הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המין האנושי בסכנה? צפיפות אוכלוסין וטלפונים ניידים מאיימים על החשק המיני
חשש לגורל הליבידו שלנו, בעקבות ניסוי שבוצע בעכברים ומצא, כי חיים בצפיפות גרמו להם להתמקד בטיפוח עצמי ולוותר על קיום יחסי מין

מחקר מזהיר, כי גידול באוכלוסייה עלול להוביל לקריסת התשוקה המינית בקרב בני אדם. החוקרים סבורים, כי האנושות עלולה לעמוד בפני סכנה, משום שצפיפות אוכלוסין עלולה לפגוע במידת החשק המיני.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




האוכלוסייה צפויה לגדול במיליארד במהלך 12 שנה. אך המצב שונה באשר לחשק המיני. מחקר משנת 1950 מצא, כי עכברים שחיו בצפיפות גבוהה ויתרו על קיום יחסי מין והוציאו את רוב האנרגיה שלהם על טיפוח עצמי. המדענים בחנו את העכברים, שחיו בתנאים אוטופיים, עם טמפרטורה אידאלית, מזון, משקה ומקום לינה נוח.

בשלבים הראשונים של הניסוי העכברים התנהלו כרגיל. אך תנאי הצפיפות החלו לבוא לידי ביטוי בהתנהגותם של העכברים הזכרים, שהפכו לאלימים ופראיים, ובהתנהגותן של הנקבות שהחלו להזניח את צאצאיהן. הדור החדש של העכברים כונו "יפים", בשל הנטייה שלהם לטיפוח עצמי ולוויתור על חיפוש בני זוג.

לאחרונה התעוררו חששות, כי מצב דומה עלול להתרחש בקרב אוכלוסיית בני האדם. לדברי החוקרים, בני אדם חיים בערים בנות 20 מיליון תושבים ויותר. אך המחשבה האמורה מעלה נושא חשוב, משום שבני אדם יכולים להיות אלימים.



בינתיים, נרשם איום נוסף על עתיד המין האנושי והליבידו שלו: הטלפון הנייד. החוקרים סבורים, כי הטכנולוגיה היא אחד הגורמים המשמעותיים הגורמים לירידה בחשק המיני. לדבריהם, הזמינות המוגברת של מדיה חברתית ומשחקי מחשב מספקת לאנשים אפשרויות "בילוי" אחרות.

החוקרים הוסיפו, כי בעשור האחרון ירדה תדירות קיום יחסי המין השנתית בקרב מבוגרים פי שמונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE