הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחלוקת הדמוקרטית-רפובליקנית עלולה לפגוע במאמץ לבלום עליה במחירי ביטוחי הבריאות
המחלוקות בין שתי המפלגות סביב ביטוחי הבריאות עלולות לפגוע במאמץ לבלום את עליית דמי הביטוח. בקונגרס מעוניינים להצביע בעניין עד ה-23 במרס

הניסיונות שמבצע לאחרונה הקונגרס על מנת לייצב את שוק הביטוח בארצות הברית מתמוססים, נוכח דרישות המגיעות משני הצדדים של המפה הפוליטית ונוכח עמדתו המשתנה של הנשיא, דונלד טראמפ. הדמוקרטים מעוניינים במימון פדרלי גבוה יותר עבור הצרכנים, על פי חוק הבריאות של הנשיא ברק אובמה; בעוד הרפובליקנים, אשר עדיין נלחמים בחוק אובמה-קר, שואפים להקל את דרישות הכיסוי שלו ולזכות בהגבלות על הפלות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




המאמץ עלול לקרוס בעקבות התנגשויות אלה, שמתרחשות בעת פרסום שיעורי הביטוח הגבוהים הצפויים להירשם בשנה הבאה, שבועות ספורים לפני יום הבחירות, ב-6 בנובמבר.

המאמץ מאלץ את הרפובליקנים לבחור בין ניסיון למנוע חדשות רעות על גובה הפרמיות שצפוי לעלות זמן קצר לפני הבחירות, לבין ההתנגדות שלהם לכל דבר שניתן לראות כמו 
תמיכה בחוק הבריאות של אובמה. טראמפ לא הבהיר את הנושא לחברי מפלגתו. באוקטובר האחרון הוא שיבח את התכנית הדו-מפלגתית כ"פתרון טוב מאוד" וביום המחרת תייג אותה כ"חילוץ לחברות ביטוח".

הסימנים מצביעים על כך שמחירי הביטוח ימשיכו לעלות. ללא פעולה פדרלית, הפרמיות צפויות לעלות בכל מדינה בשיעור של עד 32% בשנה הבאה, ובצמיחה מצטברת של 90% או יותר עד 2021. כך עולה מדו"ח שפורסם לאחרונה על ידי סוכנות המדינה המפקחת על תכנית הבריאות של קליפורניה, קאוורד.

הדו"ח מצא כי 14 מתוך 17 המדינות, שנמצאות בסיכון משמעותי לעלייה של תשעים אחוז או יותר בתוך שלוש שנים בדמי ביטוחי הבריאות, הן מדינות אשר תמכו בטראמפ בבחירות 2016. בשנה שעברה, יצרו המחוקקים שתי הצעות חוק דו-מפלגתיות, בניסיון להכיל את עליות המחירים.

הצעת חוק אחת, שהעלו הסנטורים, סוזן קולינס 
ממיין וביל נלסון מפלורידה, תספק מיליארדים למדינות עבור ביטוח משנה. הקרנות יעזרו למבטחים להרשות לעצמם לכסות חלק מהוצאות הלקוחות החולים והיקרים ביותר. הצעת חוק נוספת שהעלו הסנטורים מוריי ולמאר אלכסנדר מטנסי, אמורה להחיות תשלומים פדרליים לספקים, לשם סבסוד הנחות שהם מעניקים לצרכנים בעלי הכנסה נמוכה. טראמפ עצר את הסובסידיות בחודש אוקטובר כחלק ממאמציו לטרפד את חוק אובמה לאחר שבתי המשפט הפדרליים טענו שהקונגרס לא אישר כראוי את הכסף.

החוק של אובמה דורש ממבטחים לספק הפחתת עלויות. החוק, שעלה לממשלה שבעה מיליארד דולר בשנה שעברה, עזר לכ-6 מיליון אנשים. בתמורה, חברות הביטוח הגדילו את הפרמיות כדי לפצות על ההפרש. 

מה שכובל את ידי הקונגרס הוא המהלך של טראמפ, שעצר את כספי הסיוע למבטחים; מהלך בעל השפעה בלתי צפויה וחיובית על צרכנים בעלי הכנסה נמוכה. בהמשך למצב בו רוב הרגולטורים במדינה מאפשרים לספקים להעלות פרמיות, זיכויי המס הפדרלי מסייעים ללקוחות בעלי הכנסה נמוכה לרכוש כיסוי רחב וטוב יותר מאי פעם. החזרת סובסידיות יכול להגדיל את התשלומים שישלמו פחות 1.6 מיליון אנשים, כך טוען המרכז הליברלי לתקציב ומדיניות סדרי עדיפויות. 

בסתיו האחרון נכנס לתוקפו חוק המס הרפובליקני, שמחק את קנסות המס שהושתו במסגרת אכיפת חוק אובמה, שדורש מרוב האנשים לרכוש כיסוי של ביטוח רפואי. טראמפ הציע להקל גם על מבטחים, בכך שימכרו פוליסות שתוקפן פחות משנה עם כיסוי רפואי בסיסי, מצומצם מזה שמחייב החוק של אובמה.

הדמוקרטים טוענים שזיכויי המס המסייעים למיליונים צריכים להיות נדיבים יותר ולכסות יותר אנשים. הם מעוניינים בשחזור הוצאות, המשמשות לעידוד אנשים לקנות כיסוי על מנת לחסום את טראמפ מלאפשר מכירה של כיסויים מצומצמים בעלות נמוכה. 

בשבוע שעבר אמרה הדוברת של יו"ר הקונגרס פול רייאן, אשלי סטרונג, כי המאמץ לייצב את שוק הביטוח חייב לעמוד בפסיקת החוק של הרפובליקנים, נגד שימוש בכסף פדרלי במימון הפלות.

מזכיר הבית הלבן דרש מהמבטחים לחייב את הלקוחות המבוגרים בפרמיות גבוהות יותר מאשר אלה שדורש החוק של אובמה, ולקבל אפשרות לחדש את הפוליסות בעלות הכיסוי המצומצם לטווח קצר. ההסכם עשוי להיכלל בהצעת חוק ממשלתית רחבה שהקונגרס מעוניין לקיים עד ה-23 במרס. אלה כנראה הצעות החוק האחרונות של השנה שיעמדו להצבעה, כך שההצעות שיישארו מאחור יעמדו בפני קשיים להפוך לחוקים. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE