הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: שריפות מונדסינו הפכו לגדולות בהיסטוריה של המדינה
השריפות כילו כבר קרוב ל-285 אלף אקר. לוחמי האש נאבקים ב-18 שריפות ענק שבוערות בתוואי שטח קשה, ומתגברות בשל החום והיובש הכבדים

שתי שריפות ענק בקליפורניה, שקיבלו את השם "מנדוסינו קומפלקס" הפכו להיות השריפות הגדולות ביותר בהיסטוריה של קליפורניה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכבאים מתמודדים עם 18 שריפות ענק ברחבי המדינה


השריפות, שמשתוללות במחוזות קולוסה ומנדוסינו, הביאו כבר למותם של שני בני אדם, וכילו קרוב ל-285 אלף אקר. הן הרסו לפחות 143 מבנים, בהם 75 בתים. כך עולה מדיווחים המחלקה ליערות ולהגנה מאש (Cal Fire). בשעה זו, יותר מ-9,000 מבנים נמצאים בסכנה.

השריפות, שמשתוללות בשטח דומה לזה של העיר לוס אנג'לס, עקפו בדירוג השריפות הגדולות את שריפת "תומאס" שכילתה יותר מ-280 אלף אקר של יער בשנה שעברה במחוזות ונטורה וסנטה ברברה.

שתי השריפות משתוללות במרחק של מיילים ספורים זו מזו, והן מחריבות את השטח מה-27 ביולי.

מזג אוויר חם, אותו רבים מייחסים לשינויים באקלים, מייבש את הצמחיה ולמעשה מסייע לאש להתפשט במהירות גבוהה יותר - מאזורים כפריים אל אזורים פרבריים ועירוניים יותר. כך טוענים מומחים לכיבוי אש. בנוסף, המומחים טוענים כי סכנה נוספת לציבור נעשית בשל ההתפשטות של אזורי המגורים לתוך אזורים שעד כה נותרו פראיים ולא מפותחים.


המומחים מפנים אצבע להתחממות הגלובלית


יותר מ-14 אלף לוחמי אש נאבקים בשריפות רבות שמשתוללות בימים אלה ברחבי קליפורניה. בסוף השבוע אמר צ'ארלי בלנקנהיים, מנהל המבצעים של כוחות הכיבוי והיערות, כי הושגה התקדמות בהשתלטות על אחת משריפות מונדסינו, בזכות תגבורת של סופר-טנקר. עם זאת, השריפה השנייה התפשטה ביתר שאת לאחר שפרצה ליער הלאומי במחוז.

שתי השריפות נחשבות לפחות הרסניות לרכוש מאשר שריפות אחרות שמשתוללות ברחבי המדינה, משום שהן בוערות באזורים מרוחקים מתושבים, בעיקר.

אתמול פרצה דליקה נוספת, שנעה במהירות גבוהה ביער הלאומי קליבלנד שבקצה הדרומי של קליפורניה. השריפה התפשטה על פני יותר מאלף אקר תוך פחות משלוש שעות, וכפתה את פינויים של תושבים במחוז אורנג'.

הרשויות הורו על פינוי הולי ג'ים קניון, רצועת המגורים בטראבוקו קניון, ומתחמי הקמפינג בלו ג'יי ופלקון. כבאים מנסים להשתלט על השריפה באמצעות מטוסים מטילי מים.

המטאורולוגים הוציאו התרעות "דגל אדום" באזור לוס אנג'לס רבתי, שם צפויות טמפרטורות תלת-ספרתיות במספר שכונות ורשויות מקומיות. בוודלנד הילס צפויות הטמפרטורות להגיע ל-108 מעלות פרנהייט (42 מעלות צלזיוס) וגם בסנטה קלריטה ובורבנק עלולה הכספית במדחום לחצות את קו ה-100 מעלות פרנהייט (38 צלזיוס). מצפון לאזור זה, מקומות שעלולים לחוות חום של מעל 100 מעלות הם אוהאי שבמחוז ונטורה ופאסו רובלס שבמחוז סן לואיס אוביספו.


ההתמודדות גם עם השריפות, וגם עם טמפרטורות גבוהות מאוד בשגרה


זוהי רק השריפה האחרונה בשורה של דליקות מפלצתיות עמן מתמודדים הכבאים בצפון מדינת הזהב. נכון לשעה זו משתוללות 18 שריפות בר גדולות ברחבי קליפורניה, ויחד הם כילו כבר 560 אלף אייקרים. באזור רדינג גבתה השריפה את חייהם של שבעה בני אדם למעלה מאלף בתים בעת שהתפשטה על פני למעלה מ-163 אלף אייקרים, נתון המציב אותה כדליקת-הבר ה-12 בגודלה בתולדות המדינה.

רשויות הכיבוי מודאגים מקצב ההתפשטות המהיר של דליקת דונל, אשר משתרעת כבר על פני 12 אלף אייקרים מאז ניצתה בשבוע שעבר ביער הלאומי סטניסלאוס. האש פרצה לאורך גדות נהר הסטניסלאוס והביאה לפינויים כפויים, אולם כמו דליקות אחרות במדינה האש בוערת בתוואי שטח תלול המקשה על פעילות הכבאים. על פי הודעה לעיתונות של שירות היערות של ארה"ב, נכון לאתמול (ראשון) בערב, הושגה שליטה רק באחוז אחד מדליקה זו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE