הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט מלחמת הסחר: סין וארה"ב הפסידו מיליארדים במהלך 2018
נתונים ממשלתיים רשמיים חושפים את מה שידוע כבר זמן רב: שתי הכלכלות החזקות בעולם הן הנפגעות הגדולות ממלחמת הסחר. ההערכה היא שהתייקרות במוצרים הטכנולוגיים תגיע לכיס הצרכן כבר בשנה הבאה

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין תפסה כותרות רבות בשנה האחרונה, אך רק בימים האחרונים אנו למדים על השפעותיה הגדולות ביותר: שני הצדדים, האמריקאי והסיני, ספגו מהלומה קשה לתעשיות המכוניות והטכנולוגיה, דבר שגרם לשתי המדינות לאבד יחדיו מיליארדי דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיאים טראמפ וג'ינפינג במהלך פגישה אשתקד (צילום: AFP)

 

יתכן כי הפסדי עתק אלה יהוו כגורם המקרב בין שני המנהיגים, הנשיא דונלד טראמפ והנשיא שי ג'ינפינג. כזכור, השניים הכריזו על הפסקת אש בת 90 ימים (תיגמר ב-2 במרץ), אך הזמן רק הולך ואוזל. על פי כלכלנים אמריקאים, שתי המדינות מפסידות קרוב לשלושה מיליארד דולר כ"א.

על פי משרד החקלאות האמריקאי, בעשרת החודשים הראשונים של 2018 נרשמה ירידה של 42% בכמות משלוחי הייצוא לסין. מדובר הפסדי ענק לכלכלה, ואליהם צריך להוסיף את כספי הסיוע הממשלתיים שמחולקים לנפגעים הגדולים של מלחמת הסחר, החקלאים.

לאחרונה נחשף כי מלחמת הסחר גרמה לחברות הטכנולוגיה להוציא מיליארד דולר יותר על חלקי חילוף שונים מתוצרת סין, דבר שככל הנראה יתורגם להתייקרות משמעותית במוצרים החל מהשנה הבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE