הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: פיטורים המוניים ברשתות המזון המהיר לאחר שחוק שכר המינימום החדש נכנס לתוקף
חוק 'FAST' יגרום כנראה לצונאמי נוסף של עסקים שיעזבו את קליפורניה ולמדינות אחרות עם פחות בירוקרטיה ושוק עבודה פחות תובעני, אנטי-עסקי, ודראקוני

התוצאה הזו לא אמורה להפתיע אף אחד.

האינפלציה העלתה את העלויות התפעוליות לעסקים ברחבי ארה"ב וצימקה את שולי הרווח של רשתות המזון הגדולות בשנים האחרונות. הדבר הוביל כידוע למחירים גבוהים יותר ולהאטת מכירות במקביל לשנתיים של קורונה וליצירת מחסור אגרסיבי בכוח אדם. אך דווקא עתה, ה-"FAST Recovery Act" של קליפוריה אשר מחייב רשתות מזון להעלות את שכר המינימום שלהן עד ל-20 דולרים לשעה - נכנס לתוקף.

החוק יופעל על רשתות עם כ-60 מיקומים או יותר בקליפורניה, ולמרות שרבות מהרשתות משויכות לרשתות בינלאומיות תאגידים, יש לזכור שלא אחת המסעדה הינה בבעלותם ובניהולם של זכיינים; לכן היא עדיין עסק קטן בניהול משפחתי.

"מסעדות נאבקות להישאר מעל המים, והדמוקרטים פשוט זרקו אותם לכל הרוחות", אמר המנהיג הרפובליקני של בית הנבחרים בקליפורניה, ג'יימס גלאגר, לרשת FOX Business.

"הזהרנו את הדמוקרטים שהחוק החדש יעלה במשרות. הם התעלמו, והנה אנחנו עם שיעור אבטלה גבוה שעומד לעלות עוד יותר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הפיטורים יואצו יחד עם נורמליזציה מואצת של טכנולוגיה בשל דרישות שכר גבוהות המצמצמות את שולי הרווח.

אין ספק שהדבר יקל על בעלי העסקים לקבל את ההחלטה ללכת לכיוון אוטומציה.

חלק מהרשתות דיווחו כי ייאלצו לחתוך את צוותי העובדים בכחצי; כלומר, העובדים יקבלו תשלום נוסף של 4 דולר לשעה, אבל יצטרכו לעבוד קשה פי שניים בכל משמרת.

התוצאה הסבירה ביותר ב-5 השנים הקרובות תהיה שרוב מסעדות הרשת הגדולות הפועלות עם צוות זעיר יגבירו אוטומציה.

השמאל הפוליטי כבר מאשים את תעשיית המזון המהיר בקליפורניה ב"נקמה" על העלאת השכר שנוהלה בחלקה כמאבק של איגודי עובדי המסעדות.

זה מה שהם ביקשו, ועכשיו זה קורה; לכל פעולה יש תגובה שווה והפוכה.

הבעיה האופיינית לשמאל הכלכלי היא חוסר הבנה בכל הנוגע ליסודות הפעילות העסקית. שולי הרווח יכולים להיות דקים ועדיין ניתן להרוויח כסף בשל קנה המידה העצום של המכירות או הייצור, אך ההכנסות ברמה זו מחושבות לרוב בסנטים או בשברירי סנט לכל מכירה. מודל עסקי מסוג זה הוא מעבר להבנתו של הסוציאליסט הממוצע.

הם פשוט רואים עובדים ששכרם לא עומד ביוקר המחיה בקליפורניה ומניחים שבעלי עסקים הם חמדנים.

במקום להתעמת עם ממשלת המדינה שיצרה מחירים גבוהים באמצעות רגולציה ומיסוי קיצוני, הם רוצים לתת לממשלה אפילו יותר כוח להעניש עסקים שנמצאים ממילא תחת לחצים.

ובכן, התכוננו לעוד אובדן מקומות עבודה ולהשתלטות רובוטי המזון המהיר - כי אלו האפשרויות היחידות שנותרו לזכיינים.

אולי המחוקקים בסקרמנטו יוכלו להכריח את בעלי העסקים לשלם 20 דולרים לשעה עבור עבודה שאין בה מיומנות - אבל אי אפשר להכריח את בעלי העסקים האלה גם להמשיך להעביד שלא מרצונם. יתר על כן, סביר להניח שחוק ה-FAST יגרום לצונאמי נוסף של עסקים שיעזבו את קליפורניה למדינות אחרות עם פחות בירוקרטיה ושוק עבודה פחות תובעני.

כלומר, יותר משרות למדינות אדומות ויותר אבטלה לקליפורניה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE