הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גרמניה על סף צנע כלכלי? שר האוצר מזהיר: "הכסף הולך ונגמר"
הכלכלה החשובה באירופה כבר נכנסה למיתון בשנה שעברה, אך עתה מוצאת את עצמה עם קשיים תקציביים משמעותיים שעלולים להגדיל את יחס החוב הלאומי בהשוואה לתוצר - מה שמוביל את שר האוצר לדרוש קיצוצים ולנקוט בצעדי צנע דרסטיים

גרמניה - בצומת דרכים כלכלית.

שר האוצר הגרמני, כריסטיאן לינדנר, מזהיר את ממשלתו כי מאזן תקציב המדינה יוצא במהירות משליטה, וכי הממשלה חייבת לשנות מסלול וליישם צעדי צנע, כך על פי דיווח של רשת החדשות Remix. המחלוקת על רמת ההוצאה הממשלתיות בברלין צפויה להסלים, שכן מחסור בתקציבים גורם לעימותים גלויים בתוך הקואליציה השמאלנית-ליברלית המשולשת שמנהלת את המדינה. עם תחילת המשא ומתן על העברת תקציב לשנת 2025, הרבה עומד עדיין על כף המאזניים מבחינה פוליטית בכלכלה החשובה בגוש האירו.

עם זאת, התמונה הפכה למסובכת לאחר שבית המשפט העליון קבע כי הממשלה לא תוכל להעביר 60 מיליארד יורו בכסף שיועד למשבר הקורונה למקומות אחרים - שכן בית המשפט ציין שהמהלך אינו חוקתי - הדבר הוביל את הממשלה לנסות ולקצץ בתקציב במספר תחומים, כולל בסובסידות לחקלאי המדינה.

הקיצוצים האלה כבר הציתו הפגנות המוניות - אשרר הדגימו עד כמה רגיש המצב הכלכלי והפוליטי בו צריכה לנווט הממשלה הגרמנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לינדנר, שמפלגתו 'הדמוקרטים-החופשיים' ספגה מכה בסקרים, נואש ליצור מרחק מסוים משותפיו הקואליציונים ולהציל את מפלגתו מאסון אלקטורלי בבחירות.

שר האוצר טוען שהמצב הפיננסי העומד בפני גרמניה חמור, ושהמחסור בתקציבים רק יגדל בשנים הקרובות אם לא יינקטו צעדים לריסון ההוצאות באופן מידי.

"בתרחיש שלילי, הגירעונות הגדלים יביאו לעלייה בחוב ביחס לתפוקה הכלכלית עד לכ-345 אחוזים בטווח הארוך", נכתב בדו"ח שפרסם משרדו.

"בתרחיש חיובי, השיעור יעלה לסביבות ה-140% מהתוצר המקומי הגולמי עד 2070".

על פי חוקי האיחוד האירופי, גרמניה מגבילה את רמות החוב שלה ל-60% מהתפוקה הכלכלית, מה שמצריך נקיטת אמצעי חיסכון דרמטיים.

בתוך כך, גורם מכביד על המשק היא האוכלוסייה המזדקנת המסמנת אפשרות לפיצוץ חובות באופק, שכן יותר ויותר אזרחים יוצאים לפנסיה בזמן שהכנסות המס מצטמצמות ומערכת הרווחה החברתית המטפלת בצעירים ובנזקקים גדלה - בין השאר בגלל אוכלוסיית המהגרים.

שותפיו של לינדנר, הירוקים, והסוציאל-דמוקרטים (SPD), ממאנים בינתיים לקצץ בהוצאות, מכיוון שהדבר יפגע בסיכויי היבחרותם מחדש.

למעשה, שר העבודה הוברטוס הייל דוחף לחבילת פנסיה חדשה שתוסיף מיליארדים לחובות המדינה, חבילה שלמרבה הפלא (או שלא), גם לינדנר תומך בה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE