הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיעור האבטלה בקרב בני נוער הוא הנמוך ביותר מזה כ-50 שנה
אפילו טראמפ מיהר לצייץ את העובדה הזו בטוויטר אבל מבט רחב יותר מגלה כי הנתונים די משקרים ולא מספרים את כל התמונה המסבירה כיצד נמדד שיעור המובטלים בקרב בני נוער והאם עבודות התנדבות למשל, נכללות בנתונים הללו

"הרגע הודיעו, שיעור האבטלה בקרב בני נוער, הנמוך מזה 50 שנה!", מיהר לצייץ בהתלהבות הנשיא טראמפ במהלך סוף השבוע האחרון, אך אם הוא היה מודע למה שמסתתר מאחורי עובדה זו, הוא לא היה ממהר לשמוח. 

הלשכה לסטטיסטיקות עובדים בארה"ב אכן אישרה שיותר בני נוער ותלמידי קולג' בגילאי 16-24 עובדים במהלך הקיץ הנוכחי ומורידים את שיעור האבטלה בקרב בני נוער בתקופה הזו של השנה למספר הנמוך ביותר מזה 52 שנים. למרות זאת, שיעור בני הנוער שאכן לוקחים חלק בכוח העבודה בארה"ב נשאר על מספר די נמוך ורחוק מהשיא שנמדד ב-1989.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנתון החשוב ביותר הוא של בני הנוער שבאמת מחפשים עבודה (צילום: Flickr)


איך זה יכול להיות? נתוני האבטלה לוקחים בחשבון רק את אלו המחפשים עבודה ולא מוצאים, ולא מתייחס למי שלא מחפש עבודה. אחוז מחפשי העבודה הפעילים שנמדד ביולי האחרון עומד על 9.2% לעומת 9.6 בקיץ הקודם. מספרם של בני הנוער ותלמידי הקולג' שכלל לא מחפשים עבודה יכול להיות גדול למדי מכיוון שהרבה מהם מעדיפים לקחת חלק בעבודות התנדבות, 'סאמר סקול' או פעילויות אחרות הנעשות ללא תמורה. 

הורים ותלמידים מאמינים כי פעילויות ללא תשלום כאלו יעניקו להם סיכוי גבוה יותר להתקבל לקולג' נחשב או להשיג עבודה יוקרתית כאשר יסיימו את הקולג'.

הנוגע לשאלה האם לבני הנוער ותלמידי הקולג' כדאי לעבוד במהלך הקיץ או לא, הדעות חלוקות למדי. מחקר שנעשה באוניברסיטת סטנפורד טוען כי עבודות הקיץ יכולות לשפר את ביצועי התלמידים כאשר הם חוזרים ללימודים מכיוון שהם מרוויחים כישורים נוספים כמו עבודה בצוות, יכולת לפתור בעיות, פיתוח מוסר עבודה גבוה ועוד. לעומת זאת כלכלנים רבים טוענים כי הירידה בהשתתפות הצעירים בכוח העבודה היא סימן טוב מכיוון שזה משתקף בנתוני הנוכחות בבתי הספר המראים עלייה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE