הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נסראללה "לוחם צדק" ומשעל "כנה וישר": בכירה במחלקת המדינה מקדמת אידיאלים ג'יהאדיסטים
דיפלומטית אמריקאית הכינה שניים מספרי הלימוד "500 המוסלמים המשפיעים בעולם", שם תיארה בלי בושה שניים מהטרוריסטים האכזריים בעולם כ"לוחמי צדק"

דיפלומטית ממחלקת המדינה של ארה"ב הייתה מעורבת בעבר בפרויקט שהאיר דמויות משפיעות במזרח התיכון, אשר כלל תיאורים של כמה טרוריסטים ידועים כאנשים השואפים להשיג "צדק חברתי".

אוסרה גאזי היא קצינת שירות חוץ, שקיבלה את המשרה הראשונה שלה במחלקה בתקופת ממשל אובמה ב-2015, עזבה לזמן קצר ב-2018. היא חזרה שוב ב-2019 כדיפלומטית.

בשנים 2009-2010, גאזי ערכה והכינה שתיים מהמהדורות הראשונות של פרסום ספר לימוד שנקרא "500 המוסלמים המשפיעים ביותר". הטקסט מבקר בחריפות ניסיונות לרפורמה באסלאם המסורתי, מכנה את המודרניזם "אובייקט של לעג וזלזול".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נסראללה ומשעל, מוגדרים כ"לוחצי צדק" עבור עובדת במחלקת המדינה האמריקאית 

 

גאזי עבדה על ספר הלימוד בזמן שלמדה בחו"ל בעמאן, ירדן, ב"מרכז המלכותי ללימודים אסטרטגיים אסלאמיים" משנת 2009 עד 2010, על פי ה'לינקדאין' שלה.

גאזי יצאה לחו"ל כמשתתפת בתוכנית חילופי סטודנטים בינלאומית בחסות יוזמת קלינטון הגלובלית ומשרדה של המלכה ראניה של ירדן.

העבודה האקדמית השתמשה לעתים בשפה רכה סביב טרוריסטים שונאי אמריקה, כמו מנהיגי חזבאללה וחמאס.

חזבאללה

הפרסום שגאזי עבדה עליו תיאר את ארגון הטרור חזבאללה כתנועת "צדק חברתי" ו"סמל בינלאומי להתנגדות נגד ישראל", על פי הפרסום.

"חזבאללה היא מפלגה פוליטית אסלאמית שיעית וארגון צבאי למחצה המבוסס בלבנון. האידיאולוגיה של חזבאללה מבוססת על חיפוש צדק חברתי באמצעות אידיאלים אסלאמיים", אמר הפרסום שדיבר על השפעתו של חסן נסראללה.

"הצלחות פוליטיות וצבאיות הפכו את נסראללה לדמות בעלת השפעה עצומה בלבנון, ובמזרח התיכון בכלל. נסראללה וחזבאללה הם גם שנויים במחלוקת; ארה"ב וקנדה מגדירות את חזבאללה כארגון טרור", המשיך התיאור.

לאחר מכן הוא המשיך לשבח את משימת הצדק החברתי של חזבאללה.

"ישראל נשארת נושא מפתח עבור העולם המוסלמי ומטרתו של חזבאללה להשיג צדק חברתי שם היא מרכזית לפעילויותיו", אמר הטקסט.

מחלקת המדינה אמרה שעמדתה לגבי חזבאללה היא "די ברורה" והפנתה את 'פוקס ניוז' לתדרוך מחלקת המדינה ביום שני, שבו הדובר מט מילר גינה את הקבוצה כארגון טרור והדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה.

 

אוסרה גאזי

 

חמאס

מהדורת 2009 של "500 המוסלמים המשפיעים ביותר" הצביעה על חאלד משעל, תיארה אותו כאחד המנהיגים הבולטים ביותר של חמאס, כ"לוחם למען צדק חברתי" ו"חלוץ". הקטע ציין, כמו זה שצוין לעיל, שארה"ב מחשיבה את חמאס כארגון טרור.

"מאז שהפך לראש חמאס, משעל ראה את הארגון עובר ניסיונות מרובים למפת דרכים לשלום ומצור ישראלי גדול על רצועת עזה", נכתב.

"משעל זכה להכרה על התמדתו במאמצי חמאס - כרגע מוביל בגלות מסוריה. נחישותו משולבת במאמץ ייחודי לדיפלומטיה", נאמר. "משעל היה אחד המנהיגים הישירים והכנים ביותר בדיאלוג ועימות עם ישראל וזה זכה להכרה בינלאומית".

תהליך אישור הביטחון של מחלקת המדינה לתפקיד זה הוא קפדני; 'פוקס ניוז' שאלה את מחלקת המדינה כיצד עבר התהליך של גאזי. "בשל שיקולי פרטיות, המחלקה אינה יכולה לספק כל מידע בנוגע לאישור הביטחון של עובדים נוכחיים או לשעבר", הם אמרו בהצהרה, שגם אישרה כי היא עדיין נמצאת במחלקה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE