הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשיך להסתבך: מולר דורש לבטל את הסדר הטיעון של פול מנאפורט בטענה ששיקר לחוקריו
לא ברור מה אמר מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא טראמפ לחוקרים, אך בתביעה שוקלים כעת אם להגיש כתב אישום מחודש נגדו. עורכי דינו מכחישים את ההאשמות. במידה ויורשע בכל סעיפי האישום, הוא עשוי למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך שנים רבות.

כחודשיים לאחר שפול מנאפורט, מי שהיה מנהל קמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ, חתם על הסדר טיעון - התביעה הודיעה הלילה (שלישי) כי הוא הפר את ההסדר שנחתם מכיוון ששיקר ל-FBI בכמה עניינים הקשורים לחקירתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשוי לרצות עשרות שנים במאסר. פול מנאפורט

ההודעה של התביעה עשויה להביא להחמרת עונשו של מנאפורט, והתביעה דרשה מבית המשפט לגזור את דינו של מנהל הקמפיין לשעבר במהירות.

יחד עם זאת, התביעה לא ציינה מהו המידע השקרי שמסר מנאפורט לחוקריו ב-FBI. הוא מצדו מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי הוא מסר מידע אמין.

מנאפורט הורשע בחודש אוגוסט בשמונה אישומים מתוך 18 הסעיפים בהם הואשם. חמישה מהם על הונאת מס, שניים על הונאת בנק וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה. במידה ובית המשפט יסכים לביטול הסדר הטיעון, מנאפורט עשוי למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך עשרות שנים.

התביעה תאלץ כעת להחליט אם להגיש מחדש כתב אישום נגד מנהל הקמפיין לשעבר, או להסתפק בהרשעה מצומצמת בשמונת הסעיפים בלבד. במקביל להליך המשפטי שהתנהל נגדו בווירג'יניה, מנאפורט צפוי לעמוד לדין על סעיפים עברות נוספים בוושינגטון.

בתחילה, כתב האישום נגד מנהל הקמפיין כלל 32 סעיפי עברות שעסקו בהלבנת כספים, העלמת מס, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר נגד המדינה, אי הצהרה על חשבונות כספיים בבנקים זרים, אי הירשמות כסוכן זר - למרות שעבד בעבר עבור מנהיג אוקראינה.

 

בוושינגטון מעריכים כי הרשויות עשויות לנצל את מצבו של מנאפורט כדי להפעיל עליו לחץ. הנשיא טראמפ

כתב האישום נסוב בעיקר סביב כספים שקיבל מנשיא אוקראינה לשעבר ויקטור יאנוקוביץ', תמורת שירותי יעוץ ולובי. מנפורט כפר באישומים נגדו.

בוושינגטון מאמינים כי למרות שאין לאישומים נגד מנפורט שום קשר להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016, הרי שבאמצעות האישומים האלה ניתן יהיה להפעיל עליו לחץ כדי שיספר לחוקרים את כל הידוע לו.

מנאפורט השתתף בפגישה במגדלי טראמפ ביוני 2016, שנערכה בהשתתפות בכירי המטה של טראמפ וגורמים רוסים שהציעו מידע מכפיש על הילארי קלינטון. במקביל, מנפורט היה בקשר עם אוליגרך המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אולג דריפסקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE