הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נהג של ליפט סילק זוג גברים מרכבו משום שהתנשקו
שני הסטודנטים שכרו את נהג הליפט לנסיעה קצרה בת שלושה מייל, שנקטעה במפתיע לאחר שהשניים החליפו נשיקה חטופה על השפתיים. " אין דבר כזה אצלי" צעק עליהם הנהג וסילק אותם מרכבו. בתחילה סירבה החברה לומר באילו צעדים נקטה, אולם כשאחד הנוסעים פנה לעיתון המקומי שפנה לחברה - היא מיד הודיעה שהנהג הוסר מן היישום

כשבן מארטלה ואלק ג'נסן הזמינו נסיעה בחברת ההסעות ליפט בחמישה לחודש זה, הם לא תיארו לעצמם איך היא תסתיים. הנהג אסף אותם באוניברסיטת באטלר לצורך נסיעה בת שלושה מייל לעיירה ברוד ריפל. אבל אז, כשהנהג עצר ברמזור בסביבות השעה 5 בערב, הכל השתנה כשהשניים העזו להתנשק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הלוגו ורוד. הנהגים לא תמיד בקטע



"זו היתה רק נשיקה חטופה", סיפר מארטלה, המסיים בימים אלה את שנתו הראשונה במכללת באטלר, לעיתון יו אס איי טודיי. "הוא הביט במראה האחורית שלו וצעק. היינו המומים. לא ידענו מה הסיבה. הוא אמר 'אני מפסיק את הנסיעה שלכם. אני לא יכול את זה ברכב שלי. אין דבר כזה אצלי'. ממש נפגעתי. זו היתה תגובה מאד גדולה על כזו הפגנת חיבה פעוטה בין שני גברים". ג'נסן, המסיים את שנתו השנייה במכללת פורדו, אישר: "נתנו זה לזה נשיקה קטנה על השפתיים. ממש הופתעתי שכל העניין קרה. זה פשוט לא נראה אמיתי.

מארטלה הודיע לליפט, שהחזירה לשניים את כספם והודיעה להם באימייל כי "נקטה בצעדים המתאימים והנחוצים". הודעת הדואר האלקטרוני נחתמה רק בשם "ג'ורג'" שזוהה כ"מומחה אמון ובטיחות". אולם מארטלה לא הסתפק בכך, ומסר את הסיפור לעיתון אינדיסטאר. מארטלה רצה שהנהג יוסר מן השירות. הן לליפט והן למתחרה הגדולה שלה, אובר, יש כללים נגד אפליה על רקע נטייה מינית. בהודעה נוספת מאותו "ג'ורג'" הוא אמר כי אינו יכול לחלוק את הפעולות הספציפיות שננקטו בגלל "מדיניות הבטיחות והפרטיות שלנו". מארטלה תיאר את מגעיו עם החברה כ"מאד לא-אישיים. אלה היו חצאי-תגובות לתשובה שחיפשתי". למרבה הפלא, ברגע שהעיתון יצר עם החברה קשר, היא הגיבה במייל קצר בו אישרה שהנהג הוסר מן האפליקציה ולא יוכל להתפרנס עוד מהסעות בשירותה.

"ההורים שלי ממש כעסו", סיפר מארטלה. "שניהם עובדים עבור הממשל הפדרלי. אמא שלי רצתה לנקוט בצעדים נוספים. אני די שוקל את זה. דיברתי עם אמא שלי על פנייה לסניף אינדיאנה של האגודה לזכויות האזרח, אבל אני לא בטוח שזו הדרך הנכונה. אין באמת שום דבר שאני צריך מהמצב. אני רק דואג לנוסעים אחרים".

באינדיאנה, המדינה בה כיהן סגן הנשיא השמרן הקיצוני מייק פנס כמושל, אין חוק מדינה המגן מפני פגיעה בזכויות אזרח בשל נטייה מינית. עם זאת, לעיר אינדיאנפוליס  יש תקנה נגד אפליה על רקע נטייה מינית. התקנה מתייחסת ל"עסקאות נדל"ן, תעסוקה, חינוך ציבורי ושירותים ציבוריים". שירותים ציבוריים מוגדרים בתקנה זו כ"מוסד פרטי או ציבורי המשרת או מציע שירותים, מתקנים או טובין לציבור".


מייק פנס, מושלה לשעבר של אינדיאנה. המדינה שמרנית למדי. העיר אינדיאנפוליס? הרבה פחות (צילום: רויטרס)



"אינדיאנפוליס אוכפת את התקנה הזו בתוקף רב", אמר סטיב סאנדרס, פרופסור-עמית בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת אינדיאנה ומומחה לזכויות גאים. "זה לא משנה שנטייה מינית אינה מוגנת בחוק המדינה. לעיר יש תקנה נגד אפליה שבכוחה לאכוף". סאנדרס אמר שהשאלה היחידה היא אם נהגי חברה כמו ליפט, שהם קבלנים עצמאים, נופלים בהגדרה של "שירות ציבורי". סאנדרס חושב שיש לכך פיתרון: "אני הייתי טוען שליפט היא השירות הציבורי, והיא אחראית למעשיו השגויים של הנהג". ב-2016 דווחו למשרד שוויון ההזדמנויות של אינדיאנפוליס 53 מקרי אפליה. נטייה מינית היוותה את עילת האפליה, או אחת מהן, ב-10 מקרים.

זו אינה הפעם הראשונה שחברות ההסעות הקבלניות מסתבכות במקרים של אפליה נגד גאים. מקרים דומים קרו בקליפורניה, באילינוי ובטקסס. עבור ג'נסן, זו היתה חוויה חדשה. "רק יצאתי מהארון לפני כמה חודשים. זו הפעם הראשונה שנתקלתי באפליה". סאנדרס אמר כי "יש נטייה לחשוב שהכל ורוד עכשיו שיש נישואין חד-מיניים, אבל זו תזכורת שעדיין יש דעות קדומות בעולם".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE