הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדכון: הוריקן מילטון התחזק לדרגה 5 ועומד להכות בפלורידה
המרכז הלאומי להוריקנים מזהיר מפני גשמים כבדים של 5 עד 10 אינץ', עם כמויות מקומיות של עד 15 אינץ' בחלקים מחצי האי פלורידה והקיז לאזור שעדיין מתאושש מהוריקן הלן

הוריקן מילטון התעצם במהירות לסופה מקטגוריה 5 ביום שני, ומאיים להביא עלייה נוספת במפלס מי הים והצפות מאוחר יותר השבוע לפלורידה המוכה, שעדיין מתאוששת מההשפעות ההרסניות של הוריקן הלן.

הסופה, עם רוחות שנאמדו בכ-160 מייל לשעה, מוקמה במפרץ מקסיקו, יותר מ-700 מייל דרום-מערבית לטמפה, פלורידה, נכון לשעה 12:00 בצהריים (שעון החוף המזרחי). המרכז הלאומי להוריקנים חזה כי מילטון ייחלש כאשר יפגוש באוויר יבש לפני שינחת בחוף המערבי של פלורידה כבר ביום רביעי. המרכז הזהיר כי עדיין צפוי שיהיה הוריקן גדול ועוצמתי.

מושל פלורידה, רון דסנטיס, הרחיב את מצב החירום ל-51 מתוך 67 מחוזות המדינה. "הוריקן גדול הוא התוצאה הסבירה ביותר," אמר דסנטיס. "זה לא מסלול טוב למדינת פלורידה."

המרכז הלאומי להוריקנים מזהיר מפני גשמים כבדים של 5 עד 10 אינץ', עם כמויות מקומיות של עד 15 אינץ' בחלקים מחצי האי פלורידה והקיז עד יום רביעי בלילה. הגשמים מביאים סיכון להצפות נרחבות בנהרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעוד שאי-ודאות נותרת לגבי העוצמה והמסלול המדויקים של מילטון, הרשויות מדגישות את הצורך בהכנות מיידיות

 

אזור מפרץ טמפה, שעדיין מתאושש מהוריקן הלן, מתכונן לפגיעה הקשה ביותר. ראש עיריית טמפה, ג'יין קסטור, אמרה ל-CNN: "אנחנו רוויים לחלוטין, ולקבל כמות גשם של חודש בסופה אחת יהיה קשה מספיק, לא לדבר על עליית מי הים ונזקי הרוח."

מנהל החירום של פלורידה, קווין גאת'רי, אמר שהוא מתכונן למה שעלול להיות הפינוי הגדול ביותר מאז הוריקן אירמה ב-2017, שבו פונו יותר מ-6 מיליון תושבים. "אני ממליץ מאוד לפנות" אם אתם באזור פינוי של מילטון, אמר גאת'רי ביום ראשון.

דסנטיס הזהיר מפני "עליית מי ים משמעותית מאוד" שעלולה להגיע בימים הקרובים, והוסיף שעלייה כזו עלולה להיות בעלת השפעה חמורה יותר באזור מפרץ טמפה המאוכלס בצפיפות מאשר באזור הביג בנד של המדינה מנחיתת הלן.

עסקים ואטרקציות באזור מתכוננים לסופה. מסעדת Tide Tables באזור סרסוטה-ברדנטון נסגרה שוב לאחר יום אחד בלבד של פעילות בעקבות הלן. דיסני וורלד נשאר פתוח נכון ליום ראשון, אך פרסם עדכון על הוריקן באתר שלו.

מטאורולוגים מזהירים שמילטון והלן עלולים להיות אחת מהמכות הכפולות ההרסניות ביותר שפגעו אי פעם בפלורידה. ריאן טרוצ'לוט, מטאורולוג ראשי ב-WeatherTiger, אמר: "אנחנו ניצבים בפני איום מורכב עם תקדימים מעטים בהיסטוריה של הוריקנים."

בעוד שאי-ודאות נותרת לגבי העוצמה והמסלול המדויקים של מילטון, הרשויות מדגישות את הצורך בהכנות מיידיות. תושבי פלורידה מתבקשים לעקוב אחר הנחיות הפינוי, לאבטח חפצים קלים, לנקות מרזבים וניקוזים, ולתעד הכל בתמונות וסרטונים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE