הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוסר החשש מ"גאות אדומה" בדרום פלורידה
חופים רבים נסגרו במחוז פאלם ביץ' לאחר שבמי הים נמצא האורגניזם הגורם לתופעה כאשר במקביל דיווחו אנשים ששהו לפני כן בחופים כי הם סבלו מהתסמינים הנגרמים ממנה . בדיקות חוזרות אישרו כי האורגניזם קיים ברמה נמוכה וניתן לחזור לחופים החל ממחר

גאות אדומה היא תופעה המרעילה את מי הים, צובעת אותם באדום ועלולה גם להרוג דגים רבים ואף להיות מסוכנת עבור בני אדם. התופעה המדאיגה מוכרת היטב במערב פלורידה, אזור שסבל קשות ממנה אך בסוף השבוע האחרוון נצפו סימנים שלה גם בדרום פלורידה, שם נדיר לראות אותה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשר לחזור לחופים החל ממחר (צילום: WPTV)


הוועדה לשימור הדגים וחיות הבר פרסמה כי בדיקות מקדימות שנעשו מצאו את האורגניזם הגורם בדרך כלל ל"גאות אדומה" בפלורידה בחופי מחוז פאלם ביץ' כאשר חופים רבים באזור הוכרזו כסגורים במהלך סוף השבוע לאחר שאנשים שביקרו בהם התלוננו על אלרגיות שונות המאפיינות את ה"גאות האדומה" שעלולה לגרום בין השאר לפריחות בגוף וגירויים בעיניים.

לפי הערכות הוועדה מקור התופעה הוא המפרץ מקסיקו כאשר זרם גדול הוא זה שסחף את ה"גאות האדומה" לחופי דרום פלורידה, דבר נדיר למדי שקרה רק תשע פעמים מאז 1953, לפי נתונים רשמיים של הוועדה כאשר הפעם האחרונה הייתה ב-2007. "גאות אדומה בחופים המזרחיים של פלורידה היא דבר מאוד נדיר. משך הזמן שלה תלוי בתנאים הפיזיים והביולוגים באזור וגם בכיוון הרוח והזרמים", נאמר בהודעה שפרסמה הוועדה לשימור דגים וחיות בר.

בדיקות נוספות הראו כי הרמה של האורגניזם הרעיל במים היא נמוכה למדי וכל החופים בפאלם ביץ' צפויים להיפתח מחר (רביעי) אם כי הרשויות ממליצות למבקרים לשחות בחופים מוכרזים בלבד ולשים לב לאזהרות בחופים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE