הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ועדת השיפוט של הסנאט אישרה: קאבנאו לבית המשפט העליון
אמריקה היא דה אולד בויז קלאב: מינויו של השופט השנוי במחלוקת מאז התלונות בגין תקיפה מינית אושר. התנאי: הדבר תלוי בממצאי חקירת הבולשת שתתקיים בשבוע הקרוב

ועדת השיפוט של הסנאט היא לגמרי ביצת ההפתעה שלא מפסיקה לתת: לאחר ההתנדנדויות וסימני השאלה, ושניה לאחר שדובר על דחיית ההצבעה, נפל הפור: ברט קאבנאו, נציגו של הנשיא טראמפ, מונה כשופט לבית המשפט העליון האמריקאי. הסנאטור פלייק, שהתלבט רבות בנושא, הצביע בעד מינויו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפסיק להתנדנד. פלייק (צילום: Win McNamee/Pool via REUTERS)


"אני אצביע לאישור השופט קאבנאו", אמר פלייק, שעד כה היה ביקורתי כלפי טראמפ ובחירותיו. הוא צפוי לפרוש לאחר כהונתו הנוכחית. נכון לעכשיו נראה כי כל הרפובליקנים יתמכו בו ומהדמוקרטים צפויים להצביע שמונה מתוך עשרת החברים בפאנל, כאשר שניים יימנעו, כדי להראות התנגדות. כמה מחבריי הוועדה הדמוקרטים אף יצאו בהפגנתיות במהלך ישיבת הוועדה.

לשכת עורכי הדין האמריקאית קראה במהלך הדיון לעכב את אישורו של המועמד קאבנאו, בכדי להביא לכך שהאף בי איי יבצע חקירה מלאה של ההאשמות נגדו. נשיא איגוד הרווחה האמריקני, רוברט קרלסון, ביקש את העיכוב במכתב שהעביר לוועדה בחמישי בלילה, לאחר עדותה של דר' פורד לגבי התקיפה המינית שעברו על ידו לפני כ-36 שנה. קאבנאו מצידו – הכחיש את ההאשמות לחלוטין.


רוב לרפובליקנים. מתוך דיוני וועדת השיפוט, היום (צילום מסך משידורי פוקס)


"העקרונות הבסיסיים המדגישים את החובה החוקתית של הסנאט לגבי ייעוץ והסכמה לגבי מועמדים משפטיים פדרליים, דורשים לא פחות מאשר בדיקה של ההאשמות והעובדות על ידי האף בי איי", כתב קרלסון ליו"ר הוועדה צ'רלס גראסלי.

קאבנאו אמר אתמול כי הוא "קורבן של רצח אופי גרוטסקי, ברור ומתוזמר על ידי הדמוקרטים בסנאט". בוועדה זו יש לרפובליקנים רוב של עשרה מול 11 חברים, בסנאט המלא, אליו תועבר ההצבעה לאחר חקירת הבולשת, מדובר ברוב של 51 מול 49. גם הם צפויים להצביע בנושא בימים הקרובים.


דר' פורד במהלך שמיעת הסנאטורים בוועדה (צילום: Andrew Harnik)


מינויו בבית המשפט כנציג של הנשיא טראמפ, יבצר את השליטה השמרנית בבית המשפט העליון, בעיקר בנושאים כמו זכויות בנושא הפלות, הגירה, זכויות להטב"קים, חיילים טראנסים ועוד. ההאשמות נגדו עלו על ידי דר' כריסטין פורד ואחריה הגיעו האשמות של נשים נוספות. הדמוקרטים התעקשו כי על האף בי איי לבצע חקירה לפני כל אישור בסנאט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE