הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניגוד לגל הסגירות ברשתות הגדולות: העתיד של COSTCO נראה חיובי מאי פעם
הרשת עושה כ-75% מרווח שלה ממכירת מינויים ושיעור חידוש המנוי ברבעון ה-1 היה 90% בארה"ב וקנדה ו-87.2% ברחבי העולם

מועדון הצרכנים Costco נטל על עצמו משימה ארוכת טווח, כדי לקדם את עסקיו. העסק הקמעונאי הענק הזה מגיב לשינויים באופן קמעה איטי. לעיתים זה נתפס כשאננות, אך הפעם לא. לחברה יש בסיס לקוחות רחב, מוצק ונאמן שגדל, תוך כדי השינויים בכ-90% ולכן היא נתפסת לעיתים כשאננה ומגיבה באיטיות. ציבור הלקוחות הנאמן של הרשת נהנה לבצע קניות בבתי הכלבו שלה. הם נהנים לא רק מהמחירים הנמוכים יחסית, אלא גם מהסחורה המתחלפת לעיתים קרובות, הדוגמאת החינמיות, המזון הזול ודברים רבים נוספים בחנויות הלבנים והטיח שלה. כל הדברים שצוינו לעיל, הגנו בעצם על רשת קוסטקו מחזון אחרית הימים של המכירות הקמעונאיות. זה גם איפשר לחברה ליישם אסטרטגיות של ישומים דיגיטליים ואספקה מתוחכמת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מה קוסטקו עושה בעצם?

לאחר שהזניחה את האינטרנט במשך זמן רב, שיפרה החברה את האתר שלה בשנה שעברה. בין השאר הרחיבה החברה את השקעותיה בתשתיות הרשת. היא לא סתם העמידה סחורה למכירה, אלא הקפידה להפוך את אתר המכירות שלה לידידותי למשתמש ואת יכולת הגיבוי והמענה למי שרוכש באמצעות האינטרנט והשקיעה סכומים לא מבוטלים במערכי האספקה. 

המדיניות וההשקעה הללו השתלמו מאוד. החברה דיווחה על גידול במכירות האלקטרוניות של 43.5% ברבעון הראשון של 2018. אחר כך היא דיווחה שמכירות דצמבר באינטרנט - החודש הראשון של הרבעון שני של 2018 - עלו ב-33.3%. זה הוכיח שהמדיניות שננקטה היתה נכונה וכי היא בחרה נכון, כשהחליטה לחזק ולהעצים את מערך המכירות הדיגיטליות שלה.

כך היה גם בכל האמור באספקה, אף שמדובר רק בצעדים ראשונים בתחום של מועדון הצרכנים הקמעונאי הזה. כעת מיישמת הרשת שני אלמנטים חדשים: חנות המכולת של קוסטקו - , Costco Grocery המציעה יומיים של אספקה חינם, למי שרוכש מוצרים לא מתכלים בשווי 75 דולר. החבילה צריכה להיות במשקל של עד 40 פאונד. בהצעה הזו כלולים כ-500 מוצרים.

ההצעה השניה היא אספקה באותו יום, למי שמחזיק ב- Instacart קוסטקו רוצה להנות מהתשתית האספקה הרחבה והמוצקה של החברה. בדרך זו תוכל החברה לספק שירותי אספקה מהיום להיום בעלות נמוכה וביעילות מירבית. "הדיל הזה מוצע ב-376 אתרים של הרשת שלנו ברחבי המדינה ויתווספו עוד ברחבי ארה"ב עד סוף השנה הקלנדרית 2018, כשהשותפות שלנו תתרחב." אמר המנכ"ל ריצ'רד גאלאנטי לאחר סגירת העיסקה עם Instacart." יש לנו למעלה מ-1,700 SKU (stock keeping unit) מוצרים טריים ויבשים המוצעים למכירה בדרך החדשנית הזו וניתן לספקם בקלות."


הטוב ביותר עוד אמור להגיע...

בכל פעם שספק קמעונאי אחר עושה צעד חדשני, האנליסטים ממהרים להספיד את קוסטקו. המציאות הוכיחה שבעוד שספקים קמעונאיים אחרים קרסו במשך השנים, קוסטקו הצליחה לשמור על מעמדה ועוצמתה. ההצלחה שלה אינה מוטרדת ממה שאמזון עושה עם Whole Foods או מכך ש-Walmart מוזילה מחירים. גורלה השל החברה הזו ייקבע על ידי מועדון לקוחותיה הנאמן. קוסטקו עושה כ-75% מרווח שלה ממכירת מנויים  ושור חידוש המנוי ברבעון ה-1 היה 90% בארה"ב וקנדה ו-87.2% ברחבי העולם. בדיוק היכן שהם היו מבחינת הנתונים הללו בסיומו של הרבעון שקדם. הנתונים הללו ניראים אף מרשימים יותר, אם לוקחים בחשבון שהרשת העלתה מחירים ביוני שעבר, פעם הראשונה מזה חמש שנים.

קוסטקו איננה מגלה שום סימני חולשה בגין המדיניות הזו שלה. גם אם הצמיחה שלה תואט (נ 20 עד 25 בתי כלבו חדשים יפתחו במהלך 2018) ניראה שהיא יציבה מתמיד.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE