הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עקב התמודדות חברות התעופה עם עליית מחירי הדלקים, תיתכן עלייה במחירי הטיסות ב2018
עליית מחירי הדלק עשתה את שלה ובחברות התעופה שוקלים להגיב כלכלית כחלק מהתמודדות עם המצב

מחירי הטיסות צפויים לעלות השנה. זאת בשל עליית מחירי חביות הנפט. חברות התעופה מוסרות כי עליהן להחזיר את עלויות הדלק שמחיריו עלו באופן משמעותי, זאת לפי הדיווחים על מאזני הרווחים בחודש ינואר. "אני סבור שהדבר הטוב ביותר שמתרחש עבורנו ב 2018 הוא כלכלה חזקה ומלאת אופטימיות," כך אמר מנכ"ל חברת התעופה דלתא אד בסטיין. "זהו כמובן, הפוקוס העיקרי שלנו בכל הנוגע למאמצים שלנו להתאושש ולהשיב לעצמנו את עליות מחירי הדלק הגבוהים"

חברות התעופה רשמו רווחי שיא בשנים האחרונות, זאת כאשר המיסים נשארו נמוכים ובמקביל הן מסתייעות בעלויות הנמוכות של חביות הנפט הדלמי שמחירן צלל אל מתחת לקו 30 הדולרים בינואר 2016. הצניחה במירי הנפט סיפקה חיתוך משמעותי בעלויות החברה לאחר, שמחירי חביות הנפט הי בשיאים ב2008 ונימכרו ב מחיר של 140 דולרים לחבית ושנת 2012 ב 125 דולרים לחבית. אולם, בשנה שעברה, מחירי חביות הנפט החלו לטפס חסרה ורק בשבוע שעבר הגיעו למחיר של 70 דולרים לחבית. מאחר ודלק מטוסים נחשב לאחת מגורמי העלויות הדגולים ביותר איתו מותמודדות חברות התעופה, עלייה זו עלתה לחברות אלו בתשלום של מליארייי דולרים נוספים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת אמריקן אירליינס, הודיעה ביום חמישי האחרון, כי כלל עלויות הדלק שלה עלו בכ 23.5 אחוזים בשנה שעברה. דריק קרר, מנהל הכספים הכללי, מסר כי חברת התעופה צופה עלייה נוספת המוערכת בכ 24.1 אחוזים , מה שאומר שתתווסף לחברה הוצאה נוספת של 1.8 מליארד דולרים הדרושים לרכישות הדלקים. נשיאה של חברת יונייטד איירלינס, סקוט קירבי, הצטרף לתחזית ואמר כי הוא מבחינתו צופה תוספת עלות של כ 1.6 מליארדיי דולרים נוספים שהחברה תיאלץ לשלם בשל עליית מחירי הנפט.

גם חברת דלתא דיווחה ב 11 בינואר על גידול בהוצאות על דלק בהיקף של 349 מליוני דולרים וזאת, בשלושת החודשים האחרונים של השנה. זוהי עלייה של 23 אחוזים בהוצאות על הדלק בהשווה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כך נמסר מפי מנהל הכספים הראשי בחברה, פול ג'יקובסון. בכירים בחברת התעופה מוסרים כי החברה הייתה רווחית גם בימים בהם המחיר לחבית נפט היה 100 דולרים והם בהחלט יוכלו לעשות זאת שוב.אולם, השאלה שנותרת פתוחה בעבור כלל חברות התעופה היא האם הן יוכלו להשיב את העלויות הכספיות הנוספות בעיקבות עליית מחירי הנפט כבר השנה ע"י העלאת מחירי הכרטיסים.

"אנו מודעים לעובדה כי נשלם על מחירי הדלקים שלנו השנה תוספת של כ 1.6 מליארדיי דולרים, האם נהיה מסוגלים לעבור זאת ב 100% או לא?," אמר קירבי. "אנו חייבים לתמרן את כל פעולותינו לצד הרווחי וזהו אכן הר גדול לטפס עליו". מנכ"ל חברת התעופה אמריקאן, דאג פארקר אמר שמחירי הטיסות נוטים להיות בפער חד מאחורי התנודתיות של מחירי חביות הנפט. "עכשיו, אתה בטוח תאמר ובצדק: 'אם עיסקיי התעופה הם עסקים רציניים ואמיתיים, כמו שהם טוענים,אז רק סביר להניח שהם ימצאו דרכים יצירתיות להשליך את העלייה בהוצאות שלהם מלבד על הלקוחות שלהם. למה אתם פשוט לא משליכים את זה הלאה?'" אמר פארקר. "בדר"כ בדברים מהסוג הזה, אכן קיים פער מסויים".

אנליסטים הגיבו בספקנות להצעה לפייה חברות התעופה יוכלו להשיב ולכסות על הוצאות הדלק הגבוהות וזאת מחשש ממצב ובו חברות התעופה יוסיפו מספר טיסות רב מידיי ובמקביל יעלו את מספר המושבים במטוס וזאת כיד הימנע ממלחמת מחירים. שיווי המניות של 6 חברות התעופה הגדולות של ארה"ב צנח בכ 14 מליארד דולרים רק ביומיים האחרונים השבוע, זאת לאחר שחברת יונייטד הודיעה כי היא צופה גידול של בין 4 ל 6 אחוזים בכל אחת מ3 השנים הקרובות. בכירים בחברת התעופה אמרו כי החברה הייתה רווחית גם כאשר מחירי הדלקים היו גבוהים בהרבה והחברה בהחלט תוכל לעשות זאת שוב.

"אל תשכחו שהינו רווחיים גם כאשר מחירי הנפט היו למעלה מ 100 דולרים לחבית", אמר באסטיאן. "אני סבור שעל פני טווחי הזמן הבינונייים, אם רמת המחיר הממוצע לחבית תהיה סביב 70 דולרים, כלל תעשיית התעופה בהחלט תהיה מסוגלת להתאים את עצמה מהר ובאופן הגיוני לרמה הזו" פארקר הוסיף כי, חלק מהשאלה היא האם מחירי הנפט מזנקים רק באופן זמני או שמגמתם היא עלייה לטווח הזמן הארוך. המחיכים כאמ זינקו בחמשת החודשים האחרונים של השנה האחרונה מ50 דולרים ל 70 דולרים , כך אמר.

"איני אומר שרק בגלל שמחירי הנפט עלו לקו ה 70 דולרים לחבית איננו יכולים להיות רווחיים ברמות שהוצגו," אמר פארקר מה שאני אומר, זה שמחירי הנפט עולים במהירות וזה הופך את היעדים הפינסיים האלו להרבה יותר קשים להגעה." בסטיאן הוסיף כי, לוקח זמן בעבור חברות התעופה להתרגל לעליות חדות מהסוג הזה שאנו עדים להם.

"בעוד שמחירי דלק גבוהים סייעו ליצור יציבות גבוהה יותר בענף התעופה לטווח הארוך, בטווח הקצר, עליות מחירים המסוג הזה אכן דורשות מהעסקים שלנו זמןלבצע התאמות מחדש ולהשיב לעצמינו את העלויות האלו באמצעות הרווחים שלנו," אמר בסטיאן.

אבל, יחד עם הכלכלה העניפה והגדלה ושוק חזק וביקוש עולה לטיסות בינלאומיות, חברת דלתא אכן תוכל להתמודד גם עם עלויות דלקים גבוהות יותר. "אנחנו כתעשייה, היצגנו את יכולתינו לכסות על מחירי דלק גבוהים יותר, אמר בסטיאן. "אינני יודע אם מדובר בשלושה חודשים, שישה חודשים או תישעה חודשים. אבל, לאורך הזמן, אנחנו לא מתאימים את עצמינו ולא ומוציאים לפועל החלטות קיצרות טווח בהתבסס על התנודות השבועיות במחירי הדלקים"


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE