הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעמד המיליונרים החדש של אמריקה: שרברבים ויזמי מיזוג אוויר
קרנות השקעה פרטיות מזרימות כספים לעסקים קטנים בתחום המלאכה; 'לפני שאתה מבין, אתה מנהל אימפריה'

גל חדש של השקעות מקרנות הון פרטיות משנה את פני תעשיית השירותים לבית בארה"ב, ויוצר מעמד חדש של מיליונרים בקרב בעלי עסקים קטנים בתחומי השרברבות, החשמל ומיזוג האוויר.

מאז 2022, קרנות הון פרטיות רכשו כמעט 800 חברות בתחומי המיזוג, האינסטלציה והחשמל, על פי נתוני PitchBook. המשקיעים מקווים להרוויח על ידי ניהול פעילויות גדולות ורווחיות יותר, תוך הצעת תשלומים של שבע ושמונה ספרות לבעלי עסקים משפחתיים קטנים.

אהרון רייס, בן 43, הוא דוגמה לתופעה זו. רייס, ששיקם את חייו לאחר התמכרות ומאסר, הקים עסק לשרברבות בטוסון, אריזונה, ב-2012. בשנת 2022, הוא מכר את העסק לחברת Redwood Services, הנתמכת על ידי הון פרטי, והפך אותו לחלק מחברה גדולה יותר בשם Rite Way.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאחר שנים בשיקום ובכלא, אהרון רייס שינה את חייו על ידי הקמת חברת שרברבות במשותף, ומאז מכר אותה לקרן השקעות פרטית - מעשה שהנציח בקעקוע

 

"המקצועות הם עבודה קשה. לחלק גדול מהחברה היום, להרים את וו זה זר," אומר רייס, שממשיך לעבוד כמנהל מחלקת הביוב ב-Rite Way ומתכנן לפרוש בעוד שבע שנים.

עבור משקיעי ההון הפרטי, האסטרטגיה היא לאחד עסקים קטנים ליצירת שחקנים גדולים יותר ולשפר את הרווחיות שלהם על ידי הוספת ידע ניהולי, ייעול משרדי ותקציבי שיווק וגיוס מוגדלים.

תחת Redwood, ההכנסות השנתיות של Rite Way עלו מ-30 מיליון דולר לכ-70 מיליון דולר. החברה הרחיבה את פעילותה מעבר למיזוג אוויר, הוסיפה עשרות משאיות שירות, הגדילה את מספר העובדים, והתחילה תוכנית התמחות להכשרת עובדים חדשים.

ריק וולטר, הבעלים לשעבר של Rite Way, שומר על 25% מהבעלות בחברה ומסכים להישאר כנשיא למספר שנים נוספות. לאחר מכן, הוא מתכנן ליהנות מפרישתו עם משפחתו ובית הנופש שלהם בקולורדו, שנרכש מתקבולי מכירת החברה.

טד פולק, מנהל בכיר ב-Capstone Partners, מציין כי לפני עשור, תשעה מתוך עשרה בעלי עסקים קטנים במקצועות המיומנים שחיפשו רכישה רצו לפרוש ולסיים. כיום, כשליש הם יזמים שרוצים להישאר בחברה ולמצוא דרכים לצמוח.

גרהם ויבר, מייסד קרן ההון הפרטי Alpine Investors, מוסיף כי הטכנאים בעסקי המיזוג שהם רוכשים מקבלים העלאה של 20% בשנה הראשונה לאחר מכירת החברה, בעיקר באמצעות שילוב של שכר גבוה יותר, בונוסים ועמלות.

עם זאת, חלק מהעובדים מביעים חששות כי כאשר הון פרטי רוכש את החברות שלהם, הם מוצאים עצמם דוחפים מערכות חדשות ללקוחות במקום פשוט לתקן את מה שלא עובד.

דנה ספירס, שייסדה חברת מיזוג אוויר בפלורידה ב-2006, מכרה את החברה מוקדם יותר השנה לאחר שקיבלה יותר מ-100 הצעות רכישה מאז 2020. היא מתכננת לקחת שנה חופש ולבלות עם משפחתה, אך כבר חושבת על הקמת עסק נוסף לשירותי בית.

"זה כאילו סוף סוף רואים ומכירים בנו," אומרת ספירס. "המקצועות הם אחד העסקים שבהם, אם יש לך נחישות, אתה יכול ללכת ולהגשים את החלום האמריקאי."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE