הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אגודת סוכנויות רכב צופה ירידה ניכרת בכמות המכוניות שיימכרו ב-2019
על פי הערכת האגודה, בשנה הבאה יימכרו 16.8 מיליון מכוניות, הכמות הקטנה ביותר מזה חמש שנים. עם זאת, גם על 2018 התקבלה תחזית דומה, אך בסופו של דבר צפויות להימכר מעל ל-17 מיליון מכוניות ברחבי המדינה

כמות המכוניות החדשות שנמכרות בארצות הברית הולכת וקטנה, שנים בודדות בלבד לאחר שנקבעו שיאים חדשים בתחום, כך על פי דיווחים מתעשיית כלי הרכב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי האגודה הלאומית לסוכנויות רכב (National Automobile Dealers Association), בשנה הבאה צפויים להימכר 16.8 מיליון כלי רכב, ירידה של 1.1% לעומת השנה הנוכחית והפעם הראשונה מאז שנת 2014 שבה הנתון צפוי לרדת מרף 17 המיליון. כזכור, רק לפני שלוש שנים הגיע הנתון הזה ל-17 מיליון בפעם הראשונה מאז המשבר הכלכלי שפקד את המדינה בשלהי העשור הקודם. השיא נקבע בשנת 2016 עם 17.6 מיליון מכוניות חדשות, אך מאז נרשמה ירידה בכל שנה.

שיעור הריבית הגבוה, ביחד עם העובדה שרבים בוחרים לרכוש מכוניות משומשות, מניאות רוכשים פוטנציאלים. וחרף עובדה זו, 17 מיליון המכוניות שצפויות להימכר במהלך השנה הנוכחית הן עדיין הרבה יותר מהמצופה. "זה הפתיע אותנו. אם היית שואל אותי בתחילת השנה, אני הייתי אומר שתהיה ירידה גדולה יותר. אבל אז הגיעו חוקי המס החדשים, והם שמו כסף בכיס של הצרכן האמריקאי. הרבה מהם בחרו לרכוש מכוניות עם כסף זה", אמר פטריק מנזי, כלכלן בכיר באגודה. עוד אמר מנזי כי נרשמה עלייה בכמות הטנדרים, רכבי SUV וכדומה שנמכרו, וזאת לעומת מכוניות פרטיות. 

בשל העלייה בריבית, גם בתחום החכירה ("ליס") ישנן השפעות. על פי מנזי, נרשמה עלייה של 60-70 הנקודות בציון הקרדיט הנדרש ע"מ לזכות לתנאים הטובים ביותר בעסקאות מסוג זה. כתוצאה מכך, יותר קשה לקבל את אישור הבנק על כך, דבר שבאופן טבעי יפחית בכמות האנשים המבקשים לרכוש מכוניות. "יש לא מעט נהגים שיחזירו בקרוב את המכוניות החכורות לאחר שסיימו 'ליס' של 3-4 שנים. רובם בוודאי חושבים שהם יזכו לאותם תנאים בחידוש העסקה, אבל הריבית עלתה הרבה מאז ויתכן שהשורה התחתונה שהם צריכים לשלם בכל חודש יהיה יותר מדי עבורם", הסביר מנזי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE