הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התביעה לא דורשת עונש מוות לאסטבן סנטיגו, שהרג ביריות 5 בני אדם ופצע שישה לפני יותר משנה
אסטבן, שלחם במסגרת המשמר הלאומי בעיראק, אושפז בבית חולים פסיכיאטרי לאחר שהתלונן ב-FBI כי הוא שומע קולות וכי המדינה שולטת במחשבות שלו. אקדחו האישי הוחרם במהלך אשפוזו, אך הוחזר לאחר מכן. יותר מהכל, המשפט שלו מעיד על הזילות ברישיונות הנשק שניתנים לכל דורש

משפט שמתנהל במיאמי מעורר שאלות קשות בנוגע ליכולת של המדינה להגן על אזרחיה מפני חמושים שמחליטים לבצע ירי. מדובר במשפטו של אסטבן סנטיאגו, תושב אנקורג' אלסקה, בן 28. סנטיאגו מואשם ב-22 סעיפי אישום לאחר שבתחילת שנת 2017 פתח בירי מאקדחו האישי בנמל התעופה הבינלאומי פורט לודרדייל-הוליווד. מהירי נהרגו חמישה בני אדם ושישה אחרים נפצעו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסטבן סנטיאגו בבית המשפט. התביעה לא דורשת עונש מוות


סנטיאגו לא צפוי לעמוד בפני עונש מוות על מעשיו. במקום עונש המוות, הוא הסכים להודות באשמה והוא ירצה עונש מאסר לכל החיים. במסגרת הסדר טיעון, סנטיאגו ויתר על הזכות לערער על העונש שהוטל עליו. ההודאה במעשים וגזירת הדין באופן רשמי תעשה במועד מאוחר יותר. 

שופטת בית המשפט המחוזי בת' בלום שאלה במהלך הדיון את סנטיאגו, שהיה נוכח באולם כשהוא אזוק ולבוש במדי כלא, אם הוא מבין את פרטי ההסכם שהוא חותם עליו.

"כן, גברתי", ענה סנטיאגו.

על פי כתב האישום, סנטיאגו רכש כרטיס לכיוון אחד וטס באמצעותו מאלסקה לפורט לודרדייל. לפני הטיסה, הוא הכניס אקדח לקופסה שהייתה בתוך המזוודה שהייתה במטען המטוס. לאחר הנחיתה, הוא אסף את המזוודה, הוציא את האקדח מהקופסה, טען אותו בשירותי נמל התעופה. כשהוא יצא מהשירותים, הוא החל לירות לכל עבר עד שנגמרה לו התחמושת. 

מאז מעצרו, סנטיאגו טופל בכלא בעקבות סכיזופרניה, אך עורכי דינו טענו כי הוא כשיר לעמוד למשפט. הוא התלונן על בעיות נפשיות לפני הירי, אך לא נאסר עליו להחזיק באקדח.

השופטת בלום ביקשה שסנטיאגו יעבור אבחון פסיכיאטרי לפני שהיא מקבלת את עסקת הטיעון שנעשתה בין עורכי דינו לבין המדינה. זאת, בשל הזכויות שסנטיאגו יוותר עליהן אם ייחתם הסדר הטיעון. היא קבעה ששימוע נפשי ייערך לנאשם לקראת סוף החודש. 

"זו הדאגה העיקרית של בית המשפט", אמרה השופטת. 

עוזר התובע ריק דל טורו אמר כי הסדר הטיעון אושר על ידי בכירים במשרד המשפטים, והוא נעשה תוך התייעצות עם משפחות הקורבנות. במערכת הפדרלית, כל התביעות שבהן עשוי להינתן גזר דין מוות צריכות להיות מאושרות על ידי התובע הכללי. 

"התובע הכללי העניק לנו את הסמכות לא לבחור בעונש מוות", אמר דל טורו. 


קיבל את אקדחו מחדש לאחר אשפוז פסיכיאטרי


לאחר הירי, נמסר כי סנטיאגו טען בפני סוכנים של ה-FBI כי הוא פעל בשל פעילות לשליטה במוח שמבצעת הממשלה. לאחר מכן, הוא טען כי קיבל השראה מגורמים קיצוניים בדאעש. עם זאת, לא נמצא שום קשר בין היורה לבין גורמי טרור כאלה ואחרים. 

מה-FBI נמסר כי כמה מצלמות אבטחה בנמל התעופה תיעדו את הירי, ויש עשרות עדים שיכולים לזהות את סנטיאגו כיורה. 

סנטיאגו לחם בעבר בעיראק בכוחות המשמר הלאומי של ארצות הברית. בשנה שעברה הוא טופל בבית החולים הפסיכיאטרי באנקורג' לאחר שהופיע במטה ה-FBI המקומי ואמר ה-CIA מפעיל נגדו אמצעים לשליטה במחשבות, וכי הוא שומע קולות. לאחר שהות קצרה הוא שוחרר מאשפוז ונרשמו לו תרופות נגד חרדה. 

במהלך תקופת האשפוז שלו, המשטרה החרימה את אקדחו האישי. עם זאת, לאחר מכן הוחזר האקדח לרשותו והוא עשה בו שימוש לרעה בטבח שביצע בנמל התעופה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE