הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר 'פורץ דרך': מנה אחת של LSD מורידה בחצי את רמות החרדה
בשנים האחרונות נראים יותר ויותר מחקרים על השפעות חיוביות שיש לסמים פסיכדליים על הבריאות הנפשית. בעוד שיש צורך בבדיקות מעמיקות נוספות, התוצאות די מדהימות

מנה אחת של הסם הפסיכדלי אסיד, או LSD, יכולה להוריד בחצי את רמות החרדה בתוך שבועות בודדים – כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה.

חברת ביו-פרמצבטיקה בשם MindMed, אשר מפתחת מוצרים חדשים לטיפול בהפרעות בבריאות המוח, חשפה ממצאים שלדבריה עם 'פורצי דרך'.

לטענתה, מספיק 100 מיקרוגרם של אסיד כדי לספק הקלה גדולה ומתמשכת עבור אנשים הסובלים מהפרעות חרדה כללית (GAD).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי ההגדרה המקובלת, GAD מאופיין בדאגה מוגזמת, מתמשכת ובלתי מציאותית לגבי דברים יומיומיים – מה שגורר פחד, חרדה מתמשכת ותחושה מתמדת של הצפה נפשית. על פי ההערכות, כעשרה אחוזים מהאמריקאים הבוגרים סובלים מחרדה, שזה כ-20 מיליון איש.

"ערכתי מחקרים קליניים בפסיכיאטריה במשך יותר משני עשורים וראיתי מחקרים של תרופות רבות בפיתוח לטיפול בחרדה", אמר ד"ר דיוויד פייפל, אחד מהחוקרים שביצעו את המחקר.

לדבריו, האסיד "הפגין יעילות מהירה וחזקה, שנמשכה 12 שבועות לאחר מנה בודדת – וזו תוצאה באמת מדהימה".

הכמות המדוברת, 100 מיקרוגרם, הובילה ל-48% פחות ברמות החרדה הכלליות. המספרים ממשיכים להיות מרשימים כאשר החברה מסרה שכ-65% מהמטופלים ראו שיפורים תוך שלושה חודשים.

"השיפור הקליני עבור מטופלים רבים היה יותר מכפול ממה שאנו רואים לעומת הטיפול הסטנדרטי של היום", אמר ד"ר דניאל קרלין, עוזר פרופ' לפסיכיאטריה בביה"ס לרפואה באונ' בוסטון, שהוא גם קצין הרפואה הראשי של MindMed. "מדובר בשיפור בכל רמות החרדה, מבינוני ועד קשה".

 

(צילום: Getty Images)

 

כמובן שנדרש מחקר מעמיק יותר על ידי החברה וחברות אחרות, בין היתר בגלל שהמשתתפים דיווחו על תסמינים שונים טובים ורעים – מרגשות אופוריה, אשליות והזיות, חרדה, חשיבה לא תקינה, סחרחורות, בחילות, הקאות, חוסר תחושה ועוד.

בינתיים, החברה מחכה לאישור של ה-FDA כדי להמשיך במחקר ולהיכנס לשלב השלישי של הניסויים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE