הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הסלבס מגיעות אלי כי אני ישראלית, מצחיקה, כייפית וזורמת"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: מיכל אביטל. לוס אנג'לס, וודלנד הילס. 18 שנים בארה"ב

"אני גרושה עם שני ילדים וחברה טובה של האקס שלי. זה קורה כשמוותרים על כל כסף, נשארים בלי כלום, ומתחילים הכל מאפס. היינו יחד 13 שנים. יש לנו שני ילדים: בן 14 ובת 12. התגרשנו לפני שלוש וחצי שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיכל אביטל ופמלה אנדרסון

 

לידת הילדים שלי, ובכלל להכיר את האבא של הילדים שלי, להפוך לאמא ולהקים משפחה מדהימה - אלו היו ועדיין החוויות הכי משמעותיות בחיים שלי.

לארה"ב הגעתי בשנת 2001, אחרי שהשתחררתי מהצבא. בארץ עבדתי בבורסת היהלומים. למדתי גמולוגיה, מדע חקר אבני החן. הגעתי לכאן בעקבות החלום האמריקאי. אני אוהבת כסף, ורציתי להיות אשת עסקים מצליחה, ולספר מעל כל במה את הסיפור שלי.

התחלתי עסק מהגראז', מהחנייה בבית. בהתחלה מכרתי גלביות, תכשיטים של מעצבים ישראלים ועוד פריטי אופנה. יש לי חוש אופנה מפותח, ואני טובה במה שאני עושה. אני מאוד פעילה בקהילה הישראלית, ובתקופה בה התחלתי את העסק זה היה רק תחביב. הייתי מזמינה את החברות שלי ואת הקהילה הישראלית למכירות שהייתי עושה.

 

ג׳נה ג׳יימסון בחנות 'בראבו'

 

מהרגע שהתחלתי צילמתי הכל, תייגתי והפצתי ברשתות החברתיות, וככה הגיעו אלי עוד ועוד נשים. מה שהתחיל כתחביב הפך אט אט לעסק רציני ומצליח. המשכתי לעבוד מהבית, ובניתי לי קהל לקוחות רציני. יום אחד אזרתי אומץ ופתחתי את החנות הראשונה שלי בוואלי בוודלנד הילס. מכיוון שאני אוהבת את מליבו, עיצבתי את החנות בסגנון עיר החוף בלוס אנג'לס.

תמיד חלמתי לגור במליבו, ולפתוח שם חנות. בראש שלי כל הזמן כיוונתי לזה. תמיד אמרתי לכולם שיום יבוא ואהיה במליבו. אחרי מאמצים רבים העבודה הקשה השתלמה, ובשקט בשקט פתחתי חנות במליבו 'בראבו' שממוקמת במקום הכי נחשב. היום, אני מלבישה את כל הנבחרת הכי שווה של הוליווד: פמלה אנדרסון, שאנון דוהרטי, הפזמונאיות דיאן וורן ולינדה תומפסון ועוד נשים רבות.

 

מיכל אביטל ודיאן וורן

 

מה שמיוחד בחנות זו אני. אני מביאה דברים מאוד מיוחדים. אפשר למצוא אצלי אופנה מגניבה הכל אירופאי, מאיטליה ומפריז. לא באות אלי רק בגלל האופנה שאני מביאה. הנשים האלו מגיעות אלי כי אני ישראלית, מצחיקה, כייפית וזורמת. אני לא מדברת אליהן כאילו הן סלב. אני חברה שלהן מההתחלה".

 

 

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

מלא דברים. אמזון פריים, את חנות Marshalls, הום גודס בכלל את השופינג בארה"ב. אני אוהבת שאפשר לחיות פה ברמת חיים טובה. יש מעמד ביניים שחי פה מדהים, ואפשר להגשים חלומות.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

חסר נשמה, חסר לב. יש פה הכל אבל אין פה איכפתיות כמו שיש בארץ. מרובע פה מדי וקר. צריך פה יותר נשמה.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

הנשמה.

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

לים של ישראל, לחיי הלילה של ת"א.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

לחוצפה ולחוסר כבוד.

מה הכי ישראלי בעיניך?

לשים ארבע אורות מהבהבים ולעצור את הרכב, כי עוצרים בפיצוציה.

שאלה פוליטית: מה את חושבת על האירועים האחרונים בישראל?

הבוקר טוב של רוב האנשים שאני מכירה זה אינסטוש. הבוקר טוב שלי זה ynet. אני מחוברת לחדשות של ישראל כל הזמן. יש לי שני אחיינים קרביים בצה"ל ואני חרדה להם ולכל החיילים שלנו. עוד מעט בחירות. אני ימנית ומעריצה את ביבי, אוהבת אותו כל-כך וחושבת שהוא איש מבריק ושאין שני לו. מבחינתי רק הוא ראוי לנהל את המדינה. וכן, אני גם הצבעתי לטראמפ.

איזו עיר הכי אהובה עליך בישראל?

העיר האהובה עליי היא לגמרי תל אביב. העיר הכי תוססת, צבעונית, מלאת אופי וסטייל. הייתי נשואה לקיבוצניק שכל שנה לקח אותנו לטיולים בארץ ישראל, הכל סביב טבע וירוק. תמיד אמרתי לו "אין כמו האויר המלוכלך של תל אביב, ורעש האוטובוסים" אני בחורה אורבנית אין מה לעשות.

איזה חפץ יש לך מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

אין לי איזה חפץ עיקרי, יש לי מלא שטויות שאני אוהבת לקנות כשאני מטיילת בארץ כמו חמסות יפות, פמוטים, מזוזה, ספרי בישול מישראל. אין לי (עדיין) קדישמן על הקיר.

איזה אירוע, מאורע, מקרה (בעבר או בהווה) הוא החשוב ביותר בעיניך למדינת ישראל?

יש כל כך הרבה ארועים בהיסטוריה של המדינה וכולם חשובים, גם השמחים וגם העצובים. אם אני צריכה לבחור אחד, אז הראשון שעולה לי כרגע בראש זה הכרזת המדינה ומשם הכל צמח.

מה היית מעבירה מארה"ב לישראל?

הייתי מעבירה את הום גודס ומרשלס.

איזו מילה בעברית את הכי אוהבת?

השפה העברית היא ערך עליון אצלי. אני מתקנת לא רק את העברית של הילדים שלי אלא גם של חברים שלי כל הזמן, עד שמעירים לי שאני בלתי נסבלת. מה לעשות שצורם לי לשמוע שאומרים "יושנת" ולא ישנה? יש הרבה מילים שאני אוהבת. לפרגן זו מילה יפה, ואי אפשר לתרגם אותה לאנגלית. תנסו להגיד לפרגן באנגלית?

איזו מילה בעברית את הכי שונאת?

קודם כל, המילה שונאת זה כבר מילה קשה. אני תמיד אומרת לבת שלי "אל תגידי שונאת, תגידי לא אוהבת" שונאת זה כבד.

מסעדה מומלצת בעיר המגורים (בארה"ב):

אני אוהבת אוכל כל-כך, אני לגמרי "פודי". אני אוהבת כל מטבח חוץ מהמטבח ההודי. אם לבחור מסעדה פה, אז זה מבחינתי סושי או סטייק. בוואלי אני מכורה לסושי "שיבוייה" בקלבסאס. פעם אהבתי את "רות כריס" לסטייקים אבל הם ממש ירדו ברמה, אז אני אוכלת ב"פליימינגס" בוודלנד הילס.

מסעדה מומלצת בישראל:

שילה בתל אביב. כשאני בארץ אני אוכלת שם כמעט כל ערב.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

חומוס. אין כמו לנגב חומוס טוב. אני מכורה קשות לחומוס, וכשאני בארץ אנחנו ממש עושים טיולים סביב חומוסיות. החומוס האהוב עליי בישראל, ולדעתי מספר אחד, זה החומוס של סעיד בעכו. אני שותה את הצלחת מרוב שזה טעים לי.

מה החטיף הישראלי האהוב עלייך ביותר?

פסק זמן ובמבה.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

לכולנו היתה התחלה קשה פה, אל תישברו! בסוף הדברים מסתדרים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE