הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספק הצ'יפס של מקדונלד'ס סגר בפתאומיות את המפעל
הצרכנים, שנפגעו מהאינפלציה, צמצמו באופן חד את ההוצאות במסעדות מזון מהיר, ובמקום זאת בוחרים לבשל בבית, מה שהוביל לירידה בביקוש הכולל לצ'יפס

חברת למב וסטון (Lamb Weston), הספק הגדול ביותר של צ'יפס בצפון אמריקה, הודיעה בשבוע שעבר על קיצוץ של 4% מכוח העבודה העולמי שלה וצמצום קווי הייצור בעקבות דו"ח רווחים מאכזב, כך דווח לראשונה ב-CNN.

החברה, שבסיסה באידהו, סגרה מפעל בקונל, וושינגטון, בהתראה קצרה - מה שהוביל לאובדן של 375 משרות, על פי NBC NonStop Local.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"תנועת הלקוחות במסעדות והביקוש לתפוחי אדמה קפואים, ביחס להיצע, ממשיכים להיות חלשים, ואנו מאמינים שהם יישארו חלשים עד סוף שנת הכספים 2025". טום ורנר, מנכ"ל למב וסטון, 

 

"תנועת הלקוחות במסעדות והביקוש לתפוחי אדמה קפואים, ביחס להיצע, ממשיכים להיות חלשים, ואנו מאמינים שהם יישארו חלשים עד סוף שנת הכספים 2025," אמר טום ורנר, מנכ"ל למב וסטון, בהצהרה.

הצרכנים, שנפגעו מהאינפלציה, צמצמו באופן חד את ההוצאות במסעדות מזון מהיר, ובמקום זאת בוחרים לבשל בבית. למרות שלמב וסטון מספקת גם למסעדות ולחנויות מכולת, היא מסתמכת במידה רבה על עסקי המזון המהיר שלה.

כ-80% מהצ'יפס הנצרך בארצות הברית מגיע ממסעדות מזון מהיר, על פי למב וסטון.

במאמץ להחזיר לקוחות, רשתות מזון מהיר השיקו שורה של עסקאות ארוחה במחיר סביר. מקדונלד'ס, למשל, השיקה עסקת ארוחה ב-5 דולר הקיץ, הכוללת המבורגר או עוף, נאגטס, צ'יפס קטן ושתייה קטנה.

אך עסקאות הארוחה הללו הובילו לירידה בביקוש הכולל לצ'יפס. "רבות מעסקאות הארוחה הפרומוציוניות האלה גורמות לצרכנים לרדת מצ'יפס בינוני לצ'יפס קטן," אמר ורנר בשיחת משקיעים בשבוע שעבר.

מקדונלד'ס היא הלקוח הגדול ביותר של למב וסטון. בעיות עבור הקשתות הזהובות מסמלות בעיות עבור למב וסטון, ומקדונלד'ס ראתה את המכירות שלה ממשיכות לרדת. המכירות בחנויות זהות של מקדונלד'ס בארה"ב ירדו ב-0.7% ברבעון האחרון בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

תוצאות הרבעון הראשון של שנת הכספים 2025 של למב וסטון לא היו טובות בהרבה. המכירות נטו של ספק הצ'יפס ירדו ב-1%, ההכנסה מפעולות ירדה ב-34% והרווח הנקי צנח ב-46%, הכל בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

מניות למב וסטון צנחו בכמעט 35% מתחילת השנה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE