הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התחרות על פוקס מתחממת: קומקאסט הציעה 65 מיליארד דולר עבור הרכישה
חברת הכבלים מנסה לנצח את ההצעה שהגישה דיסני ולהשתלט על יצרנית התוכן הגדולה. התזמון לא מקרי: להחלטת בית המשפט בעניין רכישת טיים וורנר יש קשר ישיר לעניין

חברת הכבלים קומקאסט עושה היום צעד נוסף כדי לחזק את מעמדה בשוק התקשורת ומגישה הצעה בגובה 65 מיליארד דולר במזומן בעבור רוב חברת פוקס המאה ה-21. מדובר בצעד שנועד להעפיל על ההצעה של דיסני, שמעוניינת אף היא בחברה והגישה הצעה לקנות אותה בעבור 52 מיליארד דולר בדצמבר האחרון.

התזמון של הצעד הזה לא מקרי והוא קורה לאחר ששופט פדרלי פסק שחברת AT&T תוכל לרכוש את טיים וורנר ובכך למעשה הסיר מגבלה על איחודים מסוג זה. בשני המקרים מדובר במפיצי תוכן שמנסים לקנות יצרני תוכן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קומקאסט. רוצים למכור

ההצעה לרכישת פוקס עלולה להביא לתחרות רבה בין קומקאסט ודיסני. שתי החברות מעוניינת להשתלט על פוקס על מנת להגדיל את ההשפעה שלהן בשוק התוכן. זה קורה בתקופה שבה יותר ויותר צופים נוטשים את חברות הכבלים ועוברים לצרוך תוכן משירותים אונליין, דוגמת נטפליקס. 

מי שתזכה במכרז על פוקס, תקבל את חברת הפקת הסרטים שלה, שאחראית לשוברי קופות רבים כמו אווטר ואקס-מן. נכסים נחשקים אחרים הם שידורי הספורט האזוריים של פוקס וגם הערוצים הפופולריים FX ונשיונל גיאוגרפיק. התוספות החשובות האלה יסייעו לקומקאסט או דיסני לחזק את מעמדן מול המתחרות אונליין.

כאמור, המכירה תכלול את מרבית חברת פוקס, אך לא את כולה. בעל השליטה רופרט מרדוק מעוניין להמשיך להחזיק בפוקס ניוז וערוצי הספורט הארציים של פוקס. אלו יועברו לידי חברה אחרת שבידי מרדוק.


פוקס. רוצים להמכר

קומקאסט כבר ניסתה להוציא לפועל עסקה כזאת בשנה שעברה, אבל הדבר לא עלה יפה לאחר שכמה בעלי שליטה בפוקס חששו שהמיזוג לא יעמוד בתנאי הרגולציה. החברה חזרה לתמונה לפני כחודש, עם הודעה על כך שנעשות הכנות להכנס למכרז על פוקס. 

בשלב זה ההחלטה נמצאת בידיים של פוקס. הדירקטורים יחליטו אם ההצעה של קומקאסט עדיפה על זאת של דיסני. אם תתקבל ההחלטה ללכת עם קומקאסט, לדיסני יהיו 5 ימים להשיב בהצעה טובה יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE