הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות תחקיר CNN - חברי קונגרס דורשים תשובות מחברות שיתוף הנסיעות בנוגע לתקיפות מיניות
בעקבות תחקיר רשת החדשות - שתוכנה הובא גם כאן אצלנו - מתעוררים המחוקקים ודורשים תשובות בנוגע לנהלי החברות שהפכו על ראשו את שוק המוניות בנוגע לתקיפה מינית. אובר וליפט כבר ירדו מבוררות כפויה ומדרישה לחיסיון במקרה של הסכם פשרה, אולם עדיין מונעת הגשת תביעות ייצוגיות וטרם דיווחו כמה מנהגיהן דווחו על תקיפה או הטרדה מינית

תשעה מחוקקים שלחו היום (שני) מכתבים למנכ"לים של חמש חברות "שיתוף הנסיעות" הגדולות בדרישה לפרטים על הנהלים שלהם בנוגע לדיווחים על תקיפות והטרדות מיניות, הכשרת נהגים ועוד. המכתב, שדווח לראשונה ב-CNN, מגיע בעקבות חשיפה ברשת זו לפיה לפחות 103 נהגי אובר בארה"ב הואשמו בתקיפה מינית או התנהגות פוגענית כלפי נוסעיהן בארבע השנים האחרונות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מילא התקשורת, עכשיו גם המחוקקים רוצים תשובות



"השאלות שאנחנו מעלים הן, במובנים רבים, שאלות של הגיון בריא שהיינו מקווים שחברות שיתוף הנסיעות יעשו כבר לבד, כמו לשמור תיעוד של נהגים שהואשמו באלימות מינית", אמר ג'ו קראולי, סגן-יו"ר הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים, שניסח את המכתב בצוותא עם חברת בית הנבחרים לואיס פרנקל מפלורידה. "הכתבה של CNN באמת דורשת תשובות", הוסיף קראולי.

במכתב שואלים המחוקקים אם החברות מחזיקות רישום של נהגים שהואשמו באלימות מינית והאם הן מאפשרות לציבור גישה למידע זה. במכתב דורשים המחוקקים גם לדעת אם לחברות יש נהלים ליידע חברות שיתוף נסיעות אחרות כאשר מתקבלים דיווחים על הנהגים שרשומים באפליקציה שלהם בשל הטרדה או אפליה. הסיבה לשאלה זו היא שנהגים מרבים לעבוד עבור יותר מחברה אחת במקביל.

"יש לי ילדה בת 17, ואני רוצה שהיא תדע שכאשר היא נוסעת למקום כלשהו או ממנו, היא תהיה בטוחה ולא תותקף או תוטרד מינית", אמר קראולי. "לא משנה מה מצבו של אדם במהלך נסיעה, יש לאנשים את כל הזכות לצפות שיתייחסו אליהם בכבוד".


"הכתבה דורשת תשובות". ג'ו קראולי



כתבת CNN שטלטלה את הענף נכתבה בעקבות ניתוח מעמיק של דו"חות משטרה, רישומי בתי משפט פדרליים ומחוזיים ב-20 ערים גדולות בארה"ב. לפחות 31 מנהגי אובר הורשעו בפשעים הנעים ממגע בכפייה ומאסר-שווא ועד אונס, ועשרות תיקים פליליים ואזרחיים עודם ממתינים להכרעה. אצל ליפט, המתחרה הגדולה של אובר בארה"ב, 18 נהגים הואשמו בתקיפה או פגיעה מינית, מתוכם ארבעה הורשעו נכון לעכשיו. האחרים נעצרו והואשמו, מבוקשים על ידי המשטרה, או נתבעו בתיקים אזרחיים. חקירת הרשת העלתה שני מקרים בהם נהגים הודו בתקיפות מיניות בזמן שעבדו עבור אובר וליפט במקביל.

בתגובה לשאלות הרשת, אמרו חמישה נהגי אובר במדינות שונות כי לא סופקה להם כל הכשרה שהיא בנושא הטרדה או תקיפה מינית. נהגים חותמים על הסכמתם להנחיות החברה כשהם נרשמים לעבוד בשירותה. אובר הודיעה כי עדכנה את תקנותיה בדצמבר 2016 כך שיובהר כי אסור כל מגע מיני עם נוסעים. המכתב של המחוקקים מוסיף כעת לחץ נוסף על החברות להפגין שקיפות בנוגע לנהליהן הפנימיים ואמצעי הבטיחות שלהן בנוגע לאלימות מינית.

"אנחנו מצפים מהחברות להגיב בצורה ישירה וגלויה מאד", אמר קראולי, והוסיף כי "ייתכן מאד, בכפוף לתשובות שלהם, שתידרש חקירה נוספת, דיווחים נוספים, ואולי בעתיד גם שימוע [בקונגרס]". אף אחת מן החברות לא חשפה כמה מנהגיה דוּוחו בהקשר לתקיפה או פגיעה מינית, אולם הן אובר והן ליפט הבטיחו בשבוע שעבר כי יפרסמו את המידע הזה בעתיד. "אנחנו רוצים לחשוף את המספרים הללו. אנחנו רוצים שאנשים יודו כמה עצום הנושא הזה, ואנחנו מצפים מעצמנו להתחיל לחשוב על דרכים מועילות למנוע ולשים קץ לתקיפה מינית", אמר ל-CNN טוני ווסט, ראש המחלקה המשפטית של אובר.


"יש עוד עבודה". לואיס פרנקל



שתי החברות גם הסכימו להפסיק לכפות על הנוסעים בוררות ולא ידרשו עוד חיסיון כחלק מהסכמים ליישוב תביעות. עם זאת, הנפגעות והנפגעים עדיין לא יוכלו להגיש תביעות ייצוגיות. "חיסול הבוררות הכפויה והפיכת החיסיון לאופציה בלבד הן צעדים טובים, אבל יש עוד עבודה כדי לוודא בטיחות והוגנות", אמרה פרנקל. על אף שהמכתב של המחוקקים אינו מציין מועד סופי לתגובה, אמר קראולי כי "אנחנו מצפים לתשובה תוך פרק זמן סביר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE