הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בתולדות הוותיקן: נציג רישמי הורשע בהחזקת פורנוגרפיית ילדים
מקרה כזה היה בעבר אך הנאשם מת לפני פתיחת משפטו. בוותיקן החליטו להתייחס בנושא ברצינות וההרשעה התקדימית כללה עונש מאסר בפועל. הדיפלומט: "זוהי רק מכה בדרך של אדם מאמין"

בית הדין בוותיקן הרשיע ביום שבת דיפלומט לשעבר של הכס הקדוש וגזר עליו חמש שנות מאסר על החזקת והפצת פורנוגרפיית ילדים במשפט הראשון מסוגו בתוך הוותיקן. מונסיניור קרלו קאפלה הודה בצפייה בתמונות במה שהוא כינה "תקופה של שבריריות" ומשבר פנימי שהחל בעקבות העברתו לעבודה בשגרירות הוותיקן בוושינגטון. הוא התנצל בפני משפחתו ובפניי הוותיקן, וביקש את סליחתם, באומרו שהפרשה היא רק "מכה בדרך" של ייעוד דתי שברצונו להמשיך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכה בדרך של אדם מאמין. קאפלה ועורך דינו 



נשיא בית הדין ג'וזפה דלה טורה, קרא את פסק הדין לאחר משפט בן יומיים, בסופו נענש קאפלה בחמש שנות מאסר וקנס של 5,000 יורו (5,830 דולרים). קאפלה ירצה את עונשו במתקני הוותיקן, שם הוא מוחזק מאז מעצרו השנה. התובע ג'יאן פיירו מילאנו ביקש משפט מלא בשל מה שהוא כינה "כמות גדולה" של חומר להוכחות שכלל 40 עד 55 תמונות, סרטי אנימציה יפנית שנמצאו על הטלפון הסלולרי שלו, ובחשבונות ה-iCloud וה- Tumblr שלו.

התובעים וחוקרי הוותיקן אמרו כי החומר כלל ילדים בגילאי 14-17 העוסקים במעשים מיניים. עורך דינו של קאפלה הכחיש שקאפלה הפיץ את מה שהיה בידו, הכחיש את כמות פורנו שנטען שהחזיק ואמר כי הלקוח שלו שיתף פעולה עם החוקרים.

הוותיקן החזיר את קאפלה, הרביעי בחשיבותו בשגרירות וושינגטון, לאחר שמשרד החוץ האמריקני הודיע בחודש אוגוסט על "הפרת חוק אפשרית של פורנוגרפיית ילדים" של אחד הדיפלומטים בוושינגטון. זמן קצר לאחר מכן, המשטרה הקנדית הוציא צו מעצר לקאפלה, מאשים אותו בשימוש, החזקה והפצה של פורנו ילדים במהלך חג המולד 2016 מכנסיית ווינדזור שבאונטריו, באמצעות הרשתות החברתיות.

הוא הוקע מיד על ידי הבישופים הקתולים בארה"ב,  שראו את החזרתו כניסיון של הוותיקן להגן עליו. מהוותיקן טענו, לעומת זאת, כי יעמידו את קאפלה לדין, היות והוא כפוף לתחום השיפוט של הוותיקן, אף כי פשעיו התרחשו במקומות אחרים.

פסק דינו של נציג הוותיקן בוושינגטון הינו האכיפה הידועה הראשונה של החוק עבור מדינת הוותיקן, בה מדובר בעבירה של החזקה והפצה של פורנוגרפיית ילדים, המאפשרת להעניש את העבריין בעד חמש שנות מאסר וקנס של 50,000 יורו.

עכשיו, לאחר תביעה פלילית, קאפלה עלול לעמוד מול תביעות נוספות. לא ברור אם הרשויות הקנדיות ימשיכו בעניינן נגדו; היות והוותיקן אינה מסגירה את אזרחיה. קאפלה אמר שהבין כי מעשיו היו וולגריים ו"בלתי הולמים". בדיון הסיכום שהתרחש ביום שבת, התנצל קאפלה על "חולשתו", לפי הגדרתו.

"אני מקווה כי מצב זה יכול להיחשב כמכה שאפשר להשתקם ממנה וכי המקרה שלי יכול להיות שימושי עבור הכנסייה", אמר. קאפלה היה עובד בכיר בצוות הדיפלומטי של הוותיקן. הוא שימש במזכירות המדינה והיה חלק מהמשלחת הרשמית שניהלה הסכם מס עם איטליה לפני שהגיע לשגרירות בארה"ב ב-2016.[

יש לציין כי מקרה דומה כבר היה, בנוגע לשליחתו של השגריר לרפובליקה הדומיניקנית, בשנת 2013,  מונסיניור יוזף וסולובסקי. הוא הואשם בהתעללות מינית בילדים צעירים באי הקריבי, אך מת לפני שנפתח משפטו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE