הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הנשיא טראמפ מצא את המחליפה של ניקי היילי באו"ם?
מקורבים לנשיא מסרו שבימים הקרובים הוא צפוי להכריז על כך שדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט, תחליף את ניקי היילי שהודיעה על התפטרותה באופן מפתיע לפני כשלושה שבועות. לנאוארט ניסיון רב כעיתונאית וכדוברת, אך קיים חשש שהיא חסרת ניסיון בפן הדיפלומטי

גורמים המקורבים לנשיא דונלד טראמפ טוענים כי בכוונתו למנות את הת'ר נאוארט, דוברת מחלקת המדינה, לתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם. נאוארט צפויה להחליף את השגרירה הנוכחית, ניקי היילי, שהודיעה לפני כשלושה שבועות שתעזוב את התפקיד בתום השנה הנוכחית, על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם טראמפ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נאוארט מחוץ לבית הלבן (צילום: ויקיקומונס)


על פי אותם מקורבים, הנשיא טראמפ עשוי לבחור בה כבר בימים הקרובים, יתכן אפילו לפני בחירות האמצע שעתידות להתקיים ביום שלישי הקרוב. עם זאת, הגורמים הבהירו כי הנשיא טרם החליט באופן סופי. באופן רשמי, הבית הלבן סירב להגיב לידיעה וגם נאוארט עצמה לא מדברת על האפשרות שתעזוב את מחלקת המדינה. ביום שני האחרון היא נפגשה עם טראמפ בבית הלבן, ומאז סגנה הוא זה שהעביר את התדרוכים לעיתונאים.


נאוארט במהלך תדרוך העיתונאים במשרד החוץ (צילום: משרד החוץ)


נאוארט בת ה-48 למדה תקשורת כתואר ראשון ועיתונאות כתואר שני, ובשנת 1998 החלה לעבוד בחברת החדשות של פוקס. בשנת 2005 היא עזבה את הרשת ועברה לרשת ABC News המתחרה, שם זכתה בפרס האמי על עבודתה. כעבור שנתיים היא שבה לפוקס, ובשנת 2017 מונתה לתפקיד הדוברת של מחלקת המדינה. היא שימשה כדוברת של שני מזכירי המדינה שמונו על ידי טראמפ, רקס טילרסון שפרש ומייק פומפאו המכהן.

חרף הניסיון הרב שצברה, הן כעיתונאית והן כדוברת משרד החוץ, קיים חשש כבד מכך שאינה בעלת מספיק ניסיון כדי להצליח בתפקיד החשוב, שהווה בעבר קרש קפיצה לתפקידים בכירים יותר. כך לדוגמה, שני שגרירים באו"ם לשעבר, ג'ון בולטון וסוזן רייס, קודמו לתפקיד היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן.


נאוארט לצד מזכיר המדינה פומפאו בפגישה שנערכה בסין (צילום: ויקיקומונס)


בחודש האחרון דווח על עזיבה המונית אפשרית מהבית הלבן, ושמה של נאוארט הועלה כמועמדת הבטוחה לרשת את שרה האקבי-סנדרס, הדוברת המכהנת של הבית הלבן. כמובן שאם תמונה לשגרירה באו"ם, מועמדותה לתפקיד בבית הלבן תרד מן הפרק. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE