הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד תביעה נגד מינויו של וויטאקר לתובע הכללי בפועל - הפעם מצד שלושה דמוקרטים בסנאט
שבוע אחרי התובע הכללי של מרילנד, גם הדמוקרטים בסנאט דורשים מבית משפט פדרלי לקבוע כי מינויו של מת'יו וויטאקר כתובע כללי (ואחראי על חקירת מולר) אינו חוקתי

שלושה סנאטורים דמוקרטים הגישו היום (שני) תביעה נגד מינויו של מת'יו וויטאקר לתפקיד התובע הכללי בפועל. זהו צעד נוסף במאמץ למנוע את עמידתו של וויטאקר בראש משרד המשפטים. את התביעה הגישו הסנאטורים ריצ'ארד בלומנטל (קונטיקט), שלדון ווייטהאוס (רוד איילנד) ומייזי הירונו (הוואי) בבית המשפט הפדרלי האזורי בוושינגטון הבירה, כשהם מיוצגים על ידי העמותות Protect Democracy והמרכז לאחריות חוקתית (Constitutional Accountability Center).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאטור ריצ'ארד בלומנטל (דמוקרטי מקונטיקט). משמאלו - הסנאטורית מייזי הירונו מהוואי (צילום: AP)

 

זהו כאמור רק הערעור האחרון למינויו של וויטאקר כמחליף לג'ף סשנס, לאחר שהנשיא טראמפ פיטר את התובע הכללי שלו יום לאחר בחירות אמצע הכהונה לפני שבועיים. וויטאקר שימש כראש לשכתו של סשנס, ומינויו לא קיבל את אישור הסנאט לתפקיד ראש המערכת. מינויו עוקף את סגן התובע הכללי רוד רוזנסטין, שאמור על פי תקנות משרד המשפטים עצמו להיות ממלא המקום בפועל עד לאישורו של מינוי אחר בידי הסנאט.

המינוי העניק לוויטאקר שליטה בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, שקודם לכן פיקח עליה רוזנסטין. מינויו של וויטאקר זכה לביקורת בשל דברים נחרצים שהשמיע בעבר נגד חקירת מולר, והדמוקרטים קראו לו למן הרגע הראשון לפסול את עצמו מעיסוק בחקירה, בלי קשר לוויכוח על חוקתיות מינויו.

בשבוע שעבר פירסם משרד המשפטים מזכר בנוגע למינויו של וויטאקר, בטענה שהמינוי כשר חוקית על פי "חוק הרפורמה בתקנים פנויים" (Vacancies Reform Act), הנוגע למינוי מחליפים לבעלי תפקיד העוזבים את הממשל.

הדמוקרטים בסנאט, עם זאת, טוענים בעצם שהחלתו של החוק (שעבר ב-1998 כדי להסדיר את מינויים של בכירים לתפקידים שהתפנו מכל סיבה שהיא) על מינויים בדרג שר - הדורשים על פי החוקה את אישורו של הסנאט - היא מנוגדת לחוקה. בנוסף לתביעה של שלושת הסנאטורים, התובע הכללי של מרילנד הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד מינויו של וויטאקר - הן בטיעון החוקתי והן בטענה שהוא מנוגד לסדרי הירושה של משרד המשפטים עצמו - וביקש להחליף את וויטאקר ברוזנסטין כמשיב בתביעה שמרילנד הגישה נגד משרד המשפטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE