הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ילד צעיר מת מכלבת - אחרי שבא במגע עם עטלף שנכנס לחדרו
מדובר במקרה המוות הראשון מאז שנת 1967 באונטוריו, קנדה. הורי הילד לא מצאו סימני נשיכה או שריטה על בנם, אך הוא התאשפז בבית החולים ומת לאחר זמן מה

ילד בקנדה מת לאחר שנדבק בכלבת כתוצאה מחשיפה לעטלף שנכנס לחדר השינה שלו.

הילד, שחי עם משפחתו באזור ברנטפורד שבאונטריו, מת לאחר שנדבק בנגיף. המקרה מסמן את המקרה הראשון של כלבת אנושית מאירוע מקומי באונטריו מאז 1967.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הילד - ששמו, גילו ופרטים אחרים לא נחשפו, היה מאושפז בבית חולים בחודש שעבר, על פי רשת החדשות הקנדית CBC.

"הם התעוררו עם עטלף בחדר שלהם", אמר מלקולם לוק, רופא ביחידת הבריאות הלדימנד-נורפולק, ביום רביעי בישיבת מועצת הבריאות, כך דווח ב-CBC. "ההורים הסתכלו, לא ראו סימנים לנשיכה או שריטות או רוק ולא ביקשו לקבל חיסון נגד כלבת".

כלבת היא מחלה קטלנית המשפיעה על מערכת העצבים המרכזית של יונקים, כולל בני אדם. היא נגרמת על ידי נגיף הכלבת, שבדרך כלל מועבר דרך הרוק של חיה נגועה, לרוב דרך נשיכות או שריטות. המחלה היא כמעט תמיד קטלנית ברגע שהתסמינים מופיעים.

הזמן בין הידבקות בנגיף לבין תחילת הופעת התסמינים - הידוע כתקופת הדגירה - יכול לנוע בין מספר ימים למספר חודשים, בהתאם למיקום הנשיכה ולעומס הנגיפי.

בתחילה, תסמיני הכלבת עשויים להידמות לשפעת, וכוללים חום, כאב ראש, חולשת שרירים ואי נוחות כללית. עם התקדמות המחלה, היא משפיעה על המוח ומערכת העצבים. התסמינים כוללים מתח נפשי, בלבול, הזיות, הידרופוביה (פחד ממים), ריור מוגזם, שיתוק ולבסוף תרדמת.

ברגע שהשלב הנוירולוגי מתחיל, הכלבת היא כמעט תמיד קטלנית. יכול לקחת עד ארבעה שבועות עד למוות לאחר הופעת התסמינים.

למרבה המזל, חיסונים נגד כלבת יכולים למנוע מהנגיף להתבסס אם ניתנים לפני הופעת התסמינים. בארצות הברית, כ-60,000 אנשים מקבלים טיפול מונע לאחר חשיפה בכל שנה לאחר חשיפה פוטנציאלית לנגיף, על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

פחות מ-10 מקרי מוות בשנה מכלבת מתרחשים בארה"ב, כאשר רבים ממקרים אלה נבעו מחשיפה מחוץ למדינה.

בקנדה, רק 28 מקרים אנושיים הסתיימו במוות עקב כלבת מאז 1924, תשעה מהם באונטריו.

 

האזור בקנדה בו אירע מקרה המוות מכלבת 

 

כלבת נמצאת בחיות כמו עטלפים, רקונים, בואשים, שועלים וכלבים ביתיים. מבין החיות בארה"ב הגורמות להדבקות בכלבת, עטלפים הם המין המדווח ביותר, ועטלפים עם כלבת נמצאים בכל מדינות ארה"ב למעט הוואי.

"מגע עם עטלפים נגועים הוא הגורם המוביל למקרי מוות מכלבת אנושית בארה"ב; לפחות 7 מתוך 10 אמריקאים שמתים מכלבת בארה"ב נדבקו מעטלפים", אומר ה-CDC. "בעוד שכלבים עם כלבת בארה"ב אינם נפוצים, ברחבי העולם, כלבים ביתיים אחראים ליותר מ-95 אחוז מהערכת 70,000 מקרי המוות האנושיים המתרחשים בכל שנה".

באזור הלדימנד-נורפולק, הכולל את ברנטפורד, 16% מהעטלפים נמצאו חיוביים לכלבת השנה, בעוד שבשנים קודמות רק 10 אחוזים נמצאו חיוביים.

"חשוב מאוד שכל מי שיש לו צורה של חשיפה לעטלפים יפנה לקבלת טיפול רפואי", אמר לוק.

"אם ננשכת או נשרטת על ידי עטלף, שטוף את הפצע עם סבון ומים ופנה לעזרה רפואית מיד. אם רוק של עטלף או חומר מוח נכנס לעיניים, אף, פה או פצע פתוח שלך, פנה לאיש מקצוע רפואי בדחיפות", אומר ה-CDC.

הוא ממשיך: "נשיכות עטלף יכולות להיות זעירות, אז אם אתה חושב שהיית במגע עם עטלף, דבר עם איש מקצוע רפואי. אם אתה מוצא עטלף בביתך, צור קשר עם בקרת בעלי חיים או איש מקצוע רפואי כדי ללכוד אותו בבטחה לבדיקת כלבת. אל תשחרר את העטלף עד שתדבר עם מומחה בריאות הציבור".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE