הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בירת העסקים של אמריקה? "ניו יורק תובעת את יצרן הבשר הגדול בתבל בשל "שינוי אקלים""
חברת JBS נתבעת על כך שטענה כי תצמצם את פליטות גזי החממה שלה עד ל"אפס נטו" בשנת 2040, עתה בשל "קצב התקדמות בלתי מספק", התובעת הכללית של ניו יורק מגישה תביעת ענק נגד החברה

התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטיסיה ג'יימס, תובעת את חברת JBS, יצרנית הבקר הגדולה בעולם, בשל כמות הפליטות של החברה והטעיית הציבור לכאורה על ההשפעה הסביבתית של פעילותה.

בהכרזה, ג'יימס ציינה כי לייצור בשר בקר יש את טביעת הרגל הפחמנית הגדולה ביותר מכל מצרך מזון מרכזי, וכי חקלאות בעלי חיים אחראית ל-14.5% מפליטת גזי החממה העולמית.

לפי ג'יימס, ההבטחות השונות של JBS ל'אפס נטו' פליטות עד 2030 ו-2040 הן אפוא מטעות ו"לא ניתנות לביצוע" בהתחשב בהיקף פעילות ייצור הבקר שלה ברחבי העולם.

התביעה זכתה לתשואות מצד דמוקרטים וארגונים התומכים באג'נדת האקלים הרדיקלית.

"JBS טוענת שוב ושוב שהיא תגיע לאפס נטו עד 2040. טענה זו נמצאה מטעה ובכל זאת JBS ממשיכה לטעון אותה", אמר פיטר להנר, עורך דין ב- Earthjustice.

"אמנם זה קריטי לכל חברה לצמצם את שינויי האקלים, אבל JBS תצטרך ליישם שינויים תפעוליים עצומים כדי להשיג מטרה זו. עם זאת, JBS עושה מעט מאוד ואינה מתקרבת לצעדים שיידרשו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בתביעתה הצביעה ג'יימס על מספר מקרים שבהם JBS ומנהליה התחייבו לצמצם את השפעת החברה על הסביבה.

היא גם הצהירה שהחברה - שהינה בעלת שווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולרים, ושעסקי הבקר שלה בצפון אמריקה מרוויחים עשרות מיליארדי דולרים בשנה - הודתה שהצרכנים מתעניינים יותר במוצרים בני קיימא.

החברה אפילו הציגה בפסגת האקלים של האו"ם בדובאי בסוף השנה שעברה מצגת, והכריזה על יוזמות והשקעות נוספות בנושא קיימות.

"JBS לוקחת את המחויבות שלה לעתיד בר-קיימא ברצינות רבה", אמרה דוברת החברה ניקי ריצ'רדסון, "אנחנו לא מסכימים עם הפעולה שננקטה היום על ידי משרד התובע הכללי של ניו יורק".

"JBS תמשיך לשתף פעולה עם חקלאים, חוואים ושותפי מערכת המזון ברחבי העולם כדי לעזור להאכיל אוכלוסייה גדלה תוך שימוש בפחות משאבים וצמצום ההשפעה הסביבתית של החקלאות", המשיכה.

"האמונה שלנו שחקלאות אמריקאית יכולה לעזור להאכיל באופן בר-קיימא את העולם לא השתנתה".

תביעתה של ג'יימס מגיעה בזמן שקבוצות סביבתיות ומחוקקים ברחבי העולם ממקדים יותר ויותר אש נגד תעשיית החקלאות.

מערכת המזון העולמית - מייצרת כ-18 מיליארד טון של פחמן דו חמצני בשנה, שווה ערך ל-34% מסך הפליטות העולמיות, על פי מחקר משנת 2021 שפורסם בכתב העת Nature Food.

שליח האקלים הבינלאומי של הנשיא ביידן, ג'ון קרי, הזהיר בשנה שעברה ששחרור זה יהפוך לבלתי ניתן להכלה ללא מאמץ משותף של תעשיית החקלאות להשגת יעדים ירוקים (בלי הוכחה מדעית יש לומר).

"אנחנו לא יכולים להגיע לאפס נטו, אנחנו לא מבצעים את העבודה אלא אם החקלאות נמצאת בחזית כחלק מהפתרון. אז כולנו מבינים כאן את עומק המשימה הזו", אמר קרי.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE