הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיים בלוס אנג'לס? "התושבים ברי המזל ישלמו על הדיור לחסרי הבית"
למרות שלא סיפקה קריטריונים מובחנים ותכנית פעולה סדורה ראש עיריית לוס אנג'לס קארן באס הכריזה על תכנית סיוע סוציאליסטית-פילנתרופית (אם המושגים האלה מסתדרים יחדיו...) במסגרתה התושבים המבוססים יסייעו לרכוש דיור עבור חסרי הבית

ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, הציעה כי תושבים "ברי מזל יותר" יעזרו לממן פתרונות דיור עבור חסרי בית כחלק מקמפיין חדש להתמודדות עם המשבר המתמשך בעיר.

באס, הכריזה על "קמפיין LA4LA", שלדבריה יזרז יצירת דיור בר השגה עבור חסרי בית, במהלך נאום "מצב העיר" שנשאה ב-15 באפריל.

ראש העיר קראה לתושבים ברי המזל  - כולל מנהיגים עסקיים, ארגונים פילנתרופיים ואחרים - לעזור לעיר "לרכוש יותר נכסים, להוריד את עלות ההון ולהאיץ דיור" לאוכלוסיית חסרי הבית במסגרת התוכנית החדשה.

עם זאת, גב' באס לא סיפקה פרטים נוספים לגבי היוזמה החדשה, כמו גם כמה כסף בדיוק מנהיגים עסקיים וארגונים יצטרכו לתרום.

"LA4LA יכול ליצור שינוי משמעותי עבור לוס אנג'לס - שותפות חסרת תקדים להתמודדות עם מצב חירום זה... דוגמה לשיבוש הסטטוס קוו כדי לעזור לבנות מערכת חדשה להצלת חיים".

"לא נסתיר אנשים. במקום זאת, נשכן אנשים", המשיכה, "משמעות הדבר היא התחייבות לסיים את מצב חוסר הבית - לא להסתיר - לא לנהל - אלא לשים קץ להומלסיות - עם אסטרטגיה חדשה ומערכת חדשה שמעיפה אנשים בדחיפות מהרחוב, ומקיפה אותם בתמיכה ובדיור שהם צריכים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במהלך נאומה, ראש העיר התייחסה למאמציה להעביר תושבים חסרי בית ממסגרות דיור לטווח קצר, כולל בתי מלון וחדרי מוטל, לדירות במסגרת תוכנית Inside Safe שיזמה.

במסגרת תוכניתה, שהושקה בתחילה בדצמבר 2022 כאשר גב' באס הכריזה על מצב חירום עירוני, בערך 2,500 חסרי בית הוצאו מהרחוב והוכנסו לדיור ביניים, לפי משרד ראש העיר.

סה"כ 440 אנשים הוכנסו גם לדיור קבע במסגרת התוכנית, לפי משרדה.

עם זאת, בערך 613 מאלה שהשתתפו בתוכנית חזרו לרחוב, כאשר עוד 42 נכלאו, וכ-38 מתו.

באס אמרה כי Inside Safe היא "הדחיה היזומה שלנו את הסטטוס קוו שהותיר את התושבים ללא בית ושנותר להם רק לחכות ולמות - בחוץ, במאהלים עד שייבנה דיור קבע".

ובכל זאת, ראש העיר הודתה שלמעלה מ-46,000 אנשים בלוס אנג'לס חסרים כיום בית והדגישה שחדרי מוטל המושכרים על בסיס לילי הולכים ומתייקרים בתקופה שבה העיר כבר נאבקת בגירעון תקציבי עם מחסור צפוי של 467 מיליון דולר, המונע מגידול בהוצאות והכנסות נמוכות מהצפוי.

באס ציינה כי משבר מחוסרי הבית - יחד עם המשבר המתמשך של אופיואטים שמעורר מקרי מוות מפנטניל - השפיע על תושבי לוס אנג'לס הן נפשית והן כלכלית.

הבעיות המתמשכות הפוקדות את העיר גם דוחקות עסקים ותיירות, היא ציינה, והדגישה את העובדה שחברות רבות בורחות מהעיר מתוך דאגות בטיחותיות.

"אני פשוט לא אקבל את זה - והעיר שלנו לא יכולה להרשות לעצמה לקבל את זה. לכן אנחנו משבשים, מאתגרים ובונים את המערכת מחדש. Inside Safe והגישה הכוללת שלנו מתפתחת ותמשיך להתפתח", אמרה ראש העיר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE