הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חרף אזהרות הנשיא, הבנק הפדרלי העלה את הריבית
כצפוי, יו"ר הבנק הפדרלי כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על ההעלאה הרביעית מתחילת השנה. מעבר לכך הודיע שצפויות פחות העלאות בשנה הבאה, דבר שככל הנראה מסמן את המשבר הכלכלי שעומד בפתח

למרות שהנשיא דונלד טראמפ השקיע לא מאמץ רב במניעת המהלך, לפני שעה קלה הודיע יו"ר הבנק הפדרלי על העלאת הריבית ברבע אחוז והוא יגיע ל-2.5%, שיעורו הגבוה מזה עשור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, והנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

מדובר בפעם הרביעית מאז תחילת השנה שהבנק בוחר לעלות את הריבית, החלטה שמשפיעה על כל סוגי ההלוואות, לרבות משכנתאות וכרטיסי אשראי. כך למשל, בשנה האחרונה זינק שיעור הריבית במשכנתאות של 30 שנים מ-3.95% ועד 5% בחודש הקודם, השיעור הגבוה ביותר מזה שבע שנים. בשבועות הראשונים של דצמבר נתון זה ירד במעט והוא עומד כעת על 4.63%.

ג'רום פאוול, יו"ר הבנק, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שהחלה זמן קצר לאחר ההודעה כי "שנת 2018 הפכה לשנה הטובה ביותר מאז המשבר הכלכלי של לפני עשור. ההעלאה הזו הייתה נחוצה בעבור בריאות הכלכלה", לדבריו. עוד אמר פאוול כי הוא צופה ששיעור הריבית לא יעלה ארבע פעמים במהלך שנת 2019 כפי שעשה השנה. כלכלנים רבים סברו כי הודעה זו היא הרבה יותר משמעותית, שכן מדובר בסממן הראשון מלבד תנודות השוק לקראת דעיכת הכלכלה.

"בזמן שיש דולר חזק ואין אינפלציה, בזמן שפריז נשרפת וסין דועכת, מדהים שהבנק הפדרלי בכלל שוקל לעלות את הריבית. תהנה מהניצחון!", צייץ השבוע הנשיא טראמפ, שבמשך חודשים שלמים לא מסתיר את התנגדותו למהלך. אגב, התנגדות זו היא אחת הסיבות שרוב האמריקאים השפויים מבקשים לראות את תצהירי המס של הנשיא. יתכן כי חברה זו מלווה כספים כדי לממן פרויקטים, דבר שבהחלט מושפע משיעור הריבית.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE