הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלנקטון בקליפורניה: תופעת הטבע המהפנטת נצפתה בדרום המדינה
הגלים שנצבעים בכחול זוהר הם פשוט מחזה עוצרי נשימה, בתופעה שנצפתה לאחרונה בכמה חופים באזור מחוז אורנג'

אם רציתם להופעה של ביונסה או לצפות במסי משחק – ולא מצאתם כרטיסים, נגמר לכם הכסף או שאתם פשוט לא בקטע, אז יש מופע שמתרחש בחוף הים, והוא בחינם: הגלים הכחולים הביולומינסנטיים חזרו. אבל תכלס, גם אותם לא קל לתפוס.

בשבועות האחרונים, הם נצפו לאורך חוף מחוז אורנג' בניופורט ביץ' ולגונה ביץ', דרומה יותר באושנסייד ואפילו באזור המפרץ. הגלים הכחולים הזוהרים נגרמים על ידי מין של פלנקטון הנקרא דינופלגלטים, השוחים בקבוצות וגורמים לגאות אדומה, אך כאשר הם מופרעים, הם פולטים הבזקי אור נוצצים.

אן תרזה בייקר, אם לארבעה מלייקווד, בילתה עשורים ברדיפה אחר הגלים ה"כחולים כמו ווינדקס". כן, חומר הניקוי. לפני עשרים שנה, היא קראה על התופעה בחדשות ולקחה את ילדיה לסיל ביץ' לראות את הביולומינסנציה.

"היינו פשוט מאושרים כי זה היה קסום", היא אמרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

איך לדעת שהתופעה כאן

המשפחה בילתה את הקיץ ההוא בנסיעות לנקודות שונות לאורך חופי דרום קליפורניה בחיפוש אחר הגלים הכחולים, או כפי שבייקר קראה לזה: "הקיץ שלנו של רדיפה אחר ביולומינסנציה".

מאז, היא תמיד מחפשת לגייס בן משפחה שילך איתה ל"ציד ביו". כששמעה שהדינופלגלטים הגיעו שוב לחופי מחוז אורנג', היא נסעה ללגונה ביץ' עם בעלה ביום חמישי בלילה.

הם לא מצאו כלום. עכשיו, היא מקווה לשכנע את בעלה לבלות כמה שעות בחוף אושנסייד בסוף השבוע של יום העבודה אחרי חתונה כדי לחפש את הגלים הכחולים הזוהרים.

כאם לארבעה, בייקר אמרה, היא לא יכולה לעתים קרובות ללכת "לסרוק את החוף בלילה" אז היא מסתמכת על פלטפורמות מדיה חברתית, כמו העמוד של הצלם פטריק קוין, כדי להתעדכן בתצפיות.

"הדרך הטובה ביותר לחזות אם תראו ביולומינסנציה בחוף היא לבדוק את המדיה החברתית שלכם", אמר דרו לוקאס, פרופסור חבר במכון סקריפס לאוקיאנוגרפיה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו.

מדיה חברתית, הוא אמר, הביאה מודעות לגאות האדומה הביולומינסנטית שתועדה בדרום קליפורניה במשך למעלה מ-100 שנה.

 

 

איך נוצרים הגלים הכחולים

לוקאס וצוות חוקרים פרסמו לאחרונה מחקר המראה שהיצורים הזעירים הללו מסוגלים לשנות את צבע המים וליצור את התופעה הכחולה החשמלית הנוצצת בזכות "יכולת השחייה המדהימה שלהם".

בכנותו אותם "מייקל פלפס של עולם הפלנקטון", לוקאס אמר שהיצורים הזעירים - "קטנים מרוחב שערה אנושית" - שוחים לפני השטח של האוקיינוס כדי להשתמש באור השמש לאנרגיה ואז שוחים למטה לקרקעית האוקיינוס בלילה כדי למצוא חומרים מזינים חיוניים לגדילה ורבייה.

זה מאפשר לפלנקטון לגדול במספר ולהוביל להיווצרות הגלים הכחולים שאנשים אוהבים. ב-2020, לוקאס אמר שצוות החוקרים שלו מדד מיליון תאים למ"ל של מי ים. עם זאת, הרמות הנוכחיות של ביולומינסנציה במים נמוכות בהשוואה לטווח של 2020, הוא אמר.

האם זה בטוח?

לבני אדם, כן. לחיים הימיים, לא כל כך.

בעוד שהגאות האדומה בדרך כלל אינה רעילה לאנשים, לוקאס אמר שהביולומינסנציה יכולה להיות בעלת "השפעה משמעותית למדי" על החיים הימיים. אחרי הגאות האדומה של 2020 בסן דייגו, הפלנקטון הגוסס רוקן את המים מחמצן, מה שהוביל למוות המוני של דגים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE