הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל ההגירה הגדול לפלורידה התנפץ
עודף מלאי דיור וירידה בעניין הקונים מאטים את המכירות. הוריקנים ומזג אוויר קיצוני הופכים את המצב לגרוע יותר.

גל ההגירה הגדול לפלורידה, שהגיע לשיאו בין השנים 2021 ל-2023, מתחיל להתפרק. מה שהיה אחד מבומי הדיור הגדולים ביותר באמריקה בעשור זה, מתקרר כעת בקצב מהיר.

אנתוני הולמס, שעבר מווירג'יניה לטמפה ב-2021, מסמל את המגמה הזו. הוא שילם 550,000 דולר עבור בית בן חמישה חדרי שינה והשקיע עוד 50,000 דולר בשיפורים. אך כשנאלץ לחזור לווירג'יניה בגלל העבודה, גילה שאינו מצליח למכור את ביתו. למרות הורדת המחיר חמש פעמים, לא קיבל אפילו הצעה אחת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנתוני הולמס אינו מצליח למכור את ביתו כבר שמונה חודשים

 

ברחבי פלורידה, במיוחד לאורך החוף המערבי, עודף מלאי דיור וירידה בעניין הקונים מאטים את המכירות ומשאירים בתים בשוק זמן רב יותר. סופות טרופיות והוריקנים, הפוקדים את החוף המערבי בתדירות גוברת, מחמירים את המצב. כעת, פחות משבועיים לאחר שהוריקן הלן פגע באזור, מפרץ טמפה מתכונן להוריקן מילטון.

בין הגורמים המרכזיים למשבר:

  1. עלויות ביטוח מאמירות: פרמיות הביטוח בפלורידה עלו עד 400% ב-5 השנים האחרונות באזורים מסוימים, אחת העליות המהירות ביותר במדינה. הוריקן הלן צפוי לגרום לנזק של יותר מ-15 מיליארד דולר, מה שיוביל לעליות נוספות בפרמיות.
  2. שיעורי משכנתא גבוהים: הריביות הגבוהות מקשות על רוכשים פוטנציאליים לממן רכישת בתים.
  3. מחירי בתים גבוהים: לאחר שהוכפלו בין 2017 ל-2024, מחירי הבתים נותרו גבוהים מאוד, מה שמרתיע קונים רבים.
  4. שינויים בחוקי הקונדו: חוק חדש שנועד לחזק את מבני הקונדו לאחר קריסת בניין במיאמי הוביל להערכות גבוהות, לעתים במאות אלפי דולרים ליחידה, מה שגרם לירידה חדה במחירי קונדו ישנים.
  5. משקיעים מוסדיים מוכרים: חברות השקעה גדולות, הנפגעות גם הן מעלויות הביטוח הגבוהות, החלו למכור נכסים בפלורידה.

המצב חמור במיוחד בטמפה, אורלנדו וחלק מהחוף המזרחי. המלאי של בתים פרטיים וקונדומיניומים באזורים אלה עלה ביותר מ-50% באוגוסט לעומת אותו חודש אשתקד, בעוד הביקוש ירד ב-10% או יותר.

מיאמי מציגה תמונה אופטימית יותר, עם מלאי שעלה אך עדיין לא הגיע לרמה שהייתה לפני המגפה. משרות חדשות, קונים במזומן וזרם מתמשך של תושבים אמידים לעיר שמרו על המחירים גבוהים.

עם זאת, המצב הכללי בפלורידה מדאיג. אנליסטים חוששים שתיקון מחירים עלול להיות מעבר לפינה, במיוחד לאור העובדה שמחירי הבתים ברוב המדינה נשארו קבועים מאז מרץ 2023. ג'ייסון לוריס, מייסד שותף של Parcl Labs, מזהיר כי אם משקיעים מוסדיים יתחילו למכור בקצב מהיר, זה עלול להוביל לאפקט מפל על מחירי הבתים.

בעוד שפלורידה עדיין מושכת תושבים חדשים בזכות האקלים החם, היעדר מס הכנסה מדינתי ורגולציה עסקית מופחתת, נראה כי "החלום הפלורידני" מתחיל להתפוגג עבור רבים, כאשר עלויות גבוהות ואיומי מזג אוויר קיצוני מאלצים אנשים לשקול מחדש את החלטתם לעבור למדינת השמש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE