הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היקף חסר תקדים של ריגול סיני מאתגר את ארצות הברית וממשלות המערב
חששות מהסלמה כאשר מבצע איסוף המודיעין של סין מבקש לבסס את אחיזתו של שי ג'ינפינג בשלטון

ממשלות המערב מתמודדות עם פעילות ריגול סינית בהיקף חסר תקדים, המגייסת סוכנויות ביטחון, חברות פרטיות ואזרחים סינים במטרה לערער מדינות יריבות ולחזק את כלכלת סין. כמעט מדי שבוע מתריעות סוכנויות מודיעין מערביות על האיום שמציבה סין.

לאחרונה, ה-FBI דיווח על פריצה של חברה המקושרת לממשל הסיני ל-260,000 מכשירים מחוברים לאינטרנט בארה"ב, בריטניה, צרפת, רומניה ומדינות נוספות. חקירה של הקונגרס האמריקאי חשפה כי עגורני מטען סיניים בנמלי ארה"ב מכילים טכנולוגיה המאפשרת לבייג'ינג לשלוט בהם בחשאי. בנוסף, הממשל האמריקאי האשים עוזר בכיר לשעבר של מושלת ניו יורק בהיותו סוכן סיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שי ג'ינפינג, מנהיג סין, קרא לפקידים ואזרחים להדוף איומים על האינטרסים של המדינה, מה שהוביל למאמץ נרחב לאיסוף מידע

 

סוכנויות הביון המערביות, שאינן מסוגלות להכיל את הפעילות הסינית, מעלות את רמת ההתרעה לציבור וקוראות לעסקים ולאנשים פרטיים להיות ערניים בקשריהם עם סין. אולם, בהתחשב במעורבות העמוקה של סין בכלכלה העולמית, זוהי משימה סיזיפית, לדברי קלדר וולטון, מומחה לביטחון לאומי מבית הספר לממשל קנדי בהרווארד.

הנשיא הסיני שי ג'ינפינג הדגיש את חשיבות הביטחון הלאומי מאז עלייתו לשלטון ב-2012, וקרא לפקידים ואזרחים כאחד להדוף איומים על האינטרסים הסיניים. התוצאה היא מאמץ נרחב לאיסוף מידע שהיקפו ועקשנותו עולים על פעילות הריגול הסובייטית במלחמה הקרה.

על פי ה-FBI, האקרים הנתמכים על ידי סין עולים במספרם על כל צוותי הסייבר של ה-FBI ביחס של לפחות 50 ל-1. סוכנות אירופאית מעריכה כי פעולות איסוף המודיעין והביטחון של סין עשויות לכלול עד 600,000 אנשים.

המורכבות של תגובת המערב נובעת מכך שבניגוד למשטרים אוטוקרטיים כמו איראן או רוסיה, הסחר עם סין תמך במשך עשורים בצמיחה הכלכלית המערבית. רוב המדינות פשוט אינן יכולות להרשות לעצמן להטיל סנקציות על סין ולגרש את דיפלומטיה.

הפעילות הזדונית עלולה להתעצם ככל שהצמיחה הכלכלית של סין מאטה תחת הנהגתו האוטוריטרית הגוברת של שי. מנגנון המודיעין של בייג'ינג יעמוד תחת לחץ לגנוב את החדשנות הנדרשת לחיזוק הכלכלה ולהשתקת מבקרים בבית ובחו"ל.

הפעילות הסינית נעה מהמגוחך ועד המסמר שיער. לדוגמה, תובעים אמריקאים האשימו חמישה בוגרי אוניברסיטת מישיגן סינים בצילום כלי רכב צבאיים במהלך תרגיל של המשמר הלאומי האמריקאי שכלל אנשי צבא מטייוואן. הגברים טענו כי צפו בכוכבים.

לנוכח הפעילות הגוברת, סוכנויות הביון המערביות מתקשות לרגל על סין. פעולות המודיעין של בייג'ינג מבוזרות, מתפרסות על פני סוכנויות רבות וחברות מהמגזר הפרטי, ופועלות באופן אוטונומי ברובן, מה שהופך את המערכת לקשה לחדירה.

ממשלות דמוקרטיות במערב מנסות למצוא איזון בין המשך עסקים עם סין לבין חשיפת פעילות הריגול שלה. הן מזהירות אוניברסיטאות מפני שיתופי פעולה עם יועצים או אוניברסיטאות הנתמכים על ידי סין, שעלולים להעביר בטעות קניין רוחני יקר ערך.

האתגר העומד בפני המערב הוא משמעותי, ודורש גישה מאוזנת ומתוחכמת כדי להגן על האינטרסים שלו מבלי לפגוע ביחסים הכלכליים החיוניים עם סין.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE