הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשבתם על ארקנסו? העיר שהפכה לשוק נדל"ן חם
"תוסיפו את העיר לרשימת המשאלות שלכם", אמר מנכ"ל קבוצת בלקסטון על בנטונוויל, הממוקמת בצפון מערב המדינה

בנטונוויל, ארקנסו, חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות.

אוכלוסיית העיר עמדה על 59,471 בשנת 2023, המייצגת עלייה של 2.7% משנה קודמת וקפיצה של 9.8% משנת 2020 – כך לפי דיווח ב- Arkansas Democrat-Gazette.

בנטונוויל ממוקמת בצפון-מערב ארקנסו, אזור שצומח במהירות שבו חברות כמו וולמארט, J.B. האנט וטייסון פודס כולן ממקמות את מטה החברות שלהן.

תחזית מוועדת התכנון האזורי של צפון-מערב ארקנסו הציעה כי מעל מיליון איש עשויים לקרוא לצפון-מערב ארקנסו בית עד 2050.

וכך, שוק הנדל"ן של בנטונוויל הפך לנקודה חמה לצד צמיחת העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנטונוויל, ארקנסו | צילום: מתוך ויקיפדיה

 

"אנחנו הבית של וולמארט, והבית של J.B. האנט וגם הבית של טייסון, ווולמארט השקיעה המון אנרגיה בהפיכת המקום הזה למאוד מושך לגיוס", אמרה קאלה האוס, שותפה מנהלת ב-The Agency Bentonville, ל'פוקס ניוז'.

"השוק שלנו צומח בעוצמה רבה, במיוחד אחרי הקורונה כי הרבה אנשים רצו לצאת מהעיר למקום שבו הם יכולים להיות בחוץ וכדומה. הפכנו, בשנים האחרונות, לבירת רכיבת האופניים ההרריים של ארצות הברית בבלה ויסטה. וזה הופך אותנו למאוד מושכים לגיוס עבור וולמארט, שמחזירה את העובדים שלה וכן הלאה".

שוק הנדל"ן סביב בנטונוויל ראה עלייה של 8.5% במכירות בתים במחצית הראשונה של 2024 לעומת שנה קודמת, אמרה קטלין מאנץ', סוכנת ב-The Agency Bentonville.

מחוז בנטון, שבו ממוקמת בנטונוויל, ושני מחוזות סמוכים רשמו 4,799 מכירות בתים במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה, על פי דו"ח Skyline האחרון מ-Arvest Bank ואוניברסיטת ארקנסו שפורסם באינטרנט על ידי NWAHomepage.

מספר זה ייצג עלייה של 2.7% מהמחצית השנייה של 2023, לפי הדו"ח.

מאנץ' גם ציינה ש-39.5% מכל הבתים שנמכרו היו בנייה חדשה.

"אנחנו בשפל של מלאי. יש הרבה אנשים שמחזיקים בריבית של שתי נקודות מתקופת הקורונה, ולכן יש לנו הרבה אנשים שמחזיקים בבתים שלהם שהם לא רוצים למכור כי יש להם שיעור ריבית כל כך טוב, ואז המחירים עלו כל כך הרבה מאז", אמרה האוס. "אז יש לנו הרבה מלאי של בנייה חדשה כרגע. אני חושבת שהממוצע היה, אם היינו סוגרים 29 בתים חדשים ביום, לא היה לנו מספיק בתים, כי אנחנו מקבלים בממוצע עלייה של 37 אנשים ביום באוכלוסייה".

לבנטונוויל יש "קצת יותר" שוק של קונים כרגע, היא אמרה, בהתייחס לשיעורי הריבית, הבחירות הקרובות וגורמים אחרים.

המומחים של The Agency Bentonville ייחסו לוולמארט ולחברות אחרות את הסיוע בהנעת הצמיחה של בנטונוויל.

 

בנטונוויל | צילום: Getty Images

 

וולמארט ממוקמת בבנטונוויל כבר כשישה עשורים. מאנץ' הצביעה על קמפוס ה"משרד הראשי" החדש של הקמעונאית שאמור להיפתח בשנה הבאה כמשהו שעשוי להביא עוד אנשים לאזור, בנוסף למאמצי הגיוס הנוכחיים של החברה.

"ככל שוולמארט ממשיכה לגייס וכל החברות כאן ממשיכות לגייס אנשים לגור בצפון-מערב ארקנסו, אנחנו פשוט נמשיך לצמוח ונמשיך לראות עוד עסקים עוברים לאזור" כולל עוד מסעדות.

וולמארט שמבקשת מעובדים מרחוק לעבור לבנטונוויל הביאה עוד אנשים לבנטונוויל ולאזור הסובב, הסבירה האוס.

לחברות מפורסמות רבות שעושות עסקים עם וולמארט יש נוכחות באזור, משהו שתרם גם לזרימת האנשים לבנטונוויל, לפי מתווכי הנדל"ן של The Agency Bentonville.

בנטונוויל זכתה לאחרונה לשבחים מג'ון גריי, מנכ"ל התפעול של בלקסטון, כ"מקום להוסיף לרשימת המשאלות" בסרטון שפרסם בשבוע שעבר בלינקדאין.

"זה מקום להוסיף לרשימת המשאלות", אמר גריי בזמן ריצה באזור. "ריצה נהדרת. יש להם שבילי אופניים מדהימים כאן, מוזיאונים, אוכל בלתי רגיל. משפחת וולטון עשתה עבודה מדהימה. זה כמובן הבית של וולמארט, חברה מדהימה שמשרתת לקוחות בכל העולם, מספקת ערך, יצרה כל כך הרבה מקומות עבודה. וזה פשוט מקום כיף, אני בהחלט חוזר לכאן".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE