הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: הנשיא טראמפ שוקל לאסור על רכישת ציוד טלקומוניקציה מוואווי ו-ZTE הסיניות
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בשמונת החודשים האחרונים נשקלת האפשרות לאסור את הרכישה, בשל חשש מריגול. ייתכן כי ההוראה תיכנס לתוקפה כבר בינואר הקרוב

הנשיא דונלד טראמפ שוקל לפרסם בשנה החדשה צו חירום שאוסר על חברות אמריקניות להשתמש בציוד טלקומוניקציה שיוצר על ידי החברות וואווי ו-ZTE הסיניות. כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרדי חברת ZTE (צילום: Shutterstock)

ההוראה הזאת תהיה האחרונה בשורה של צעדים שנקטה וושינגטון כדי להוציא את שתי חברות התקשורת הגדולות בסין מהשוק האמריקני. הבית הלבן טוען כי החברות פועלות בשיתוף פעולה עם המשטר הסיני, והמכשירים שלהם עשויים לשמש לריגול נגד ארצות הברית.

צו החירום, שנמצא בדיונים בשמונת החודשים האחרונים, עשוי להתפרסם כבר בחודש ינואר, והוא ינחה את לשכת המסחר למנוע מחברות מקומיות לרכוש ציוד תקשורת מחברות זרות שמהוות סיכון ביטחוני לאומי משמעותי.

ככל הנראה, הצו לא ינקוב בשמותן של שתי החברות, אך הוא מכוון כלפי הציוד שלהן. הנוסח הסופי של הצו עדיין לא התקבל.

הצו יפורסם תחת חוק International Emergency Economic Powers, שמאפשר לנשיא להטיל רגולציה על המסחר במידה וישנו מצב חירום שמסוכן לארצות הברית.

ככל הנראה הצו יתפרסם בקרוב, לאור העובדה כי חברות התקשורת האמריקניות מחפשות שותפות לפריסת תשתית דור 5G. בנוסף, הוא צפוי להמשיך את ההוראה שפורסמה בחודש אוגוסט האחרון, ולפיה לגורמי ממשלה אסור להשתמש בטכנולוגיה של שתי החברות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE