הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרשויות שולחות ילדי מהגרים שהופרדו ממשפחותיהם אל מתקני ילדים מיוחדים בדרום טקסס
הרשויות טוענות כי עד כה לא נחשפו המתקנים כדי להגן על ביטחונם של הילדים. מבקרים של מדיניות "אפס הסובלנות" של הבית הלבן טוענים כי קשה להוציא מידע בנוגע למתרחש בתוך המתקנים

גורמים רשמיים בממשל טראמפ שולחים תינוקות וילדים קטנים שהופרדו בכוח מהוריהם בגבול ארצות הברית-מקסיקו אל לפחות שלושה מקלטים "לגילאים רכים" בדרום טקסס. כך חשפה סוכנות הידיעות אי.פי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מופרדים מהוריהם בגבול. ילדי מהגרים


עורכי דין וצוותים רפואיים שביקרו במקלטים בריו גרנדה מתארים חדרי משחקים מלאים בילדים בגילאי גן במשבר. הממשלה מתכננת לפתוח את המקלט הרביעי כדי לאכלס מאוד ילדים צעירים ביוסטון, למרות התנגדות הממשל המקומי.

מאז שהבית הלבן הכריז על מדיניות "אפס סובלנות" בתחילת חודש מאי, יותר מ-2,300 ילדים נלקחו מהוריהם בגבול. בשל כך, נוצרה עלייה חדשה במספר הילדים הדורשים טיפול ממשלתי. וושינגטון סופגת ביקורת חריפה על המהלך, בעיקר בזכות כמה תמונות של ילדים שהוכנסו לתאים מסורגים בתחנות המעבר.

עשורים אחרי שהמדינה הפסיקה להפעיל בתי יתומים בשל חשש לטראומה לילדים, הממשל משתמש במתקנים חדשים כדי להחזיק בילדים ממרכז אמריקה שהופרדו מהוריהם. "המחשבה שהם הולכים לשים ילדים קטנים במתקנים ממשלתיים.. קשה לי אפילו לחשוב על זה", אמר קיי באלור, סגן הנשיא בשירותי ההגירה והפליטים הלותרניים, שמעניק שירותי רווחה לילדי מהגרים.

לדבריו, מקלטים כאלה מתנהלים תחת קריטריונים נוקשים בנוגע למי יכול לגשת אל אותם ילדים, זאת כדי לשמור על ביטחונם. עם זאת, לטענת באלור, הכללים הנוקשים מקשים על הוצאת המידע ממתקנים אלה.

על פי החוק, ילדי מהגרים שמסתובבים לבדיו חייבים להישלח למתקנים שמופעלים על ידי הממשל בתוך שלושה ימים מהרגע שנעצרו. לאחר מכן, הגורמים השונים מחוייבים לשים את אותם ילדים במקלטים או במשפחות אומנות עד שהם יתאחדו מחדש עם קרובי משפחתם או שיקבלו תמיכה קהילתית עד שייערך שימוע בעניינם.

עם זאת, התובע הכללי ג'ף סשנס, הודיע בחודש שעבר כי הממשלה תדון את כל מי שעובר את גבול ארצות הברית-מקסיקו תחת החוק הפלילי. הודעתו של התובע הכללי הביאה להפרדת משפחות מהגרים ושליחה של מאות ילדים קטנים אל תחת חסות הממשלה.


התמונות קורעות הלב הגבירו את הביקורת


האו"ם, כמה נבחרי ציבור במפלגה הדמוקרטית ובמפלגה הרפובליקנית ואנשי דת מתחו ביקורת חריפה על המדיניות, וכינו אותה לא אנושית.

"יש לנו מתקנים מיוחדים שמוקדשים לטיפול הולם בילדים עם צרכים מיוחדים ולילדים בגילאים צעירים, מתחת לגיל 13", אמר סטיבן ווגנר, בכיר במשרד הבריאות והשירותים החברתיים, "לא מדובר במתקנים ממשלתיים של ממש, ויש בהם עובדים שהוכשרו טוב מאוד. המתקנים האלה עומדים בכל התנאים והדרישות, ואנשי הצוות בהם יודעים כיצד לטפל בצרכים - בייחוד באלה של ילדים".

עם זאת, עד כה לא היה ברור היכן הם ממוקמים. "באופן כללי, אנחנו לא מוסרים מידע על מיקום המתקנים האלה לזרים", אמר קנת' וולפה, דובר סוכנות הבריאות והשירותים החברתיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE