הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעט מוזר - אבל אמור לעבוד: המבחן שיכול לקבוע מהו הגיל שלכם
מדענים מצאו כי היכולת שלכם לשמור שיווי משקל על רגל אחת, בין אם אתם זכר או נקבה, יכולה להעיד מהו הגיל שלכם

מדענים ייתכן וגילו דרך חדשה ומוזרה לקבוע בדיוק בן כמה אתה.

על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת PLoS ONE, היכולת שלך לשמור על שיווי משקל על רגל אחת יכולה להצביע במדויק על גילך. זאת מכיוון שהשרירים והעצבים שלנו מתדרדרים עם הגיל, מה שמקשה על עמידה על רגל אחת בלבד.

"מחקר זה מדגיש את חשיבות מבחן שיווי המשקל על רגל אחת בניטור קשישים בקהילה, ללא קשר למין", כתבו החוקרים במאמר. "משך הזמן שאדם, בין אם גבר או אישה, יכול לשמור על שיווי משקל על רגל אחת מתגלה כמדד האמין ביותר להזדקנות, עולה על כוח, הליכה ופרמטרים אחרים של שיווי משקל".

ככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מאבדים באופן טבעי מסת שריר בתהליך הנקרא סרקופניה. סיבי השריר, במיוחד אלה מסוג fast-twitch האחראים על כוח ועוצמה, מצטמקים ומתדרדרים עם הגיל, מה שמוביל לירידה בכוח הכללי. בנוסף, יכולת הגוף לתקן נזק שרירים לאחר פעילות גופנית או פציעה יורדת עם הגיל, מה שמקשה על ההתאוששות ובניית השריר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הזדקנות גורמת לירידה ביכולת המנטלית והפיזית. אובדן הדרגתי של פעילויות פיזיות הוא מאפיין של הזדקנות. סרקופניה היא אחת ההשפעות ההרסניות ביותר של הזדקנות, המובילה לאובדן מסת שריר, כוח ותפקוד", כתבו החוקרים. "כוח שרירים מספק, הליכה יעילה ושיווי משקל טוב, שיורדים עם הגיל, הם תורמים קריטיים לעצמאות ורווחה".

במאמר, החוקרים מתארים כיצד הם בדקו את הקשר בין הזדקנות למגוון רחב של יכולות, כולל חוזק אחיזה, כוח ברכיים, שיווי משקל בעמידה על שתי רגליים, הליכה, ושיווי משקל על רגל אחת בלבד, ב-40 משתתפים. המבחן על רגל אחת בוצע על הרגל הדומיננטית והלא-דומיננטית של הנבדק ובדק הן את משך הזמן שהנבדק יכול להישאר על אותה רגל והן את מידת התנודה שלו.

הם מצאו שמשך הזמן שהנבדקים יכלו לשמור על שיווי משקל על רגל אחת התדרדר עם הגיל, ושלא היה הבדל בקורלציה זו בין המינים. עם זאת, הם מצאו שמידת התנודה של הנבדק לא הייתה קשורה לגיל או למין.

להלן זמני העמידה על רגל אחת שמהווים אינדיקציה טובה לבריאות כללית:

* אם גילך מתחת ל-40, עליך להיות מסוגל לעמוד על רגל אחת ברציפות במשך 43 שניות.

* אם אתה בשנות ה-40 לחייך, כוון ל-40 שניות.

* אם אתה בשנות ה-50 לחייך, נסה להגיע ל-37 שניות.

* אם אתה בשנות ה-60 לחייך, היעד הוא 18 עד 19 שניות.

* אם אתה בשנות ה-70 לחייך, היעד הוא 10 עד 15 שניות.

* אם גילך 80 ומעלה, שאף להגיע ליותר מ-5 שניות.

"זמן עמידה על רגל אחת הוא מדד תקף לשבריריות, עצמאות וסיכון לנפילות ומוכח ככלי שימושי," אמרו החוקרים. "למרות חשיבותו, הירידה בזמן העמידה על רגל אחת לא נחקרה מספיק בהקשר של הזדקנות".

עמידה על רגל אחת דורשת מגוון של קלטים חושיים וכן שליטה שרירית מתוחכמת, מה שאומר שהיא יכולה להראות באופן אמין כיצד גופו של אדם מזדקן.

"שיווי משקל על רגל אחת, כפי שהודגם במחקר שלנו, עובר את הירידה המהירה ביותר בקבוצת הבריאים שלנו, משקף ירידה הקשורה לגיל בכוח השרירים בדומה למחקרים קודמים, ובתיאום המהיר ואינטגרציה של מידע על ידי מערכת העצבים המרכזית", אמרו החוקרים. "למיטב ידיעתנו, השוואה כזו היא הראשונה מסוגה בקרב אוכלוסיית הקשישים".

עם זאת, המחקר כלל רק 40 משתתפים, ולכן נדרש גודל מדגם גדול יותר כדי לאשר קשר בין יכולת האיזון להזדקנות. בנוסף, מכיוון שזהו מחקר תצפיתי, הוא אינו יכול להוכיח שדבר אחד גורם לאחר, אלא רק שהם קשורים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE