הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכלה סלט מקוסטקו לפני שילדה ולאחר בדיקת סמים, הרשויות לקחו את תינוקה
גורמי בריאות אומרים שצריכת מוצרי זרעי פרג יכולה להוביל לתוצאות חיוביות למורפין, קודאין או שניהם. הורטון זכרה שהיו הרבה זרעי פרג בסלט

בלילה שלפני שסוזן הורטון ילדה את בתה, היא כבר הייתה בשלבי לידה מוקדמים ורצתה משהו מהיר ופשוט לארוחת ערב. היא נהנתה מפיצה קפואה וערכת סלט "הכל כלול" מקוסטקו מהמקרר. היא זוכרת כמה טעים היה הסלט, ואיך זרעי הפרג התפצפצו בפיה.

למחרת, בת ה-39 ילדה בבית החולים קייזר פרמננטה בסנטה רוזה. אבל כשאחות הגיעה לחדרה, במקום להביא לה את התינוקת הבריאה שלה, הייל, היא אמרה להורטון שהיא נמצאה חיובית לאופיאטים בבדיקת השתן שלה ולא תוכל לקחת את התינוקת הביתה.

הורטון הייתה המומה. "את בטוחה שזה השתן שלי?" היא זוכרת ששאלה את האחות. לא היה לה מושג איך זה יכול להיות חיובי לכל דבר. רק מאוחר יותר הורטון ומשפחתה החלו לחשוד שזרעי הפרג מהסלט היו כנראה הסיבה לבדיקת הסמים החיובית, שהובילה למאבק טראומטי עם הרשויות להוכיח שהורטון היא אם ראויה ולא משתמשת בסמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת מכמה דוגמאות להורים שהועברו לרשויות הגנת הילד ואיבדו משמורת על ילדיהם בגלל בדיקות סמים לא מדויקות. סוזן והייל הורטון 

 

בית החולים פתח בחקירה בעקבות התקרית. "זה היה הרסני למשפחה שלנו," אמרה הורטון.

המקרה, שהתרחש ב-2022, דווח לאחרונה על ידי Reveal News ו-Marshall Project כאחת מכמה דוגמאות להורים שהועברו לרשויות הגנת הילד ואיבדו משמורת על ילדיהם בגלל בדיקות סמים לא מדויקות.

האירוע החל במהלך המגפה כאשר הורטון בחרה לדלג על כמה פגישות טרום לידה כי היא גרה עם אנשים בסיכון גבוה והיא לא רצתה לסכן אותם בהידבקות ב-COVID-19. כשהיא הגיעה לבית החולים קייזר ללדת, הצוות שאל אותה על החמצת הפגישות הטרום לידתיות ושאל אם היא תהיה מוכנה לתת דגימת שתן, מה שהיא עשתה. היא לא זוכרת ששאלו אותה אם הם יכולים לבדוק את השתן לסמים.

לאחר שהתוצאות הגיעו, צוות בית החולים אמר להורטון שיהיה עליהם להגיש דוח לשירותי הגנת הילד. הורטון שאלה אם היא יכולה לעשות בדיקת שתן נוספת אבל נאמר לה שבדיקה שנייה לא תבטל את הראשונה שעשתה.

בסופו של דבר, הורטון גילתה שהשתן שלה חזר חיובי לקודאין - משכך כאבים אופיואידי המשמש בדרך כלל בתרופות לשיעול. למרות שהורטון לא לקחה תרופות לשיעול, גורמי בריאות אומרים שצריכת מוצרי זרעי פרג יכולה להוביל לתוצאות חיוביות למורפין, קודאין או שניהם בגלל הרגישות של בדיקות הסמים. הורטון זכרה שהיו הרבה זרעי פרג בסלט של קוסטקו שהיא אכלה בלילה שלפני הלידה.

מאוחר יותר באותו יום, עובד שירותי הגנת הילד הגיע לבית החולים לדבר עם הורטון ובעלה. הורטון זוכרת ששאלו אותה על ההורות שלה והילדים האחרים שלה. העובד גם רצה שהורטון תחתום על הסדר כתוב בין שירותי הגנת הילד לאפוטרופוסים על איך יטופלו מצבים מסוכנים. הורטון סירבה.

"בחרתי לא לחתום על זה כי זה היה מרגיש כאילו אני מודה באשמה," היא אמרה ל-Times. "לא הייתי אשמה ולא עשיתי שום דבר לא בסדר."

מאוחר יותר הורטון קיבלה מסמכים המצהירים שהייל לא בטוחה במשמורת שלה ושל בעלה והיא נלקחת. הייל גם נאלצה להישאר בקייזר חמישה ימים נוספים כדי להיות במעקב אחר תסמיני גמילה מסמים. הורטון בחרה להישאר איתה.

חמותה של הורטון קיבלה משמורת זמנית על הייל והמשפחה עזבה את בית החולים עם תאריך לדיון בבית משפט שנקבע ליומיים מאוחר יותר. מכיוון שחמותה גרה כחמש דקות ממנה בסנטה רוזה, הורטון אמרה שהיא יכלה לבקר ולטפל בתינוקת החדשה.

בבית המשפט, הורטון ובעלה נשאלו אם יעשו בדיקת סמים נוספת, שהראתה תוצאות שליליות. עובד שירותי הגנת הילד גם הגיע לביתם וצפה בילדיהם. במהלך הדיון השני בבית המשפט, השופט דחה את התיק והתינוקת של הורטון הוחזרה למשמורתה, כשבועיים לאחר שילדה.

"כל מה שרציתי לעשות היה להיות בבית עם בעלי והילדים שלי," אמרה הורטון.

הורטון אמרה שהיא הייתה מוטרדת מהאופן שבו קייזר טיפל במצב ושמשפחתה מתכננת להחליף את הביטוח שלהם. בעלה גם הגיש תלונה לקייזר על המקרה; בית החולים אמר שיחקור את התקרית אבל הורטון לא שמעה בחזרה על התוצאות.

"התייחסו אלי כאילו אני אשמה במקום להיות חפה מפשע עד שיוכח אחרת, אז זה באמת טראומטי עבורנו," היא הוסיפה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE