הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייקל כהן הקליט את טראמפ לגבי דמי שתיקה, ה-FBI מחזיק בהן
צוותו של טראמפ בטוח כי לא מדובר במשהו שיכול להוות בעיה משפטית עבור הנשיא, אבל בהחלט עולות כאן שאלות אתיקה לגבי יחסי עורך דין ולקוח ושאלות לגבי יחסיו מחוץ לנישואים של נשיא ארצות הברית

בידי ה-FBI הקלטות בהן מתועדות שיחות בין דונלד טראמפ לבין מייקל כהן בהן הם דנים על תשלום לדוגמנית פלייבוי לשעבר, קרן מקדוגל, שטענה כי היה לה רומן עם טראמפ, כך טוען ג'וליאני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקלטה לגבי רומנים. כהן (צילום: Shutterstock)


ההקלטות לגבי דוגמנית הפלייבוי, הייתה בין שלל מסמכים וחומרים שנתפסו בפשיטה של ה-FBI על המלון בו משרדו של כהן, מוקדם יותר השנה. תמליל ההקלטה נבדק על ידי הצוות המשפטי של טראמפ, שלא מצא בה בעיה משפטית עבור הנשיא.

גילוי ההקלטה לגבי מקדוגל, שדווחה לראשונה על ידי הניו יורק טיימס, מעלה שאלות חדשות על הדרך בה ימשיך הנשיא יחד עם אנשי אמונו, לדכא את הטענות שבדבר קשריו הרומנטיים והמיניים שמחוץ לנישואים. נוסף על הקלטה זו ישנה הצהרתה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שטענה כי קיבלה דמי שתיקה מכהן על רומן שהיה לה לכאורה עם טראמפ.

בסופו של דבר מקדוגל חתמה על חוזה המונע ממנה לדבר בפומבי על הפרשה, לכאורה, לפני בחירות 2016. ג'וליאני אמר כי לטראמפ לא היה מושג שהוא הוקלט במהלך השיחה על מקדוגל, שנערכה במשרדו במגדל טראמפ בספטמבר 2016. כאשר נודע לו על ההקלטה הוא אמר "אני לא מאמין שמייקל יעשה לי את זה".

דוברת הפרקליטות האמריקנית סירבה להגיב וכך גם עורך דינו של כהן. פרקליטה של מקדוגל, פיטר סטריס, צייץ בטוויטר במהלך שישי כי "כשטראמפ אמר שאנחנו משקרים, את חושבת שלא היינו? תוך רמיזה לטענתו של טראמפ לגבי הפגישה שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השבוע.


חשבה שהיא היחידה בחייו. מקדוגל (צילום: Shutterstock)


על פי מקורות, ישנן הקלטות נוספות של כהן וכן בכירים נוספים, בידי ה-FBI, מהסוג שיכול להביך אותם. ככל הנראה לא מדובר בחומרים המעידים על ביצוע מעשים פליליים אבל בהחלט עולות שאלות אתיות לגבי כהן והקלטות הלקוחות שלו. הדבר אינו זהה לעיניינה של דניאלס, שם עלו שאלות לגבי ביצוע תשלומים מטעם הנשיא, תוך הפרה של חוקי מימון קמפיין פוליטי.

לג'וליאני ידוע על ההקלטות כבר מספר ימים, ויש בידיו את התמלילים. כהן נמצא כעת בחקירה פלילית בניו יורק, ועדיין לא הואשם בכל עוול. בשבועות האחרונים, מסמכים וראיות שהושגו במהלך חיפושים באפריל החלו לעבור לעורכי דין הבודקים אילו ממיליוני הפריטים כפופים לזכויות עורך דין ולקוח.

באוגוסט 2016 חתמה מקדוגל הסכם עם חברת המדיה AMI המחזיקה ב National Enquirer, Us Weekly, Men's Journal ובעיתונים נוספים. היא האמינה כי מדובר בהסכם שיאפשר לה להצטלם ולכתוב דברים שיפורסמו באמצעי המדיה הללו. עורך הדין שייצג אותה היה קית' דוידסון. היא סיפרה כי נודע לה מאוחר יותר כי הוא נמצא בקשר עם כהן והאשימה אותו ב"עבודה צמודה עם הנציגים של מר טראמפ, תוך העמדת פנים"". הוא מצידו הכחיש את האשמות וטען כי היה מדובר בנימוס מקצועי בלבד עם כהן.


ובכן, היא ממש לא היחידה. דניאלס (צילום: Shutterstock)


כשהבינה שהיא עלולה לעמוד בפני עונש כספי במידה ותפרסם את סיפורה בתקשורת, הגיע להסדר עם החברה המאפשר לה לדון בפרשה לכאורה. כשהדברים התפרסמו אמרה כי היא וטראמפ היו "פעמים רבות יחד" וענתה בחיוב כשנשאלה האם היו ביניהם יחסים אינטימיים.

לדבריה הקשר היה בין השנים 2006 ו-2007 והיה מדובר במערכת יחסים מוסכמת ואוהבת ולידיעתה הוא לא נפגש עם נשים אחרות באותה התקופה, מלבד אישתו, וכי במהלך היחסים ביניהם לא השתמש באמצעי הגנה. "לא ידעתי שהוא במפגשים אינטימיים עם נשים אחרות", אמרה בזמנו בראיון לסי.אן.אן. "חשבתי שאני היחידה בחייו". 






50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE