הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: חבר מועצת העיר רוצה לתבוע את ווייז על סיכון נהגים בהכוונת משתמשיה
בחודש דצמבר האחרון, במהלך סדרת השריפות שהשתוללו באזור, אפליקציות הניווט, כגון ווייז ואפליקציית המפות של גוגל, נווטו נהגים אל אזורי הפינוי והחילוץ. בהמשך לכך נוצרו עומסי תנועה ברחובות, שנחסמו על ידי אנשי בטחון ושוטרים

לאחרונה החל חבר מועצת עיריית לוס אנג'לס, דיוויד רייו, לקדם חקיקה שתגביל את השימוש באפליקציית הניווט, ווייז, ברחובות העיר. השבוע אמר רייו, כי האפליקציה יוצרת עומסי תנועה ובעיות שמגבירים את הסיכון בכבישי העיר. הוא שלח מכתב ללשכת היועץ המשפטי לעירייה, בבקשה לבחון נקיטת צעדים חקיקתיים נגד החברה המפעילה את האפליקציה, שנמצאת בבעלות גוגל.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אם לא נפעל, ווייז תגרור אותנו להתדרדר במהירות", חבר המועצה רייו

רייו: "ווייז משפיעה על תכנון התנועה בעיר, על השכונות ועל בטיחות הציבור בדרכים זה זמן רב. תגובות החברה אינן הולמות את המצב ואין לה פתרונות. בחברה אומרים שמשבר גודש התנועה לו גורמת האפליקציה הוא מחיר הקדמה. אני חושב שזו טעות". מהמכתב של רייו עולה, כי ווייז יוצרת החמרה בעומסי התנועה בשכונת שרמן אוקס. רחוב קטן שמיועד לתושבי השכונה הפך ציר אלטרנטיבי, אליו מובילה האפליקציה כ-679 כלי רכב בשעה. מצב שגורם לתאונות ולבעיות אחרות.

רייו, שאינו חבר המועצה הראשון שטוען, כי ווייז יוצרת בעיות בטיחות בלוס אנג'לס, הוסיף, כי "אם לא נפעל, ווייז תגרור אותנו להתדרדר במהירות. זאת, בזמן שמתעלמים מתכניות לשיפור התנועה ברחובות".

בשבוע שעבר, הציג חבר המועצה, פול קרקוריאן, הצעה שקוראת לעיר לפתח גישות שיגבילו את ווייז ואפליקציות ניווט אחרות, שמובילות נהגים מדרכים ראשיות אל כבישים צרים בתוך השכונות.

לעיר יש הסכם עם ווייז ועם אפליקציות ניווט אחרות, במסגרתו משתפת העיר במידע על אודות התנועה. להצעתו של קרקוריאן על מחלקת התחבורה של העיר לעדכן את המועצה בפרטי השותפות הנוכחית עם ווייז ועם אפליקציות ניווט אחרות, כולל פרטים ומידע שהעירייה מספקת להם ומאילו יתרונות נהנית העיר כתוצאה משיתוף הפעולה המדובר.

במסגרת ההצעה האמורה, מחלקת התחבורה תידרש לדווח על המאמצים שביצעה על מנת לגרום לחברות המפעילות את אפליקציות הניווט לדאוג לטובת השכונות. כמו כן, לפי ההצעה היועץ המשפטי לעירייה יבחן את החלק של החברות בנזקים ומפגעים שנגרמים למשתמשים ומועצת העיר תדרוש מהחברות למנות נציגים, שיעבדו עם העיר על מנת למגר את הבעיות והנזקים שנגרמים כתוצאה משימוש בטכנולוגיות שלהן.

הצעה לדרוש מהחברות למנות נציגים, שיעבדו עם העיר על מנת למגר את הבעיות

בחודש דצמבר האחרון, במהלך סדרת השריפות שהשתוללו באזור, אפליקציות הניווט, כגון ווייז ואפליקציית המפות של גוגל, נווטו נהגים אל אזורי הפינוי והחילוץ. בהמשך לכך נוצרו עומסי תנועה ברחובות, שנחסמו על ידי אנשי בטחון ושוטרים. כך עולה מהצעה שהגיש חבר המועצה, פאול קורץ, וממתינה לדיון.

ההצעה של קורץ תורה לכיבוי אש ולמחלקת התחבורה לדווח על הצעדים שהם עושים על מנת להשתלב בפיתוח האפליקציה. זאת, לשם מניעה של ניווט נהגים אל אזורי פינוי וחילוץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE