הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אימפריית העסקים של שון 'דידי' קומבס מתפוררת: "18 מותגים נטשו את הראפר"
לאחר שהואשם במספר מרובה של מקרי התעללות מינית, סחר במין, והתעמרות בעובדים - ולאחר שכמה מנכסיו הפכו ליעד לפשיטת סוכנים פדרלים - גם הכיס של שון 'דידי' קומבס מתחיל לשאת בהשלכות

על רקע מערבולת של ספקולציות סביב התנהלותו המינית של שון "דידי" קומבס, לפחות 18 מותגים ניתקו את הקשר עם פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלו - Empower Global, הדוגלת בקידום עסקים בבעלות שחורה.

עתה הפלטפורמה מתמודדת עם סקנציות משמעותיות בשל עזיבתם של שותפים בולטים, כולל Tsuri, Nuudii System, No One Clothiers, Fulaba ו-House of Takura, לפי דיווח של ה'רולינג סטון'.

אנט נג'או, האישה שמאחורי House of Takura, הזכירה את התביעה של קאסי ונטורה כנגד קומבס כרגע המרכזי שהנחה את החלטתה.

נג'או קבעה, "אנו מתייחסים ברצינות רבה להאשמות נגד מר קומבס ומוצאים התנהגות כזו מתועבת ובלתי נסבלת".

"אנו מאמינים בזכויות הקורבנות ותומכים בקורבנות באמירת האמת שלהם, אפילו נגד האנשים החזקים ביותר".

בהצהרה בנוגע להחלטת No One Clothiers לעזוב את הפלטפורמה של קומבס, התייחס הדובר לנארד גריר למורכבויות הכרוכות במהלך: "אמנם ההחלטה הייתה קשה [בשל] יראת הכבוד שרחפה פעם סביב מר קומבס כמנהיג בעסקים ובבידור, אך ברור שזו הייתה הבחירה הנכונה".

אשלי גודלוק, העומדת בראש מותג הטיפוח Tsuri, הדגישה מחויבות בלתי מתפשרת לשוויון מגדרי באומרה כי: "כחברה בבעלות נשים ובניהולן, אנו מסרבים להתעכב או לגלות אי בהירות בנוגע להתעללות במגדר שלנו".

רבקה אלן, מייסדת מותג הנעליים בעל השם הזהה אמרה: "נהנינו לעבוד עם הצוות אך לא ראינו מכירות משמעותיות, אז כבר תכננו לסיים את הקשר שלנו בסוף השנה הזו. ההאשמות המחרידות הללו זירזו את ההחלטה שלנו, והחלטנו לסיים את השותפות עם Empower Global מוקדם יותר החודש".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באחרונה, בניסיון להציל את המוניטין שלו, קומבס פנה לאינסטגרם כדי להצהיר על חפותו ולהבטיח להגן על שמו מפני מה שהוא תופס כהתקפות חסרות בסיס.

בהכחשת ההאשמות של תקיפה מינית, סחר במין, והתעללות שהוטחו נגדו - קומבס הצהיר כי הוא נחוש להילחם במה שהוא רואה כמאמץ משותף להכפיש את אופיו ומורשתו.

"בשבועיים האחרונים ישבתי בשקט וצפיתי באנשים מנסים לרצוח את הדימוי שלי, להרוס את המוניטין שלי ואת המורשת שלי".

"האשמות מחליאות הועלו נגדי על ידי אנשים שחיפשו תשלום מהיר. הרשו לי להיות ברור לחלוטין: לא עשיתי אף אחד מהדברים הנוראים הנטענים. אני אלחם למען שמי, משפחתי ולמען האמת".

בינתיים, העתיד של Empower Global עדיין לא ברור.

בנובמבר, קומבס התפטר באופן זמני כיו"ר משותף של Revolt, רשת טלוויזיה דיגיטלית בעלת אוריינטציה מוזיקלית שייסד.

החברה פרסמה הצהרה ב-X: "למרות שלמר קומבס בעבר לא היה תפקיד תפעולי או יומיומי בעסק. החלטה זו עוזרת להבטיח ש-Revolt תישאר ממוקדת במשימתה ליצור תוכן משמעותי". כזכור,  קומבס הואשם כבר בארבע תביעות אזרחיות נפרדות בהתעללות מינית. צעדים משפטיים נגדו החלו כבר ב-17 בנובמבר 2023, כאשר קאסי ונטורה, חברתו לשעבר, הגישה תביעה בגין התעללות, סחר במין, אונס, וניצול לבית המשפט המחוזי בניו יורק.

הצדדים הגיעו להסדר מאוחר יותר באותו היום על בסיס סכום שלא פורסם.

מאז שתי נשים נוספות הגישו תביעות בטענה להתעללות מינית וסחר במין כנגד קומבס.

גם הפעם, ההאשמות כוללות אונס וסחר במין, כאשר אחת התובעות טוענת כי מר קומבס ושני שותפיו אנסו אותה יחד כשהייתה רק בת 17.

בנוסף, רודני "ליל רוד" ג'ונס, מקורבו לשעבר, הגיש תביעה נגד קומבס בפברואר, בטענה להתעללות מינית והטרדה.

במרץ, סוכנים פדרליים הוציאו לפועל צווי חיפוש בבתיו שבמיאמי ולוס אנג'לס בזמן שקומבס שהה באיים הקריביים...

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE