הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
50 שנות מאסר נגזרו על ראש קרטל סמים מקסיקני. האם אל צ'אפו הבא בתור?
עונש כבד נגזר על ברון הסמים שנודע באכזריותו ובאלימות הרבה שהפעיל על יריביו. ישלם למדינה גם 190 מיליון דולר פיצויים. טוען להגנתו כי "אני רק איש טוב שעשה מעשים רבים". יותר מהכל, בתביעה מקווים שהעונש החמור הזה ישבור את אל צ'אפו, שעצור בארצות הברית

הישג משמעותי רשמה מערכת אכיפת החוק האמריקאית במלחמה בקרטלי הסמים: ברון הסמים אדגר ולדז וייריאל הורשע השבוע בבית משפט באטלנטה לאחר שהוסגר ממקסיקו ונגזרו עליו 49 שנות מאסר ועוד חודש אחד. בנוסף, העבריין יאלץ להעביר לידי המדינה 192 מיליון דולר. לפי התביעה, זה שווי הקוקאין שהוא הבריח ומכר במדינה.

ולדז, המכונה "לה ברבי" הוא אזרח אמריקאי שנולד בטקסס והצליח להשתלט על קרטל סמים מקסיקני. הוא החל את הקריירה שלו במכירת מריחואנה, בזמן שהיה שחקן פוטבול. לאט לאט הוא התקדם בסולם הדרגות בקרטל של בלטרן לייבה. שראשיו הקודמים היו קשורים לברון הסמים המקסיקני המוכר "אל צ'אפו" וקרטל סינלואה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ולדז נעצר על ידי כוחות מקסיקנים

אחרי שכוחות משטרה מקסיקנים הרגו את ארתורו בלטרן לייבה ב-2009, החלו ולדז ואחיו של לייבה במלחמת שליטה אכזרית במיוחד, שהותירה גופות מפורקות ברחובות ותלויות מגשרים בערים קוורנאבקה ואקפולקו.

בשנת 2010 עצרה משטרת מקסיקו את ולדז ועוד 4 מאנשיו בזמן שהם נפשו ביער, לא רחוק ממקסיקו סיטי. המעצר הזה הביא אפילו את נשיא מקסיקו להתייחס לעניין ולהגדיר את ולדז כ"אחד הפושעים המבוקשים במקסיקו ומחוצה לה".

בשנת 2015 הוא הוסגר לידי האמריקאים והודה בסעיפים של הברחת ומכירת קוקאין והלבנת כספים.

ייתכן והמאסר הארוך שנגזר על ולדז הוא גם ניסיון להביא את עורכי דינו של אל צ'אפו, שעצור בארצות הברית מאז השנה שעברה ומואשם בתריסר סעיפים הקשורים להברחת סמים. "התביעה מנסה להוציא את הרוח מהמפרשים של צוות ההגנה של אל צ'אפו, שעדיין מקווים שיוכלו לנצח במשפט" מסבירים מומחים.

אל צ'אפו. ממתין למשפט

עורך דינו טען להגנתו במשפט כי ולדז שיתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק ואף שקל להסגיר את עצמו לידיהם, אך חשש לבטחונם של בני משפחתו. הוא ביקש מהשופט להתחשב במצב ולגזור עליו לא יותר משלושים שנות מאסר.

אחיו ואחיותיו הגיעו גם הם לאולם בית המשפט כדי לתת עדות אופי לאחיהם. אחת מהן, המשמשת כתובעת בטקסס, נשאלה על ידי השופט כיצד ייתכן שאחות אחת עובדת בשירות החוק ואילו אח אחר הוא עבריין בכיר. "גם אנחנו נאבקים עם השאלה הזאת" היא ענתה.

ולדז עצמו התנצל בפני בני משפחתו והסביר "אני לא אדם רע, אני אדם טוב שעשה בחירות רעות". השופט עצמו לא השתכנע ואמר "בגדת בבני משפחתך ובעמך. אין לך זכות לחיות בתוך החברה האמריקאית".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE