הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אתה אדם נורא": עימות חריף בין טראמפ לכתב CNN
מסיבת העיתונאים שנערכה היום בבית הלבן תיזכר בעיקר העימות חסר התקדים בין ג'ים אקוסטה לנשיא טראמפ שסירב לענות לשאלותיו של כתב CNN, כינה אותו "אדם חצוף ונורא" וגם הטיח לעברו: "כשאתה מדווח פייק ניוז, אתה האויב של העם"

העימות המתמשך בין הנשיא טראמפ לרשת CNN בכלל והכתב ג'ים אקוסטה בפרט, עלה עוד מדרגה היום במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן. השניים התעמתו לא אחת בעבר והפרק החדש היום גלש לפסים לא שגרתיים ויצר דיאלוג חריג למדי בין דמות כל כך בכירה כמו נשיא ארה"ב לבין כתב ברשת תקשורת מובילה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ מול ג'ים אקוסטה היום בבית הלבן (צילום: פוקס ניוז)


מצד אחד הייתה העקשנות של אקוסטה שלא הרפה גם כאשר טראמפ סירב להמשיך ולענות לשאלות שלו. זה החל לאחר שטראמפ ענה לאקוסטה על שאלה שהוא לא אהב: "בכנות, אני חושב שאתה צריך לתת לי לנהל את הארץ ואתה תנהל את CNN". טראמפ ביקש מאקוסטה להפסיק עם השאלות ואחת מעובדות הבית הלבן במסיבת העיתונאים ניגשה לקחת ממנו את המיקרופון.

אקוסטה חיזק את אחיזתו במיקרופון, סירב למסור והמשיך לשלוח שאלות לנשיא טראמפ בעניין חקירת המעורבות הרוסית. טראמפ הראה סימנים של מי שמאבד את סבלנותו וכעבור כמה שניות החל לתקוף את אקוסטה: "CNN צריכים להתבייש בעצמם בכך שאתה עובד עבורם. אתה אדם חצוף ונורא, אתה לא צריך לעבוד ב-CNN".


אקוסטה בעצרת תמיכה של טראמפ כשמאחוריו השלטים עם הסלוגן נגד CNN (צילום: CNN)


בשלב זה, הנשיא כבר היה טעון והמשיך להטיח האשמות באקוסטה: "הדרך בה אתה מתייחס לשרה האקבי (דוברת הבית הלבן) היא נוראית, הדרך בה אתה מתייחס לאנשים אחרים היא נוראית, אתה לא צריך להתייחס כך לאנשים". לאחר שכתב אחר ניסה בתורו להפנות שאלה לנשיא טראמפ, אקוסטה קם ממושבו שוב וללא המיקרופון אמר משהו שהצליח להרגיז את טראמפ עוד יותר.

"כשאתה מדווח פייק ניוז", ענה טראמפ, "מה שב-CNN עושים הרבה, אתה האויב של העם". במהלך כהונתו עד כה, טראמפ הרבה מאוד להשתמש במונח "פייק ניוז" כאשר בחלק גדול מהפעמים הוא כיוון ל-CNN שלטענתו מסקרת אותו בצורה לא הוגנת. קהל תומכיו של טראמפ אף יצר את הסלוגן "CNN Sucks" שנשמע שוב ושוב בעצרות תמיכה בנשיא.

משרדי רשת החדשות היו גם חלק מהכתובות של חבילות הנפץ שנשלחו לכמה מוקדים מרכזיים בארה"ב כאשר החשוד שנעצר בפרשה הוא סיזר סאיוק ג'וניור, גבר בן 50 מדרום פלורידה שזוהה כתומך נלהב של הנשיא. 


לא הפעם הראשונה שטראמפ ואקוסטה מתעמתים (צילום: רויטרס)


בין הנשיא טראמפ לג'ים אקוסטה כבר היו מספר עימותים בעבר כאשר כבר לאחר אירועי שארלוטסוויל בשנה שעברה, התפתח ויכוח בין השניים לאחר שאקוסטה תהה מדוע טראמפ לא ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת מיד לאחר המאורעות הקשים וביקש לשאול אותו כמה שאלות בנושא. "זה לא מטריד אותי", השיב טראמפ לאקוסטה, "אבל אני אוהב חדשות אמיתיות, לא פייק ניוז, אתה פייק ניוז".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE