הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספייס-אקס משיגה פריצת דרך היסטורית: הנחיתה המוצלחת של טיל הסטארשיפ
ביום ראשון, ספייס-אקס רשמה הישג היסטורי כאשר טיל הסטארשיפ שלה נחת בהצלחה לצד מגדל נחיתה ענק. זוהי פריצת דרך הנדסית משמעותית עבור הטיל הגדול והחזק ביותר בעולם.

ביום ראשון, ספייס-אקס רשמה הישג היסטורי כאשר טיל הסטארשיפ שלה נחת בהצלחה לצד מגדל נחיתה ענק. זוהי פריצת דרך הנדסית משמעותית עבור הטיל הגדול והחזק ביותר בעולם.

הטיל, שגובהו כמעט 400 רגל (כ-122 מטרים), שוגר מאתר השיגור ליד בראונסוויל, טקסס, בשעה 8:25 בבוקר (שעון החוף המזרחי). זו הייתה טיסת המבחן החמישית של הסטארשיפ, המורכב ממאיץ ה"סופר הווי" וחללית הסטארשיפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנחיתה ההיסטורית התרחשה כאשר המאיץ נתפס בהצלחה על ידי שתי זרועות "מקלות אכילה" מתכנסות. ההחלטה לבצע את תפיסת הטיל התקבלה רק לאחר שהחל ליפול בחזרה לכדור הארץ

 

הנחיתה ההיסטורית התרחשה כאשר המאיץ נתפס בהצלחה על ידי שתי זרועות "מקלות אכילה" מתכנסות. ההחלטה לבצע את תפיסת הטיל התקבלה רק לאחר שהחל ליפול בחזרה לכדור הארץ, כאשר אלפי קריטריונים שונים היו צריכים להתמלא לפני שניתן היה לבצע את התמרון.

חשיבות ההישג היא עצומה. הנחיתה המוצלחת מהווה צעד משמעותי לקראת השימוש החוזר המלא בטילים של ספייס-אקס. אילון מאסק, מייסד החברה, הגדיר זאת כ"צעד גדול לקראת הפיכת החיים לרב-פלנטריים". חדשנות זו צפויה לאפשר משימות חלל שאפתניות יותר ובתדירות גבוהה יותר.

ההשלכות העתידיות של הישג זה הן מרחיקות לכת. הסטארשיפ הוא מרכיב מרכזי בתוכניות של מאסק ליישב את מאדים, ונאס"א מתכננת להשתמש בטיל זה כדי להחזיר אסטרונאוטים לירח במסגרת תוכנית ארטמיס. מאסק אף הצהיר על תוכניות לשגר כחמש משימות לא מאוישות למאדים בשנתיים הקרובות.

 

 

התגובות להצלחה היו נלהבות. מומחי טיסות חלל שיבחו את הנחיתה, שנתפסה כצעד שאפתני אך מסוכן. ביל נלסון, מנהל נאס"א, בירך את ספייס-אקס על טיסת המבחן המוצלחת והדגיש את חשיבות הסטארשיפ לשאיפות הירח של הסוכנות, במיוחד לנוכח התחרות עם סין ומדינות אחרות.

לסיכום, הצלחת הנחיתה של טיל הסטארשיפ מהווה אבן דרך משמעותית בתחום החלל. היא מקרבת את האנושות צעד נוסף לקראת משימות מורכבות יותר בחלל, כולל חזרה לירח ואולי אף הגעה למאדים. עם כל טיסת מבחן, ספייס-אקס מתקדמת באופן משמעותי, מה שמבטיח את עתיד חקר החלל ומציב את החברה בחזית הטכנולוגיה החללית העולמית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE