הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ישראל צדקה": הגיבוי של נשיא צרפת לשעבר למלחמה בחמאס ובחזבאללה
ניקולא סרקוזי אבהיר לתקשורת המקומית כי צרפת הייתה מתנהל בדיוק באותו האופן אם הייתה מותקפת, והזכיר את "הטרגדיה של ה-7 באוקטובר והפינוי המאסיבי של צפון ישראל"

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, אמר שצרפת הייתה פועל בדיוק כמו ישראל אם הייתה מוקתפת באותו אופן שחמאס וחזבאללה עשו.

"אני לעולם לא יכול לשמוח במותו של אדם", אמר סרקוזי בראיון לתקשורת הצרפתית, לגבי חיסולו של מנהיג חזבאללה חסן נסראללה. "אבל ישראל הותקפה. זו הטרגדיה של ה-7 באוקטובר מצד חמאס, וזה חזבאללה שהוביל לגירוש מסיבי של האוכלוסייה מצפון ישראל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סרקוזי בביקור בישראל | צילום: AFP

 

סרקוזי המשיך, ואמר: "לישראל יש זכות להגן על עצמה. יש לה חובה להגן על עצמה. אם אנחנו, הצרפתים, היינו באותה מצב, היינו צריכים להגן על עצמנו. מדינה חייבת לעמוד זקוף, ולישראל יש את הזכות לחיות זקופה, לחיות, נקודה, ולחיות זקופה. מהזווית הזו, אני אומר שהם צודקים".

"לישראל יש זכות להגן על עצמה, לישראל יש את החובה להגן על עצמה... אבל אתה שואל אותי על פסק דין פוליטי".

סרקוזי, שיש לו שורשים יווניים-יהודיים, שימש כנשיא צרפת מ-2007 עד 2012. הוא חבר במפלגת הרפובליקנים, מפלגה ליברלית-שמרנית.

 

 

תמיכה צרפתית קודמת

באפריל, ראש ממשלת צרפת לשעבר גבריאל אטאל, יהודי, גם הביע תמיכה בישראל.

"אני רוצה להזכיר לכם שהמצב בעזה הוא תוצאה של פיגוע טרור ברברי ומתועב שבוצע על ידי חמאס בשטח ישראל", אמר אטאל במהלך דיון פרלמנטרי.

"אתה אף פעם לא מזכיר מילה על קורבנות הפיגוע שביצע חמאס. אתה לעולם לא מדבר על השבויים שעדיין נמצאים בעזה היום. יש שלושה שבויים צרפתים", המשיך אטאל. "אני מצטער שאני צריך להזכיר לך את זה בכל פעם שהמפלגה השמאלנית הקיצונית מדברת על הנושא הזה".

אטאל גם הדף ביקורת בנוגע ליצוא הנשק של צרפת לישראל, ואמר, "היצוא שלנו הם רכיבים חיוניים שמשרתים את מערכת ההגנה של ישראל להגנה על שטחה; זו המציאות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE