הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבועיים לבחירות האמצע: עלייה בתמיכה בנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ יקווה כי התמיכה שמקבל יספיק למפלגתו לשמור על הקונגרס, אך סקר חדש מראה כי יותר אנשים אינם שבעי רצון מתפקידו מאשר אלה שכן. ולמרות זאת, הוא רשם עלייה של 8% בתמיכה בחודשים האחרונים, בעיקר על רקע האישור המוצלח של השופט קאבנאו

סקר חדש שפורסם מוקדם יותר היום (שני) מצביע על עלייה בתמיכה בנשיא טראמפ, וזאת שבועיים בלבד לפני בחירות האמצע החשובות. הסקר, שנעשה במשותף ע"י חדשות NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל", מצא כי 47% מן המשיבים שבעי רצון מתפקודו של הנשיא טראמפ, ואילו 49% מן המשיבים אינם שבעי רצון ממנו ומהנשיאות שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ, השבוע במהלך עצרת תמיכה בקנזס (צילום: Shutterstock)


חרף העובדה שיותר אנשים אינם מרוצים מתפקוד הנשיא, מדובר עדיין בבשורה טובה לבית הלבן, שכן רק לפני חצי שנה נערך סקר זהה שמצא כי רק 39% מהמשיבים הביעו שביעות רצון מטראמפ. בניגוד גמור למגמת התמיכה בטראמפ, 50% מן המשיבים טענו שהם יעדיפו לראות רוב דמוקרטי בקונגרס. לעומתם, 41% מן המשיבים מעוניינים בכך שהרפובליקנים ימשיכו לכהן כמפלגת הרוב בקונגרס.

הבוחרים העצמאיים, אלה שאינם משוייכים לאף אחת משתי המפלגות הגדולות, מעדיפים את הדמוקרטים (41%) על פני הרפובליקנים (27%) בבחירות האמצע. עם זאת, כשליש מהם אמרו שהם טרם החליטו כיצד יצביעו. רבים סבורים כי העלייה בתמיכה ברפובליקנים קשורה לאישור השופט קאבנאו. 40% מן המשיבים הביעו תמיכה במינוי, 36% הביעו התנגדות נחרצת ואילו 21% טענו שלא גיבשו החלטה כי לא יודעים מספיק על קאבנאו.


עצרת תמיכה בנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)


כאשר נשאלו מהם הנושאים החשובים ביותר לקראת בחירות האמצע, 21% השיבו כי הנושא הכלכלי הוא החשוב ביותר ואילו 17% הגדירו את ביטוחי הבריאות כנושא המרכזי. הסקר עצמו נערך בין ה-14 ל-17 באוקטובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE