הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל הפדרלי מאשים: וולמארט הפלתה נגד עובדות בהריון
לחברה יש תוכנית במסגרתה יכולים עובדים לבקש הקלה בעומס העבודה שלהם. דווקא לנשים בהריון סירבו במחסן החברה בוויסקונסין להשתתף בתוכנית. אפליה נגד נשים בהריון אסורה על פי חוק זכויות האזרח מ-1964

הוועדה לשוויון זכויות בעבודה (EEOC) הודיעה שלשום (שישי) כי הגישה תביעה ייצוגית נגד וולמארט, בטענה שענקית הקמעונאות הפרה את החוק כשסירבה לבקשתן של עובדות בהריון להקל את נטל העבודה שלהן. על פי התביעה, עובדות בהריון במחסן של וולמארט בעיירה מנומוני שבוויסקונסין לא הורשו להשתתף בתכנית של החברה המאפשרת לעובדים מסוימים לקבל עומס עבודה מופחת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מקום נהדר לנשים לעבוד בו" (צילום: ברנדון ראש, ויקיפדיה)


"וולמרט מנעה מעובדות בהריון להשתתף בתכנית העומס הקל שלהם. זה מהווה אפליה לרעה בשל מצב הריוני", אמרה ג'וליאן באומן, המנהלת האזורית של ה-EEOC בשיקגו. אפליה נגד עובדות בהריון אסורה על פי חוק זכויות האזרח 1964. הוועדה לשוויון זכויות בעבודה מבקשת החזר שכר, פיצוי נזיקין ו "צעדים שיתקנו את התנהלותה של וולמארט בעתיד".

וולמארט פרסמה הודעה בה הכחישה את ההאשמות. בהודעתה מסרה החברה, בעלת ההכנסות הגבוהות בעולם (מעל חצי טריליון דולר בשנה), כי מדיניות ההתחשבות שלה עודכנה מספר פעמים בשנים האחרונות על מנת לעמוד בחוקי מדינה וחוקים פדרליים, כמו חוק האמריקאים בעלי המוגבלויות וחוק האפליה בהריון - ואף להרחיק מעבר להם. "וולמארט היא מקום נפלא לעבוד בו עבור נשים", התעקשה החברה. "איננו סובלים אפליה, ואנחנו תומכים בעובדינו באספקת הקלות בכל יום ברחבי החנויות, המועדונים, מרכזי ההפצה והמשרדים שלנו. המקרה הזה אינו מתאים לתביעה ייצוגית, ואנו מכחישים את ההאשמות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE