הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דויטשה בנק נכשל בשלב ב' של "מבחן העומס" השנתי של הפדרל ריזרב
הבנק הגרמני לא עמד בדרישות הרגולטור לעמידות בפני משבר כלכלי נוסף. מניית הבנק שצנחה מאז תחילת השנה ב-42 אחוזים, התאוששה מאז השפל של יום רביעי

דויטשה בנק, תאגיד הפיננסים הבין-לאומי המבוסס בגרמניה, נכשל בשלב השני ב"מבחן העומס" השנתי של הפדרל ריזרב, זאת לאחר שעבר בהצלחה בשבוע שעבר. הכרזה זו מגיעה בהמשך לתקופה ארוכה של חשדנות כלפי הבנק ועמידותו בפני משבר כלכלי נוסף. מחיר מניית הבנק, שירד מאז תחילת השנה ב-42 אחוזים, הגיע השבוע לשפל של 8.76 אירו למניה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דויטשה בנק. צילום: בלומברג


"מבחן העומס" הוא סדרה של ניתוחים וספקולציות שמבצע הפדרל ריזרב כדי לבחון את יכולתו של בנק לעמוד בהתחייבויותיו ולשרוד משבר כלכלי כמו מיתון או התפוצצות בועה. זהו תהליך מוכר שנעשה נפוץ יותר לאחר משבר הסאב פריים והמיתון העמוק שהגיע בעקבותיו. דויטשה בנק עבר את השלב הראשון של המבחן שנערך בשבוע שעבר אך נכשל בשלב השני שנערך השבוע - הבנק היחיד בהיקף נכסים כזה שנכשל. זו פגיעה נוספת במוניטין השביר של הבנק שנאבק להגדיל את רווחיו.

עבור אנליסטים בשוק ובעלי מניות בבנק זו לא הייתה הפתעה, שכן דויטשה בנק נמצא תחת מעקב חשדני מזה תקופה ארוכה. אנליסטים בגולדמן סאקס ציינו כי הסוגיות שיש לפדרל ריזרב  מול דויטשה בנק אינן חדשות, וגורמים בבנק השוויצרי UBS הוסיפו כי הכשלון לא היה הפתעה מוחלטת. מוקדם יותר השנה שילם הבנק קנס בגובה 70 מיליון דולרים במסגרת יישוב תביעות רגולטוריות שנבעו ממניפולציות שביצעו סוחריו בריביות.

הפדרל ריזרב ציין בדו"ח שלו כי לבנק יש "מגרעות קריטיות ונפוצות" בתכנון ניהול הנכסים שלו. אוקטביו מארנצי, מנכ"ל חברת הייעוץ "אופימאס", מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "זה נראה שדויטשה בנק הוא כרגע התלמיד הכי גרוע בכיתה, שלא מצליח לעשות שום דבר כמו שצריך".


ג'רום פאוול, יושב ראש הפדרל ריזרב. צילום: AP

מנכ"ל דויטשה בנק כריסטיאן סווינג, שמונה רק באפריל האחרון בצל הקשיים שחווה השלוחה האמריקאית, מסר כי הבנק ביצע התקדמות משמעותית בשיפור מצבו. בראיון לרשת CNBC הוא אמר כי "אנחנו מחויבים לחלוטין לעבוד מול הרשויות כדי להיות טובים יותר בשנה הבאה". הבנק האירופי המרכזי שמפקח על דויטשה בנק כמו גם גוף הפיקוח הפיננסי הגרמני BaFin סירבו להתייחס לנושא.

בשל הכשלון במבחן, דויטשה בנק אמריקה יאלץ כעת לקבל את אישור הפדרל ריזרב לפני שהוא מעביר רווח לחברה האם בגרמניה, זאת על מנת לשמר מספיק הון בשלוחתו המקומית כדי לחזק את עמידותו. יחד עם זאת, להערכת מארנצי האפקט של ההחלטה עשוי להיות פחות דרמטי מהמצופה. הבנק עשוי להדרש להשקיע רק כעשרה מיליון דולרים בטכנולוגיה חדשה שתשפר את מוכנותו למשבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE