הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היושב ראש לשעבר של המטות המשותפים אומר שטראמפ הוא "האדם הכי מסוכן למדינה הזו"
גנרל בדימוס מארק א. מילי מוסיף ואומר בספרו החדש של בוב וודוורד כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הוא "פשיסט עד לשורשיו"

גנרל בדימוס מארק א. מילי, לשעבר יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הזהיר כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הוא "פשיסט עד לשורשיו" ו"האדם המסוכן ביותר למדינה הזו". הדברים החריפים מופיעים בספר חדש של העיתונאי בוב וודוורד, עורך בכיר בוושינגטון פוסט.

מילי, בן 66, שירת כיו"ר המטות המשולבים תחת טראמפ למשך יותר משנה לפני שהמשיך בתפקיד תחת הנשיא ג'ו ביידן. בספטמבר 2023, עם פרישתו לאחר יותר מ-40 שנות שירות צבאי, מילי הביע את חששותיו לגבי טראמפ בנאום פרישה נוקב: "אנחנו לא נשבעים אמונים למלך, למלכה, לעריץ או לדיקטטור או למי שרוצה להיות דיקטטור," אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי הספר, מילי מקבל "מתקפה בלתי פוסקת של איומי מוות" שהוא מייחס לרטוריקה הפוליטית של טראמפ ולאובססיה שלו לנקמה באויביו הנתפסים

 

הספר החדש של וודוורד, "מלחמה", שייצא לאור ביום שלישי, עוקב אחר מילי בשנים שלאחר ממשל טראמפ כשהוא מתמודד עם פחדים גוברים לגבי הנשיא שתחתיו שירת פעם. במפגש עם וודוורד במרץ 2023, מילי אמר לסופר כי חששותיו הפכו חמורים יותר.

"אף אחד מעולם לא היה מסוכן למדינה הזו כמו דונלד טראמפ," אמר הגנרל לוודוורד. "עכשיו אני מבין שהוא פשיסט מוחלט. הוא האדם המסוכן ביותר למדינה הזו."

על פי הספר, מילי מקבל "מתקפה בלתי פוסקת של איומי מוות" שהוא מייחס לרטוריקה הפוליטית של טראמפ ולאובססיה שלו לנקמה באויביו הנתפסים. לאחר פרישתו, מילי התקין זכוכית חסינת כדורים ווילונות חסיני פיצוץ בביתו.

הוא גם חושש שיקראו לו בחזרה למדים כדי להעמידו לדין צבאי "על חוסר נאמנות", במידה וטראמפ ינצח את סגנית הנשיא קמלה האריס בנובמבר.

מילי הזהיר עמיתים לשעבר כי טראמפ "הוא פרסומת מהלכת ומדברת למה שהוא מתכוון לנסות לעשות", בהתייחסו לפגישה בחדר הסגלגל ב-2020 שבה טראמפ איים להעמיד לדין צבאי שני קצינים בכירים לשעבר שביקרו אותו לאחר פרישתם.

כהונתו של מילי במנהל טראמפ הייתה מתוחה. ב-2020, לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי המשטרה, הוא הצטרף לנשיא ולבכירי הממשל אחרים להופעה מחוץ לכנסייה לצילום תעמולה בוושינגטון, לאחר שטראמפ הורה לפנות מפגינים מכיכר לאפאייט ליד הבית הלבן. מילי התנצל מאוחר יותר על נוכחותו שם.

עימות נוסף התרחש לאחר המהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021, כאשר מילי התקשר לעמיתו הסיני כדי להרגיע אותו שהמדינה ויחסיה הבינלאומיים יישארו יציבים. טראמפ כתב בתגובה בפלטפורמת המדיה החברתית שלו כי אם מילי נתן לסין "התרעה על מחשבותיו של נשיא ארצות הברית", זה היה מהווה "מעשה כה חמור שבזמנים עברו, העונש היה מוות!"

מילי לא היה זמין להגיב בשבת, וקמפיין טראמפ לא הגיב מיידית לבקשת תגובה.

98% לא
2% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE