הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק תרם עשרות מיליונים למטרות הרפובליקניות הרבה לפני מה שהיה ידוע קודם לכן
התרומות היו לקבוצות עם קשרים לעוזרו הלשעבר של טראמפ, סטיבן מילר, ולמרוץ לנשיאות של מושל פלורידה, רון דסנטיס

אילון מאסק תמך כספית במפלגה הרפובליקנית בהיקף נרחב יותר ומוקדם יותר ממה שהיה ידוע עד כה. מנכ"ל טסלה תרם בחשאי עשרות מיליוני דולרים לקבוצות הקשורות לסטיבן מילר, יועץ של טראמפ, ולתומכי מועמדותו של רון דסאנטיס לנשיאות.

בסתיו 2022, מאסק מימן בכ-50 מיליון דולר קמפיין פרסומי של קבוצה בשם "אזרחים למען שפיות", שתקפה דמוקרטים בנושאים שנויים במחלוקת כמו טיפול רפואי בילדים טרנסג'נדרים והגירה בלתי חוקית. הקבוצה הוקמה ביוני 2022, עם עובדים בשכר מהארגון המשפטי הלא-רווחי של מילר כמנהליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיבן מילר, משמאל, ואילון מאסק, שני מימין, בבית הלבן ב-2017

 

בשנה שלאחר מכן, מאסק תרם 10 מיליון דולר לתמיכה במועמדותו של דסאנטיס לנשיאות. הכסף הועבר דרך קבוצה בשם "מדיניות נאמנה וחזקה", כאשר יותר ממחצית הסכום הגיע לוועדת פעולה פוליטית פרו-דסאנטיס בשם "לעולם לא לסגת אחורה".

יועצים ועורכי דין רפובליקנים עזרו להסתיר את מעורבותו של מאסק בעסקאות אלו. הוא השתמש בחברה בערבון מוגבל לשליחת כספים לקבוצות הידועות כארגוני 501(c)(4), שאינן נדרשות לחשוף את התורמים שלהן.

עבור מאסק, נושאים טרנסג'נדרים הם אישיים מאוד. בתו הטרנסג'נדרית ניתקה קשר איתו באפריל 2022, חודשים לפני ששלח כסף לקבוצה של מילר. מאסק האשים את "אינדוקטרינציה הווקית" בניכור מבתו, וטען שחתם על מסמכים המאשרים חוסמי בגרות לילדו, אז קטין, במהלך המגפה מבלי להבין במלואן את ההשלכות.

הקבוצה המשפטית של מילר, "אמריקה ראשונה משפטית", שיתפה פעולה עם מאסק. הקבוצה האשימה את הוועדה הפדרלית למסחר בגמול מפלגתי נגד מאסק וטוויטר לאחר שרכש את חברת המדיה החברתית.

מאסק לא תמך תחילה בטראמפ. באביב 2023, הוא התעניין בתמיכה במועמדותו של דסאנטיס לנשיאות. במהלך פגישה מאוחרת בערב, מאסק ודסאנטיס מצאו מכנה משותף בעמדותיהם נגד יוזמות גיוון, שוויון והכללה.

באביב זה, מאסק תמך במלואו בטראמפ. במאי, הוא השיק את America PAC במטרה להביא 800,000 מצביעים בעלי נטייה נמוכה להצביע עבור טראמפ במספר מדינות מתנדנדות. מאסק אמר לכמה תורמים ראשוניים שהוא ימממן את רוב הוצאות הקבוצה.

למרות תמיכתו הנרחבת, הרקורד של מאסק בגיבוי מנצחים עד כה הוא מעורב במקרה הטוב. דסאנטיס פרש מהמרוץ לנשיאות לפני הפריימריז הראשונים, ורוב הפרסומות שהוצבו על ידי הקבוצה של מילר שודרו במדינות מתנדנדות בתקופה שקדמה לבחירות אמצע הקדנציה הגרועות לרפובליקנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE